924 Harry

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scotch
    924 Fan
    • Oct 2011
    • 350

    Re: 924 Harry

    @Replica Dat lijkt me toch een kapotte thermostaat. Heb je die wel eens gecheckt?

    Comment

    • jimfrey944
      Administrator
      • Jan 2008
      • 4534

      Mijn Jaguar bleef ook te koud dat bleek achteraf
      ook slecht gevolgen te hebben
      sigpic

      porsche 924 martini 1977
      porsche 924 50 Jahre edition 1982
      BMW X3 3.0 high exclusieve

      Comment

      • harry
        924 Gek
        • May 2008
        • 1287

        Re: 924 Harry

        THERMOTIMESWITCH

        Vanmorgen de dubbel koelfan gemonteerd, was niet zo'n indrukwekende klus.
        Ik had hem mooi hoog opgekrikt en een paar steunen er onder gezet. Ik had al een tijd last van een kleine lekkage van de TTS.
        Hoe krijg je die eruit? (zit achter op het blok) Het schijnt dat hier een aparte lange dopsleutel voor is. Had ik niet. En ook al had ik die gehad zat er weer een bout van de aandrijfas er tussen. Toen maar het huis waar de TTS in zit geheel gedemonteerd, wat een pokkewerk met spiegeltjes en extra licht is het mij toch gelukt.
        Je moet wel hele kleine handjes hebben, dus uw zoon of dochter eens keer proberen of ze er makkelijke met het kleine handje bij de boutjes kunnen komen.
        Goed dan het volgende pokkenwerk de oude pakking moet nog van het motorblok af, hoe kom je hier bij?
        Heb zelf maar een schraapstaalje gemaakt met een kleine knik erin. Dan de spiegeltjes en extra licht is dat mij ook weer gelukt.
        Zo nu is het wachtten op de pakking, en dan alles weer monteren, zal ook wel weer een pokkenwerk worden.

        - - - Updated - - -

        Had wel de goede THERMOTIMESWITCH Bosch 12 v 40W en de schakeltijd van 8 sec bij 35 graden 0280 130 214. Zo te zien is deze nog gewoon te koop.


        Mvg, Harry 924 1983


        You know the Germans always make good stuff
        7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

        Comment

        • Scotch
          924 Fan
          • Oct 2011
          • 350

          Re: 924 Harry

          Voor de volgende keer: Tts kan je vanaf de onderzijde redelijk goed bij met een normale dopsleutel met extra verlengstuk.. Je moet wel even de beschermkap van de uitlaat eraf halen. En draag lange mouwen ivm glasvezel matten die de uitlaat afschermen, had nog een week jeuk

          Comment

          • harry
            924 Gek
            • May 2008
            • 1287

            Re: 924 Harry

            Nu alles weer klaar is met de koeling en lekkage aan de Thermotime switch huis en weer goed funtioneerd, ben ik nu bezig met de brandstofrelais's te testen.

            2 zijn er nu omgebouwd naar orgineel
            De oude orginele relais (SJR 433906059) zijn diverse onderdelen in vervangen, zoals condensatoren en de Timer NE555
            Van de nieuwe K.A.E. 3.300.300.hebben we een nieuwe timer en condensator vervangen.

            Vanmorgen de eerste nieuwe relais terug geplaast in de zekering kast auto, de K.A.E. 3.300.300 contact aan. En inderdaad de pomp liep mooi 3 sec. En sloeg direct aan.

            Wat ik graag nog zou willen tijdens de testen van de Brandstofrelais's (in de auto) is, Dat ik een optisch signaal d.m.v. een lampje te zien krijg dat bij het op contact zetten aangaat. Soms heb je teveel omgevingslawaai vervuiling waardoor je de benzinepomp niet hoort. (hij een nieuw woord)
            Zo kan ik de timer van 3 sec. goed in de gaten houden tijdens koude en warme start, alleen voor het testen.

            Maar wellke pinnentje van het relais moet ik doorverbinden met het lampje? Ik had zo gedacht om stukje dun koper draad van een oude wikkeling om de 2 pinnetje, (waar het 3 sec. signaal vandaan komt) te draaien, en dan de relais in de zekeringskast terug te plaatsen.
            Last edited by harry; 24-11-12, 15:35.

            Mvg, Harry 924 1983


            You know the Germans always make good stuff
            7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

            Comment

            • Scotch
              924 Fan
              • Oct 2011
              • 350

              Re: 924 Harry

              Ik zou het lampje aansluiten op de + die richting pomp gaat en op een massa punt. Dan brand het lampje als de pomp stroom krijgt.

