2.0 '79 | q01z

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hammer_rites
    924 Gek
    • Jul 2007
    • 999

    Re: 924s van q01z

    Originally posted by q01z
    Ik zou denken dat in deze stand de klep gewoon tegen de zitting zit, gezien de stand van de andere kleppen op de foto. Dit gaat niet werken zo. Oh wacht, daar was je al achter ;-)

    Comment

    • q01z
      924 Freak
      • Jul 2007
      • 3217

      Re: 924s van q01z

      Originally posted by hammer_rites
      Originally posted by q01z
      Ik zou denken dat in deze stand de klep gewoon tegen de zitting zit, gezien de stand van de andere kleppen op de foto. Dit gaat niet werken zo. Oh wacht, daar was je al achter ;-)
      idd, nog niet aangedraait of wat oll: dit gaat niet werken! :lol:
      alhoewel er 1 klepje toch echt uit is.. (maar dat was met een subtiel tikje vd hamer..)
      Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

      Comment

      • hammer_rites
        924 Gek
        • Jul 2007
        • 999

        Re: 924s van q01z

        Ik heb nog een andere tang, maar die zou ik mijn ergste vijand nog niet toewensen:


        Een echte moordenaar; ik kon mijn huidige 931 kop er bijna door afschrijven...

        Comment

        • q01z
          924 Freak
          • Jul 2007
          • 3217

          Re: 924s van q01z

          dat ziet er ook niet erg bruikbaar uit oll:
          Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

          Comment

          • hammer_rites
            924 Gek
            • Jul 2007
            • 999

            Re: 924s van q01z

            Grappig filmpje trouwens. Clipje gepakt, dat achterstevoren achter origineel clipje geplakt, en dat in een loop?

            Comment

            • q01z
              924 Freak
              • Jul 2007
              • 3217

              Re: 924s van q01z

              Originally posted by hammer_rites
              Grappig filmpje trouwens. Clipje gepakt, dat achterstevoren achter origineel clipje geplakt, en dat in een loop?
              ik heb geen idee, maar ik vermoed het wel
              Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

              Comment

              • Tom
                924 Freak
                • May 2007
                • 5361

                Re: 924s van q01z

                Inderdaad een geinig filmpje.

                Blok wordt weer aardig schoon...
                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                Comment

                • q01z
                  924 Freak
                  • Jul 2007
                  • 3217

                  Re: 924s van q01z

                  de vele km's die mn 924 rijdt beginnen een beetje hun tol te vergen van de slijtage onderdelen..

                  ik rij sinds de aanschaf minimaal (ja minimaal..) 500km p/w (wat toch een 80,- aan benzine is ) en dat maakt sinds de aanschaf dus 13weken verder
                  13x500=6500km oll: en dat eigenlijk zonder problemen!

                  maar nu beginnen er dingen te slijten;
                  -sinds vrijdag schraapt mn linkerachterrem.. remblokje blijkt op..
                  -schokdempers verdenk ik sinds aanschaf al een beetje, maar ze beginnen nu zachtjes te kreunen dus tsja, dat wordt vervangen
                  en verder natuurlijk maar es een kleine beurt op de planning zetten.. olie/oliefilter/benzinefilter/luchtfilter in ieder geval maar es doen (bougies zijn net 2 weken oud)

                  maar verder blijft het geweldig
                  alhoewel ik net wel eruit gereden werd door een BMW535diesel.. :lol:
                  Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                  Comment

                  • hammer_rites
                    924 Gek
                    • Jul 2007
                    • 999

                    Re: 924s van q01z

                    Originally posted by q01z
                    -sinds vrijdag schraapt mn linkerachterrem.. remblokje blijkt op..
                    Ik hoorde inderdaad een schraapgeluid toen je wegreed.

