Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Ik denk? 3 uur als je totaal niet weet waar je moet beginnen + vastzittende bouten..
Als je de versnellingsbak eraf haalt..Gewoon de schakelstang los halen ook bij de pook en (als die op de bak los zit) naar voren halen. Scheelt je kutten met de krik. en ff kleine sjor/spanband om de bak heen doen. Draag handschoenen..4 dagen later had ik nog zwart grij op me hand van de versnellings bak.
Je zou in weze nieuwe seals kunnen plaatsen van de versnellingsbak + cleanen + aan de onderkant van de auto tectyleren.
Hoe krijgen jullie dan de versnellingsbak eronderuit zonder de torsieas eronderuit te halen?
Wij hebben hiervoor speciaal een gat in de reservewielkast geflext, anders moest die as er onderuit. (Is alsnog gebeurt, maar oke)
Oke, misschien hadden wij wat meer geduld moeten hebben en wat meer ruimte.
Volgende kleine vraag:
Sleutel 1 tikje gegeven, dus op contact, lampen aangedaan. Lampen gaan niet omhoog, maar branden wel. Klopt dit? Of kan ik de acculader al pakken?
De configuratie lampen aan maar niet omhoog (als je niet bedoelt dat alleen het stadslicht aan is) bestaat niet. De koplampen komen altijd omhoog als ze branden.
Oh nee... Dan is er dus iets anders mis, binnenkort maar eens proberen te starten, anders de acculader er maar even bijhalen. Maar bedankt voor deze info!
Originally posted by Tom80
De configuratie lampen aan maar niet omhoog (als je niet bedoelt dat alleen het stadslicht aan is) bestaat niet. De koplampen komen altijd omhoog als ze branden.
versnellingsbak er onderuit. en daarbij ook de schakeltang los halen aan bijde kanten
uitlaat eronderuit, gewoon los of ook echt los koppelen?
binnenbekleding aan vulzijde verwijderen (achterste raampje verwijderen hiervoor) hoe krijg je die der het beste uit?
vulplugslang e.d. demonteren van tank.
benzinemeteraansluiting ontkoppelen
2 draagbanden onder de tank losschroeven,tank laten zakken
allemaal heel erg bedankt voor de hulp!
ik denk dat het oprij blokken worden die we gaan gebruiken...
When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.
Achterste raampje: neem heel veel platte schroevendraaiers en steek ze aan de binnenkant tussen rubber en plaatwerk. Gebruik nu stuk voor stuk de schroevendraaiers als bandenlichter en duw ze tussen plaatwerk en raam, zodat het rubber open komt te staan. Voorzichtig, anders breekt het glas.
Als er genoeg schroevendraaiers tussengeklemd zitten, kun je het raam er aan de buitenkant met rubber en al uitpakken.
Ik denk dat het verwijderen van de achterste uitlaatrubbers voldoende ruimte geeft, maar dat zie je vanzelf.
De versnellingsbak is er nog niet onderuit dus we zijn om 0.00 maar gestopt!
zelfs met 3 man sterk kregen we hem er niet af, maandag komt marc er ook even bij kijken en zijn we dus met zun 4e , lijkt me wel voldoende :wink:
we kregen ook de as niet los maarja...
dus de tank is er nog steeds niet uit en toen de auto omhoog stond begon de benzineleiding van voren ook nog eens te lekken dus dat schoot allemaal lekker op , snel ergens een bak vandaar toveren ( WAAAR!!!) aangezien het ook niet mijn terrein is waar het moest gebeuren kon ik ook niet zo 123 een bak ergens vandaan toveren waar minstens 30 liter in kon...
Gelukkig ging de uitlaat der wel gewoon makkelijk af en had ik al wat schroevendraaiers bij de action gehaald die kapot konden/moesten , maar ze zijn nog heel....(wonderbaarlijk!!)
we kregen dus wel wat ruimte tussen de versnellingsbak en de eindkap ( hoe noem ik deze?) en zagen we wel 2 staven binnenin zitten maar ze kwamen echt niet los , we konden de bak wel gewoon draaien zegmaar en omhoog en omlaag bewegen maar nix...
Maandag gaan we weer verder en hoop dat het dan wel gaat lukken!
Vervolg komt nog
Tip!: als je benzinetank lek is... koop dan maar een nieuwe 924! oll:
When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.
Ik neem aan dat je versnellingsbak al losgekoppeld hebt van de tussenas? Zit vast d.m.v. imbus.
Daarnaast moet je de schakelstang bovenop de bak nog loshalen. En inderdaad, je hebt weinig ruimte om de bak eronder vandaan tehalen.
Eventueel heb ik al een losgekoppelde tank te liggen hoor
1 van die 2 is de tussen as, die moet inderdaad los. Kwestie van een imbusje eruit draaien. 1 iemand onder de auto kijken of hij het imbusje ziet, en 1 die de motor d.m.v. een sleutel op1 van de poulies langzaam draait. Versnelling moet wel in de vrij staan! Anders rolt de auto vooruit.
En die andere, dat is een stukje pvc pijp waar de schakelstang doorheen loopt. Probeer hem even met je handen los te krijgen aan 1 kant, dan is die het probleem niet meer.
Originally posted by ShroudedVeil
umm tussen as... dat weet ik niet zeker XD
Schakelstang is wel los maar we zagen binnenin de versnellingsbak nog 2 assen lopen ...... die moesten los gekoppeld worden .. dermate van trekken?!
Comment