              Komt er nog een gedetailleerde beschrijving over de aanpassingen aan het kae relais

              Comment

              • harry
                924 Gek
                • May 2008
                • 1287

                Re: 924 Harry

                Originally posted by Scotch
                Ik zou het lampje aansluiten op de + die richting pomp gaat en op een massa punt. Dan brand het lampje als de pomp stroom krijgt.

                Komt er nog een gedetailleerde beschrijving over de aanpassingen aan het kae relais
                Ja zeker. Als alles door en door getest, en gemuteerd is. Kom ik hier met een verslag

                Mvg, Harry 924 1983


                You know the Germans always make good stuff
                7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                Comment

                • harry
                  924 Gek
                  • May 2008
                  • 1287

                  Re: 924 Harry

                  Vandaag het andere relais geprobeerd SJR RELAIS met lampje op pinnetje 1 en 87 op contact brand n'halfe seconde, dat is (nog) niet goed.
                  Morgen maar eens weer meten en meten waar dat aan ligt, het zal toch 3 seconde moeten zijn voor een stabiele druk.

                  Mvg, Harry 924 1983


                  You know the Germans always make good stuff
                  7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                  Comment

                  • M.B.H.
                    924 Freak
                    • Feb 2008
                    • 6043

                    Re: 924 Harry

                    Originally posted by harry
                    Vandaag het andere relais geprobeerd SJR RELAIS met lampje op pinnetje 1 en 87 op contact brand n'halfe seconde, dat is (nog) niet goed.
                    Morgen maar eens weer meten en meten waar dat aan ligt, het zal toch 3 seconde moeten zijn voor een stabiele druk.
                    30 + 1 naar + 12 V.
                    31 naar massa en naar - zijde van lampje 12 V.
                    87 naar + zijde van het lampje 12 V.
                    15 naar een schakelaar deze voeden met +12 V
                    Inschakelen dan moet het lampje 3 sec.blijven branden als het relay ingeschakeld blijft
                    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                    Comment

                    • harry
                      924 Gek
                      • May 2008
                      • 1287

                      Re: 924 Harry

                      Originally posted by M.B.H.
                      30 + 1 naar + 12 V.
                      31 naar massa en naar - zijde van lampje 12 V.
                      87 naar + zijde van het lampje 12 V.
                      15 naar een schakelaar deze voeden met +12 V
                      Inschakelen dan moet het lampje 3 sec.blijven branden als het relay ingeschakeld blijft
                      Danke Danke

                      Mvg, Harry 924 1983


                      You know the Germans always make good stuff
                      7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                      Comment

                      • harry
                        924 Gek
                        • May 2008
                        • 1287

                        Re: 924 Harry

                        Daar wordt je blij van.
                        Vanmorgen voor de APK keuring geweest 20 min. en hij was weer goed gekeurd. De keurmeester vondt dat hij er weer tip top
                        in order was.

                        Mvg, Harry 924 1983


                        You know the Germans always make good stuff
                        7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                        Comment

                        • Jayke
                          924 Gek
                          • Feb 2010
                          • 910

                          Re: 924 Harry

                          Gefeliciteerd

                          Comment

                          • M.B.H.
                            924 Freak
                            • Feb 2008
                            • 6043

                            Re: 924 Harry

                            Originally posted by harry
                            Daar wordt je blij van.
                            Vanmorgen voor de APK keuring geweest 20 min. en hij was weer goed gekeurd. De keurmeester vondt dat hij er weer tip top
                            in order was.
                            Dat kan ook haast niet anders Ha. Mooi man
                            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                            Comment

                            • harry
                              924 Gek
                              • May 2008
                              • 1287

                              Re: 924 Harry

                              Weet ik maar kon daar de foto's niet bij in krijgen.
                              Misschien kunnen ze de pagina naar de verkoop schuiven?

                              Mvg, Harry 924 1983


                              You know the Germans always make good stuff
                              7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                              Comment

                              • LWB
                                924 Freak
                                • Dec 2007
                                • 3388

                                Re: 924 Harry

                                Originally posted by harry
                                Weet ik maar kon daar de foto's niet bij in krijgen.
                                Misschien kunnen ze de pagina naar de verkoop schuiven?
                                Is verplaatst...
                                groet,
                                Laurens
                                924 2.0 mj1984


                                Lees hier de regels van 924forum.nl

                                Comment

                                Working...