Het kleine vraagjes topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pas
    924 Fan
    • Jan 2009
    • 561

    #91
    Re: Het kleine vraagjes topic

    Bedankt voor de snelle reacties, begon al iets aan twijfels te krijgen.

    Hoeveel waarde is er te hechten aan zo'n taxatierapport die hij noemt in zijn advertentie.

    Kan inderdaad haast niet anders dan dat de deur vervangen is en dan gaat het meestal niet om een deukje.

    Als ik een prijsverschil zou moeten hangen aan vergasser of injectie, bij welke van de twee zou de waarde juist afnemen? Ik neem aan vergasser?

    Stoelen kunnen altijd tijdelijk een overtrek overheen voordat ik kijk of het nog fatsoenlijk gerepareerd kan worden.

    Wat ik nog vergat te vragen, ik kreeg de indruk dat deze wagens niet idioot onderhouds gevoelig zijn, Duitse degelijkheid zeg maar, klopt dat of kan ik verwachten per jaar een aantal honderd euro eraan te moeten spenderen?
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.

    Comment

    • Tom
      924 Freak
      • May 2007
      • 5361

      #92
      Re: Het kleine vraagjes topic

      Een auto van 25+ jaar oud kopen en dan niet rekenen op flink wat mankementen is een misrekening. Je kunt er vanuit gaan dat er aan deze 924 wat stuk zal gaan, lees maar eens wat project-topics hier door om een idee te krijgen wat er allemaal stuk kan.

      Ik ben zelf geen voorstander van achteraf ingebouwde LPG, dat voegt een extra onzekerheid aan het systeem toe. Er kan weer iets meer aan stuk, je bent afhankelijk van de kwaliteit van de installatie en de deskundigheid van de inbouwer en auto loopt wat warmer, wat sowieso een eigenschap is van de 924.

      Zonder LPG rijd je overigens met een 924 ook ongeveer 1:8 en er moet super 98 in.
      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

      Comment

      • Pas
        924 Fan
        • Jan 2009
        • 561

        #93
        Re: Het kleine vraagjes topic

        Ik heb geen illusies natuurlijk, maar de wagen zal niet mijn 'primaire' vervoersmiddel zijn want als het kan pak ik de motor.
        Dus je moet denken aan 5000/6000km per jaar gok ik zo.

        Overigens, die mercedes waar ik eerder over schreef heb ik 18.000km mee gereden in 4,5 maand zonder dat ie een druppel olie had verbruikt en zijn toen alleen aan de voorkant nieuwe schokbrekers onder gegaan. Dat verwacht ik natuurlijk nu niet, maar ik verwacht ook niet om elke 1000km met 'm bij de garage te staan zeg maar. Ik ben zelf ook zeker niet onhandig, zal meer een kwestie van gebrek aan gereedschap zijn.

        De verkoper weet niet welk soort LPG erin zit, hij weet alleen te vertellen dat het in november 2007 geplaatst is. Hij gaat dit nog bekijken voor me. Zonder LPG is de wagen niet echt een optie voor me, ik ben nog student dus ik moet ervoor zorgen dat met name gemiddelde maandelijkse kosten te bezien zijn en ik zou het zonde vinden om zo'n wagen stil te laten staan. Zowiezo is het mogelijk te schakelen tussen LPG en benzine begrijp ik, dus mocht het voorkomen dat je met warme dagen in wat langzamer verkeer terecht komt kan je altijd naar benzine overschakelen voor wat extra koeling lijkt me?
        Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.

        Comment

        • Radiant
          924 Fan
          • Nov 2008
          • 198

          #94
          Re: Het kleine vraagjes topic

          Kan een motor een paar minuutjes (koude start) zonder kvs draaien? ops:
          Wil nog even wat controleren maar heb geen zin om het hele koelsysteem te fixen en te vullen met dure kvs (bij deze temperaturen ga ik er geen water in gooien) als alles toch weer uit elkaar moet oll:
          1986 Porsche 924S 2.5 rood
          2008 Seat Ibiza 1.4 zilver

          NEE, mijn auto heeft GEEN Audi motor!

          Comment

          • q01z
            924 Freak
            • Jul 2007
            • 3217

            #95
            Re: Het kleine vraagjes topic

            een paar minuutjes? NEE!
            paar seconden hooguit..

            KvS kost euhmm 10,- voor 5liter? oll:
            Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

            Comment

            • Tom
              924 Freak
              • May 2007
              • 5361

              #96
              Re: Het kleine vraagjes topic

              Zoiets... nooit zonder laten draaien, waterpomp houdt bijvoorbeeld niet van drooglopen.
              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

              Comment

              • Radiant
                924 Fan
                • Nov 2008
                • 198

                #97
                Re: Het kleine vraagjes topic

                Ok, duidelijk
                1986 Porsche 924S 2.5 rood
                2008 Seat Ibiza 1.4 zilver

                NEE, mijn auto heeft GEEN Audi motor!

