Heeft iemand evaring met het veranderen van een 2.0 motor naar een 2.5 motor in een 924?
2.0 ombouwen naar 2.5 Motor
Collapse
X
-
Tags: None
-
Re: 2.0 ombouwen naar 2.5 Motor
ombouwen kan maar dan kan je beter een 924s kopen
makkelijker en goedkoper
je moet:
motor omzetten
draadboom aanpassen
onderstel aanpassen: ik zou de 163 pk niet willen stoppen met toch al voor een 924 slechte trommels
ga zo maar doorsigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve -
Re: 2.0 ombouwen naar 2.5 Motor
aanpaqssen zal best gaan maar je moet wel heel veel aanpassen lijkt mij...
bak,transaxle,koppeling,motorsteunen,draadboom,ik noem maar wat.
nou lijkt me jouw auto nog een fraaie dus ik zou er zekers nog even over nadenken voor je de originaliteit er af haalt....Comment
-
Re: 2.0 ombouwen naar 2.5 Motor
Oké, wou graag even weten of iemand hier evaring mee heeft en gedaanComment
-
Re: 2.0 ombouwen naar 2.5 Motor
Natuurlijk is alles mogelijk maar een 924 ombouwen naar S is bijna niet te doen.
Grooste probleem is je ophangpunten van de dwarsbalk (waar je stuurhuis en draagarmen aan vast zitten) en je motorsteunen zitten op een andere plek.
Voor de punten van je dwarsbalk zou je de chassis balken van een 924S moeten overzetten. Dit is zeer moeilijk, want het moet allemaal kaarrecht zijn anders zou de auto straks scheef op zijn wielen staan.
Verder zoveel onderdelen nodig dat je zowiezo een 924S moet slopen: blok, kabelboom/ecu, transaxle, versnellingsbak, etc.
Kortom koop gewoon een 924S of 944. Overigens kan je in een 924S bijvoorbeeld wel een 968 blok bouwen. Ik weet iemand die dat gedaan heeft met Carrera GT look. Echter kost dit eind van de rit net zoveel of meer als een echte 968.937 racerComment
-
Comment