Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
in die jaren wel, spreek uit ervaring. Hadden meestal nog een kwaaltje: zopen meer olie dan benzine. Je kreeg een beschikking bij de auto, in tijd van oorlog werd ie gevorderd. Het leger gebruikte ze dan als rookgordijn ......
---------- Post added at 11:43 ---------- Previous post was at 11:42 ----------
Originally posted by jimfrey944
die preludes zijn toch allemaal opgebruikt door een kinderserie op tv net als de dodge charger ?
'79 is nog een type ouder ... die vierkante blokkies ....
924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!
o dan is dat er zeker eentje met die chrome rand om de gril en koplampen
Yep, dus geen knipoogjes.
924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!
Heb veel 924's gezien, van goedkope tot dure... Gescheurde dashboards, gescheurde stoelen, dansende meters, niet te starten, afgebroken knoppen, loslatende binnenbekleding, rokende uitlaten, weigerende klaplampen, lekkende accubakken, lekkende achterkleppen, niet werkende km tellers, rottende bodems, scheuren in het schutbord, rammeltjes, piepjes, schurende versnellingsbakken, bonkende ophanging enz. enz.
Nee, jullie hebben gelijk: echte Duitse degelijkheid!
na 30 jaar is dat niet gek
de 924 heeft ook nog het probleem dat de meeste na een aantal jaar verkocht werden aan mensen die net aan een porsche konden betalen
maar niet in konden staan voor het onderhoud onderdelen hebben ook vaak een porsche prijsje
daarna zijn de meeste bij jongelui gekomen die ze dan nog even totaal vertrappen en door rijden tot ze uitelkaar vallen
bij normaal onderhoud blijft de 924 echt wel rijden kom maar eens met mijn auto rijden
dit gebeurd niet met een normale familicar
met dit verhaal is het dus nog een wonder dat er nog zon 745 rijden
sigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
Heb veel 924's gezien, van goedkope tot dure... Gescheurde dashboards, gescheurde stoelen, dansende meters, niet te starten, afgebroken knoppen, loslatende binnenbekleding, rokende uitlaten, weigerende klaplampen, lekkende accubakken, lekkende achterkleppen, niet werkende km tellers, rottende bodems, scheuren in het schutbord, rammeltjes, piepjes, schurende versnellingsbakken, bonkende ophanging enz. enz.
Nee, jullie hebben gelijk: echte Duitse degelijkheid!
wist niet dat je kwaad werd .....
maar je hebt gelijk, Jappen zijn doorsnee veel betrouwbarder dan welke andere dan ook. In mijn tijd in de werkplaats zag je een Jap enkel graag komen met een kapotte uitlaat, dat was kassa. Voor de rest was er, buiten normaal onderhoud, geen droge boterham aan te verdieen. Dan de Opel, Ford en VWtjes, dat was elke keer weer raak!! Remcilinders, wielagers, stuur/fuseekogels en z enz. was allemaal bijna niet aan te slepen. De Fransen waren nog erger en laten we zwijgen over de Italiaantjes.
Vraag aan degenen die in werkplaatsen werken, is dat nog steeds zo?
924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!
Over het algemeen is dat beeld in de werkplaats nog steeds hetzelfde, echter worden de jappen ook slechter, vooral electronicaproblemen zijn van alle merken. Ik vraag me wel eens af welke van de huidige modellen over 25 a 30 jaar nog steeds tot de verbeelding spreken. Dat is denk ik een ander verhaal. En het is net wat je insteek is met je 924. Een "goedkope" belastingvrije auto voor dagelijks vervoer of gebruik je hem als liefhebber (en dat mag best als dagelijks vervoer) en neem je de hogere onderhoudskosten voor lief. Ach bij de italianen en fransen noemen ze het rijtje van Ptol gewoon karakter!
Haha, ik rijd nu zo'n 2 jaar erin, toevallig laatst voor het eerst groot onderhoud gedaan.
Verder had ik een probleem met m'n startmotor, omdat de vorige eigenaar zo aardig was geweest om het hitteschildje er niet meer op te zetten.
Alleen zelf heb ik soms het e.e.a. gesloopt aan de auto, zoals een draagarm, maar dit ligt niet aan de auto.
Verder heeft hij mij nog nooit laten staan, en het is gewoon dagelijks vervoer.
En alsnog, ik heb meerdere auto's gehad, bijvoorbeeld een Seat Ibiza, Mercedes 190, Honda Civic en een Suzuki Swift. Die laatse was na een halfuur met mijn rijstijl kapot, en met die eerste heb ik meer problemen gehad als met de Porsche. Die kan mijn rijstijl wel aan! Ook al 2 maal A.P.K. zonder op of aanmerking.
Maar dan heb ik zeker een one of a kind? Heb al bij meerder merken gewerkt in de werkplaats, maar toch doet deze 30-jarige niet onder. (punt)
dan had ik zeker ook een one of a kind.
de 924 heeft mij ook nooit laten staan,
het is dan misschien net wat je koopt en
hoe je er mee omgaat kwa onderhoud.
gebruikte hem ook als dagelijks vervoer,
samen met mijn r6. en heb echt veel km
mee gereden.
buiten wat normaal onderhoud nooit echt rare
problemen zoals ptol beschrijft.
heb er toch dag in dag uit 2 jaar in gereden.
nu toch nog steeds naar een s opzoek of een
928, maar ben er nog niet helemaal uit.
en als het geen goede auto zou zijn, dan zou
ik toch ook niet een 2x zo'n auto willen?
heb alleen maar duitse auto's gehad,
en ik vindt dat het wel duitse degenlijkheid heeft.
maar goed, niet iedereen hoeft er zo over te denken, toch?
Comment