924 ReMo

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom
    924 Freak
    • May 2007
    • 5361

    #31
    Re: 924 ReMo

    Het zit 'm volgens mij in slijtage van de lagering, waardoor-ie op een gegeven moment steeds zwaarder gaat lopen. Mijn oude pomp lekt helaas, dus daar heb je ook niks aan.
    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

    Comment

    • ReMo
      924 Fan
      • Jan 2008
      • 640

      #32
      Re: 924 ReMo

      Bedankt Tom. Maar ik ga morgen eerst even rondbellen. Heb geen idee hoe die kwaliteit van merkloze pompen is.
      Hoewel het reclame is kreeg ik wel mijn twijvels toen ik dit las (Blz. 9);

      Entdecken Sie hochwertige Kfz-Werkstattausrüstung bei Bosch Aftermarket. Wir bieten eine breite Palette von Produkten, die auf Langlebigkeit und Effizienz ausgelegt sind. Verbessern Sie Ihre Werkstatt mit Bosch!

      Comment

      • Fantaman
        924 Freak
        • Oct 2008
        • 2962

        #33
        Re: 924 ReMo

        je hebt namaak en je hebt namaak
        er zijn imitatie onderdelen die net zo goed zijn als orgineel maar er is zat te krijgen wat vaak gewoon troep is ops:
        '82 Porsche 924 50 Jahre
        roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
        '98 Subaru Impreza GT Turbo
        prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

        Comment

        • ReMo
          924 Fan
          • Jan 2008
          • 640

          #34
          Re: 924 ReMo

          Nog even een vraggje aan de kenners. De nieuwe pompdie iknu heb levert 6.5 bar.
          Op onderstaand lijstje staan alle type die je kunt gebuiken maar die leveren 4-5 bar.



          Is dit een probleem? Het is mij namelijk niet duidelijk waar de druk gereduceerd wordt bij een 924.

          Comment

          • M.B.H.
            924 Freak
            • Feb 2008
            • 6043

            #35
            Re: 924 ReMo

            Originally posted by ReMo
            Nog even een vraggje aan de kenners. De nieuwe pompdie iknu heb levert 6.5 bar.
            Op onderstaand lijstje staan alle type die je kunt gebuiken maar die leveren 4-5 bar.



            Is dit een probleem? Het is mij namelijk niet duidelijk waar de druk gereduceerd wordt bij een 924.
            Je druk word onder andere geregeld door je wur,
            en een veerbelast klepje in je brandstof verdeler
            de werkdruk is +/_4,5 Bar ( dus 6 Bar is te hoog ops: )
            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

            Comment

            • ReMo
              924 Fan
              • Jan 2008
              • 640

              #36
              Re: 924 ReMo

              Bedankt voor je antwoord. Dan ga ik hem maar terug brengen. En vragen of ze er ook een hebben die 5 bar levert.

              Comment

              • 924turbo2
                924 Freak
                • Dec 2007
                • 2956

                #37
                Re: 924 ReMo

                Pomp van 6,5 bar gaat prima, bijna het hele 924.org forum rijdt ermee inclusief mijzelf. De Wur zorgt toch voor je juiste druk.
                937 racer

                Comment

                • M.B.H.
                  924 Freak
                  • Feb 2008
                  • 6043

                  #38
                  Re: 924 ReMo

                  Originally posted by 924turbo2
                  Pomp van 6,5 bar gaat prima, bijna het hele 924.org forum rijdt ermee inclusief mijzelf. De Wur zorgt toch voor je juiste druk.
                  Op je turbo lijkt me dat geen probleem ,
                  maar voor een NA is het wel over bemeten joost
                  924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                  Comment

                  • ReMo
                    924 Fan
                    • Jan 2008
                    • 640

                    #39
                    Re: 924 ReMo

                    Vandaag nog even rond gebeld. Eigenlijk krijg ik overal te horen 6,5 bar. Ook als ze bij de groothandel keurig volgens het kenteken gaan zoeken.

