Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
mjah ik ververs het idd ook altijd wel regelmatig, maar ik weet al langer dat het niet 'nuttig' is, tenzij natuurlijk je olie verbrand oid, maar dat even buiten beschouwing..
Op school hebben we er een keer een 3uur durende les over gehad..
Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!
Die had ik ook al gelezen, ik weet het niet hoor! Ik ververs mijn olie lekker toch regelmatig! Slecht kan het voor de motor niet zijn lijkt mij
Nouja.... Met verse olie bevorder je het lekken /verbruiken..... en zolang je motor niet te heet is gelopen... zou ik het ook laten zitten... Nu leven wij toch niet langer dan 100 jaar op deze wereld maar, opzich is het wel slim iig de intervallen te verlengen, ontlast je toch het milieu en zonder milieu heb jij geen zuurstof
In de huidige olie zitten dopes..Die raken uitgewerkt door verhitting, waardoor er meer verbranding optreed. Ik merk het aan mijn auto ook. Normaal iets van 1l op 7500 km ofsow. Maar nu zit er wat oude olie in waardoor ie 1L op 5000 km zit. Ook heb ik het gezien bij vrachautos...Ding verstookte teveel en elke keer bijkiepen..Maar bij verversing was er niks meer aan het handje.
Hoezo nou ieder half jaar? Nou mijn auto loopt rijker dan de gem auto 3% CO waardoor de benzine wat dopes naar de klote helpt en ik vermoed ook dat het blok intern heel vies is. Nu ga ik niet lopen kloten met flush ensow..stel je voor dat er wat blokkeert maar ik ververs ieder half jaar mijn olie.
Bij veel start-stopverkeer komt er onverbrande benzine in de olie, da's niet best voor de smering. Als de motor niet warm genoeg wordt, komt er ook roet in de olie, waardoor de smerende eigenschappen teruglopen. Als de olie te warm wordt, gaat de kwaliteit er ook niet op vooruit.
Voor de zekerheid dus toch maar op tijd verversen. Bovendien loopt-ie met verse olie altijd een paar weken erg mooi, vind ik ook wel prettig.
Als de motor niet warm genoeg wordt, komt er ook roet in de olie, waardoor de smerende eigenschappen teruglopen. Als de olie te warm wordt, gaat de kwaliteit er ook niet op vooruit.
Voor de zekerheid dus toch maar op tijd verversen. Bovendien loopt-ie met verse olie altijd een paar weken erg mooi, vind ik ook wel prettig.
dat is nou net de defenitie van motorolie! Koeling, demping, smering. Deze 3 die haal je het beste uit goede motorolie en deze tijdig te laten (te) verversen. Alleen het vervangen van een olie-filter helpt dan helaas niet! Olie verliest bij gebruik zijn kwaliteit. Een bevriende klassieker liefhebber van mij bekleed een hoge functie bij Shell Nederland deze firma doet nog steeds onderzoek (dat, is Logisch) om de beste olie te produceren. Ik weet niet of er ook mensen van dit forum slick50 of een andere Tell-sell midelen toevoegen in hu'n voiture om zogenaamd een betere "peformance" te halen of een motorblock geen slijtage te beloven. Die vrind van mij hield me gelijk uit mijn droom, ik was eerst ook optimistich over dit soort middelen hij zij van als het dan ook zo'n super product was, dan had shell of onze andere motorolie leveranciers dit wondermiddel of een creatie daarvan, wel toegevoegd aan hun eigen product. Zoals mijn vrind zegt "konden ze 2 keer zoveel aan hun eigen product verdienen"
In de 924S raadt Porsche zowieso halfsyntheet aan. Wat wel slecht kan zijn is als je altijd op minerale olie gereden hebt en dan ineens overgaat op volsynthetisch. Mijn kevermotor heeft altijd op minerale olie gelopen, maar nu het ding gereviseerd is en van binnen helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuwe onderdelen is er geen enkele reden om er geen volsynthetisch in te gooien. Het voordeel is dan dat je olieen kunt gebruiken waarvan de viscositeit niet zoveel veranderd onder invloed van de temp en dus ook bij koude motor een goede smering hebt.
verse olie houd je motor schoon kleine kanaaltjes raken verstopt en dat is echt niet bevordelijk
olie word dikker en trager smeering gaat achteruit
gewoon lekker verversen helemaal met die oude bakken
dat garage houders en monteurs niet verversen is laksigheid bij een loodgieter lekt de kraan ook altijd (zij mijn opa altijd)
mijn 944 rijd op volsynthetisch en loopt als een zonnetje een jag lust dit moderne spul niet die gaat op mineraale olie
ik ververs mijn jag trouwens wekelijks
voor een jag geld een regel :als hij niet lekt zit er geen olie in
sigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
Comment