Het klets maar raak-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ik-rij-belastingvrij
    924 Gek
    • Dec 2007
    • 1216

    Re: Het klets maar raak-topic

    Gister weer een eindje met de 924 gereden :mrgreen:
    650 km door de regen wel te verstaan
    Vanzelfsprekend met z'n 3en
    We zijn gister naar Leeuwarden geweest, naar een minimeeting + uitlatentest van het vespa-ciao forum :lol:
    Die jongen heeft echt ongeloofelijk veel spul liggen, minimaal 30 uitlaten, allemaal nieuw, en ook nog eens minimaal zoveel cilinders, ook allemaal nieuw 8)
    Het gaat dan natuurlijk niet over standaard spul, is allemaal superzeldzaam, het meeste vindt hij via ebay enz, en komt vooral uit Italie.
    Helaas waren ze zo slim om geen fatsoenlijk lopend blokje te regelen, en slipte het achterwiel flink op de rollerbank vanwege het natte weer.
    Ondanks alles was het toch nog leuk en gezellig
    Op de terugweg zijn we nog over de afsluitdijk gegaan, zag je natuurlijk geen hol van dat je er reedt, maargoed, het is maar voor het idee he :mrgreen:
    Kortom, weer een mooie dag achter de rug, met alweer een probleemloze rit met de 924
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.

    Comment

    • ShroudedVeil
      924 Addict
      • Aug 2008
      • 2365

      Re: Het klets maar raak-topic

      650 km is nogal wat!

      ik hoop dat mijn P dat ook uithoud over een weekje!
      When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

      Comment

      • Ik-rij-belastingvrij
        924 Gek
        • Dec 2007
        • 1216

        Re: Het klets maar raak-topic

        Is goed te doen
        Ik heb sinds dat ik hem heb al meerdere van deze ritjes gemaakt, heb inmiddels zo'n 8000 km gereden denk ik, minimaal 75% daarvan komt door dit soort dagen als gister :lol:
        Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
        Porsche 924S, 1989.

        Comment

        • Tom
          924 Freak
          • May 2007
          • 5361

          Re: Het klets maar raak-topic

          Mijn Windows-noodboek doet het weer! Dankzij wat reddings-software de gecrashte XP weer gerepareerd, nou nog de internet-toegang zien te fixen (en liefst ook draadloos). Niet gek voor iemand die totaal geen sjoege heeft van Windows.

          Als-ie het weer goed doet, hoef ik niet meer te sparen voor een nieuwe, ik had 'm al bijna opgegeven namelijk.
          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

          Comment

          • Meneer aard
            924 Gek
            • Sep 2007
            • 1129

            Re: Het klets maar raak-topic

            hmmz..kwas bezig met mijn foto`s van me auto te ordenen..Kom ik een foto tegen van eind januari..Teller stond @ 40k nu inmiddels @ 60k.

            Comment

            • dudematters
              924 Wannabe
              • Sep 2008
              • 80

              Re: Het klets maar raak-topic

              Originally posted by Tom80
              Mijn Windows-noodboek doet het weer! Dankzij wat reddings-software de gecrashte XP weer gerepareerd, nou nog de internet-toegang zien te fixen (en liefst ook draadloos). Niet gek voor iemand die totaal geen sjoege heeft van Windows.

              Als-ie het weer goed doet, hoef ik niet meer te sparen voor een nieuwe, ik had 'm al bijna opgegeven namelijk.
              Mocht je nu nog problemen of een vraagje hebben (over windows, mac of linux) drop a pm, daar weet ik nu weer veel van ;-)
              Midlifecrisis? Hoezo?

              Comment

              • Tom
                924 Freak
                • May 2007
                • 5361

                Re: Het klets maar raak-topic

                Dank je!

                Gelukkig is mijn broer IT'er en Windows-freak... hij heeft me ook zijn tools geleend om de boel weer tot leven te wekken, de vorige keer heeft-ie het helemaal zelf gedaan. Ik ben best wel een beetje blij dat ik 'm deze keer niet meer heb hoeven storen.
                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                Comment

                • Space
                  924 Fan
                  • Feb 2008
                  • 617

                  Re: Het klets maar raak-topic

                  Klote banden :evil: . 's ochtends als het nog wat koud is en nat heb ik nauwelijks grip. Ik gleed vanochtend weer alle kanten op in de rotondes. Hij brak verder niet uit ofzo, maar hij glijdt gewoon op zn 4 wieltjes zijwaarts. Vorige week eindigde ik bijna in het gras. :mrgreen:
                  S power!