                    Ik heb inmiddels een nieuwe pomp mee gekregen. Volgens de sloop zijn het betrouwbare pompen. Van de 150 stuks die hij had verkocht heeft hij er 5 terug gehad. Met die van mij erbij 2 die lek waren en de anderen kapot door vuil in de brandstof leiding. Gemonteerd, contact sleutel omdraaien en direct lopen. Zonder gas bij te geven. Heerlijk, dat heb ik nog nooit gehad. Eerder moest ik altijd gas bijgeven en min. twee keer starten.

                    Maar helaas van korte duur. Hij lekte op de koppeling van de benzineslang. Nog een hele tijdbezig geweest maar ik krijg hem niet dicht. Morgen maar proberen nieuwe koperen ringetjes te halen en nog een poging doen.

                    Als er nog iemand bruikbare tips heeft; GRAAG!!!!!!

                    Comment

                    • Tom
                      924 Freak
                      • May 2007
                      • 5361

                      #40
                      Re: 924 ReMo

                      Die koperen ringetjes lossen het meestal wel op... ik heb zeker tien pompen vervangen, overal hetzelfde verhaal. Ik vergeet ze nog wel eens nieuw aan te schaffen, de oude uitgloeien gaat prima gelukkig.
                      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                      Comment

                      • ReMo
                        924 Fan
                        • Jan 2008
                        • 640

                        #41
                        Re: 924 ReMo

                        Ik snap er geen bal van. Er zaten nieuwe ringen bij. Maar daar drupte toch nog iets door heen. Wel heb ik de banjo gebruikt van de oude brandstofslang omdat deze aan de slag geklonken zit. Heb alles met de schuifmaat nagemeten en het komt overal overeen met de oude pomp en de nieuwe.

                        Hoe strak moet je ze eigenlijk vastdraaien?

                        Comment

                        • Tom
                          924 Freak
                          • May 2007
                          • 5361

                          #42
                          Re: 924 ReMo

                          Best strak, naar mijn mening. Ik ben bij dergelijke zaken van de 'vast is vast'-school, maar ik moest behoorlijk wat kracht zetten tot het ophield met lekken.
                          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                          Comment

                          • ReMo
                            924 Fan
                            • Jan 2008
                            • 640

                            #43
                            Re: 924 ReMo

                            Dat best strak heb ik vanmorgen gedaan. Het lijkt dicht te zitten. Heb er nog niet mee gereden maar hij start in elk geval direct en zit veel sneller op toeren als ik gas geef. Al met al een beetje een pechklus maar wel de moeite waard. Zal nogwel even het CO laten afstellen want stationait schommelt hij wat in toeren. Ook als ik gas loslaat valt hij even terug naar 4 toeren en klimt dan weer op naar een 750 stationair. Overigens was dit al zo voordat ik de pomp verving.

                            Zal hem vanmiddag ophalen (hij staat in de garage van mijn broer) en eens even lekker uitproberen. Dan op naar het volgende klusje.

                            Dat wordt waarschijnlijk een sport luchtfilter. Maar dan wel een gewoon inlegfilter. Kwam hem op marktplaats tegen;

                            Beste,

                            Wij kunnen u het volgende aanbieden.
                            Pipercross sportluchtfilters:
                            1 x Pipercross sportluchtfilter (inlegfilter). Eur 49,00 -15%= Eur 41,65

                            De prijs is incl BTW en excl. verzendkosten.

                            Comment

                            • Tom
                              924 Freak
                              • May 2007
                              • 5361

                              #44
                              Re: 924 ReMo

                              Toen ik mijn pomp vervangen had, was het CO ook veel te hoog. Teveel benzine ineens...
                              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                              Comment

                              • ReMo
                                924 Fan
                                • Jan 2008
                                • 640

                                #45
                                Re: 924 ReMo

                                Dus dat kan? Het het zelf ook even zo beredeneerd. Hopelijk kan ik vandaaag even langs. Mijn eigen garage heeft zo'n hele grote kast die altijd eerst een kwartier moet opstarten en warmen. Ik zag pas zo'n dingetje op een of andere scootersite voor 75 euro. Weet niet of dat wat is. Want maar luk raak zelf iets proberen ben ik niet zo van. Meten is weten.

                                Comment

                                Working...