                Comment

                • Fantaman
                  924 Freak
                  • Oct 2008
                  • 2962

                  #98
                  Re: Het kleine vraagjes topic

                  zolang de motor niet te warm word zou kunnen, ik heb me twijfels of KVS wel smeert oll: echt goed zal het wel niet zijn.
                  maar eventje zou moeten kunnen als je het mij vraagt ops:
                  '82 Porsche 924 50 Jahre
                  roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                  '98 Subaru Impreza GT Turbo
                  prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                  Comment

                  • q01z
                    924 Freak
                    • Jul 2007
                    • 3217

                    #99
                    Re: Het kleine vraagjes topic

                    Originally posted by Fantaman
                    zolang de motor niet te warm word zou kunnen, ik heb me twijfels of KVS wel smeert oll: echt goed zal het wel niet zijn.
                    maar eventje zou moeten kunnen als je het mij vraagt ops:
                    van een monteur vind ik dit echt een hele slechte tip!

                    de risico's die je neemt wegen niet op tegen het gewoon even vullen, desnoods aanlengen met water!
                    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                    Comment

                    • Fantaman
                      924 Freak
                      • Oct 2008
                      • 2962

                      Re: Het kleine vraagjes topic

                      Originally posted by q01z
                      Originally posted by Fantaman
                      zolang de motor niet te warm word zou kunnen, ik heb me twijfels of KVS wel smeert oll: echt goed zal het wel niet zijn.
                      maar eventje zou moeten kunnen als je het mij vraagt ops:
                      van een monteur vind ik dit echt een hele slechte tip!

                      de risico's die je neemt wegen niet op tegen het gewoon even vullen, desnoods aanlengen met water!
                      ik heb het toch met een twingo moeten doen van mijn werkplaatschef (maar hijs toch een skkl, denk alles te weten)
                      ik had ff niet aan water gedacht, dat werkt uitstekend, gaat alleen koken bij 100 graden :mrgreen:
                      '82 Porsche 924 50 Jahre
                      roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                      '98 Subaru Impreza GT Turbo
                      prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                      Comment

                      • Tom
                        924 Freak
                        • May 2007
                        • 5361

                        Re: Het kleine vraagjes topic

                        Mwoah, daar zou ik niet mee zitten voor de test. Blijft er toch niet inzitten, neem ik aan (niet doen, zeker niet met deze vrieskou!).
                        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                        Comment

                        • Radiant
                          924 Fan
                          • Nov 2008
                          • 198

                          Re: Het kleine vraagjes topic

                          Weet iemand wat Porsche gedaan heeft om de S motor 13pk te knijpen t.o.v. de 944? Aangezien de cylinderkop en onderblok identiek zijn volgens mij.. Net iets andere nokkenas, knijpt de computer hem, of wat

                          Ben niet echt van plan om die 13pk er weer bij te klussen, gewoon benieuwd.
                          1986 Porsche 924S 2.5 rood
                          2008 Seat Ibiza 1.4 zilver

                          NEE, mijn auto heeft GEEN Audi motor!

                          Comment

                          • LWB
                            924 Freak
                            • Dec 2007
                            • 3388

                            Re: Het kleine vraagjes topic

                            Originally posted by Radiant
                            Weet iemand wat Porsche gedaan heeft om de S motor 13pk te knijpen t.o.v. de 944? Aangezien de cylinderkop en onderblok identiek zijn volgens mij.. Net iets andere nokkenas, knijpt de computer hem, of wat

                            Ben niet echt van plan om die 13pk er weer bij te klussen, gewoon benieuwd.
                            dacht dat de compresie anders was.....
                            groet,
                            Laurens
                            924 2.0 mj1984


                            Lees hier de regels van 924forum.nl

                            Comment

                            • Fantaman
                              924 Freak
                              • Oct 2008
                              • 2962

                              Re: Het kleine vraagjes topic

                              Originally posted by Radiant
                              Weet iemand wat Porsche gedaan heeft om de S motor 13pk te knijpen t.o.v. de 944? Aangezien de cylinderkop en onderblok identiek zijn volgens mij.. Net iets andere nokkenas, knijpt de computer hem, of wat

                              Ben niet echt van plan om die 13pk er weer bij te klussen, gewoon benieuwd.
                              ik zou ook even naar het motormanagement kijken, daar zou ook wel eens verschil in kunnen zitten oll:
                              '82 Porsche 924 50 Jahre
                              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                              '98 Subaru Impreza GT Turbo
                              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                              Comment

                              • Radiant
                                924 Fan
                                • Nov 2008
                                • 198

                                Re: Het kleine vraagjes topic

                                Compressie is inderdaad lager, 9,7:1 op de S ten opzichte van 10,2:1 op de 944.. Heb even in de PET zitten vergelijken maar ik zie niet echt een verschil in kop/koppakking/kleppen/zuigers/zuigerveren enz. Vaag
                                1986 Porsche 924S 2.5 rood
                                2008 Seat Ibiza 1.4 zilver

                                NEE, mijn auto heeft GEEN Audi motor!

                                Comment

                                Working...