                  Comment

                  • Tom
                    924 Freak
                    • May 2007
                    • 5361

                    Re: Het klets maar raak-topic

                    Welk merk en type moeten we dus niet hebben? :mrgreen:
                    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                    Comment

                    • Space
                      924 Fan
                      • Feb 2008
                      • 617

                      Re: Het klets maar raak-topic

                      Oh, ze zijn gewoon oud joh :wink:. Die rommel moet er gewoon onderuit, maar das makkelijker gezegd dan gedaan.
                      S power!

                      Comment

                      • Ik-rij-belastingvrij
                        924 Gek
                        • Dec 2007
                        • 1216

                        Re: Het klets maar raak-topic

                        Wat ik vooral link vindt met nat weer is onderstuur :shock:
                        Mijn voorwielen glijden vaker gewoon vrolijk door in een bocht oll:
                        Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                        Porsche 924S, 1989.

                        Comment

                        • q01z
                          924 Freak
                          • Jul 2007
                          • 3217

                          Re: Het klets maar raak-topic

                          ik ben dus niet de enige met dat probleem..

                          zondagavond in het noodweer naar huis gereden, met een ruime 100kg aan gereedschap achterin (david/charlotte kunnen dat wel beamen denk, lag zaterdag nog in de Peugeot ) en dan met Ceat-banden.. over een 1.5autobreed dijkje met hele leuke slingers..

                          ik heb gereden alsof het geijzelt had en zelfs dat was af en toe niet genoeg..
                          Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                          Comment

                          • Fantaman
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 2962

                            Re: Het klets maar raak-topic

                            zeg hebben jullie van winterbanden gehoort, is zachter rubber en dus meer grip als het koud is
                            maar dat zijn mijn woorden, waarschijlijk ga ik er ook niet op rijden tenzij ik ga glibberen als ik rustig rij :-D
                            '82 Porsche 924 50 Jahre
                            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                            '98 Subaru Impreza GT Turbo
                            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                            Comment

                            • Meneer aard
                              924 Gek
                              • Sep 2007
                              • 1129

                              Re: Het klets maar raak-topic

                              Winterbanden heeft enkel effect als het kouder is dan 7 graden (niet van die uitschieters door nachtvorst maar gewoon constant). Tevens is het waterafvoer van een zomerband velen malen beter dan die van een winterband.

                              Het is gewoon puur (zowel van Marc/Tom/Han) de staat van de banden, ouderdom, merk speelt ook een groot rol (compound).

                              Comment

                              • q01z
                                924 Freak
                                • Jul 2007
                                • 3217

                                Re: Het klets maar raak-topic

                                poeh poeh.. dat was me de sleutelavond wel weer zeg!

                                vanavond ff flink aan het klussen geweest aan mn ax.. moet ook, want dat ding staat maar beetje garagevulling te zijn en daar betaal ik geen verzekering voor

                                vanavond dus; cilinderkop opgebouwd.. nokkenasje erin, pomphuis erop, thermostaathuis erop, nokkenaspoulie gemonteerd, inlaat + carb gemonteerd..
                                daarna koppakking op mn onderblokje gelegt.. kopje daarbovenop, nokvolgers erop, alle 10 de boutjes erin.. beetje aangedraait met zo'n sleutel die steeds MOMENT roept
                                distributieriempje gelegt, nokkenaspoulie afgesteld (verstelbaar en vrij lompe nokkenas..), klepjes gesteld.. verder zoveel mogelijk leidingen/bekabeling aangesloten..
                                liep net vast omdat de uitlaat van een '94er GTI niet op een '88er GT blijkt te passen, nooit geprobeerd dus dan weet je niet dat er 1 montagepunt net 5mm verder weg zit

                                morgen alvast alles afbouwen en dan wachten op; andere downpipe, stukkie koelslang, vloeistoffen
                                Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                                Comment

                                Working...