                    Originally posted by q01z
                    -schokdempers verdenk ik sinds aanschaf al een beetje, maar ze beginnen nu zachtjes te kreunen dus tsja, dat wordt vervangen
                    en verder natuurlijk maar es een kleine beurt op de planning zetten.. olie/oliefilter/benzinefilter/luchtfilter in ieder geval maar es doen (bougies zijn net 2 weken oud)
                    Dat is allemaal goed te overzien. Als je dan weer een technisch perfecte auto hebt, mag je niet klagen!

                    Comment

                    • Grietje
                      924 Fan
                      • Feb 2008
                      • 171

                      Re: 924s van q01z

                      Dat schrapende geluid is/was van buiten toen je wegreed inderdaad een stuk erger nog als binnenin. Echt ff naar kijken q01zzie. Als t je remmetjes zijn is t zo verholpen.

                      Schokdempers zaterdag doen?

                      Comment

                      • hammer_rites
                        924 Gek
                        • Jul 2007
                        • 999

                        Re: 924s van q01z

                        Originally posted by Grietje
                        Als t je remmetjes zijn is t zo verholpen.
                        Kijk, dat zijn nou de uitspraken waardoor je gebanned wordt. Zou moeten worden.
                        Die "remmetjes" van q01zzie zijn sowieso al beter dan wat de 2liter heeft, en zijn ook de remmen die _mijn_ 924 veilig moet stoppen van 230+ km/h.

                        q01zzie, bannen die hap! ;-)

                        Comment

                        • q01z
                          924 Freak
                          • Jul 2007
                          • 3217

                          Re: 924s van q01z

                          hahaha
                          ach, ze is verder wel lief hoor

                          maaruhmm my check bounced.. had gister schijven+blokken rondom besteld maar niet gezien dat dat bij elkaar 700,- opleverde (sportsetje) oll:
                          dus toch maar ff alleen de blokjes doen!

                          Overigens typt het lastig met handschoenen, is het koud in deze garage behalve onder de bouwlamp en is mn kopje al bijna schoon
                          Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                          Comment

                          • hammer_rites
                            924 Gek
                            • Jul 2007
                            • 999

                            Re: 924s van q01z

                            Originally posted by q01z
                            maaruhmm my check bounced.. had gister schijven+blokken rondom besteld maar niet gezien dat dat bij elkaar 700,- opleverde (sportsetje) oll:
                            dus toch maar ff alleen de blokjes doen!
                            700 is wel veel. Er staat me iets van bij dat ik 400 euro kwijt was voor mijn schijven. Zonder blokjes denk ik. Wat houdt het sportsetje in? Geboorde of gegroefde schijven? Waar had je besteld?

                            Overigens typt het lastig met handschoenen, is het koud in deze garage behalve onder de bouwlamp en is mn kopje al bijna schoon
                            Maar wel internet!

                            Comment

                            • q01z
                              924 Freak
                              • Jul 2007
                              • 3217

                              Re: 924s van q01z

                              zo.. maar weer even wat plaatjes plaatsen

                              uiteraard staan alle foto's hier

                              maar hier een kleine selectie:

                              beginsituatie vandaag:


                              de tools: (met dank aan hammer_rite voor de klepveertang )



                              dronken klepjes:


                              vies:

                              schoner:


                              begint al ergens op te lijken


                              helaas had ik nog wel een kleine tegenvaller.. ik had onder de kop steeds een handdoek liggen (om m niet te beschadigen) maar toen de kop eraf was zette ik per ongeluk mn nog draaiende schroeftol erop die hapte goed in de handdoek en die zwiepte dus hard rond, gereedschap door de hele garage.. en alle boutjes/moertjes die ik netjes geordend had ook.. gelukkig zat het doosje klepspietjes goed dicht! maar de garage is nu vooral ook erg vies.. heel mooi spoor van zwarte wasbenzine over de roldeur/lamp/muur/plafond.. oll:
                              Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                              Comment

                              • hammer_rites
                                924 Gek
                                • Jul 2007
                                • 999

                                Re: 924s van q01z

                                Ooh, mooie tang:


                                Originally posted by q01z
                                helaas had ik nog wel een kleine tegenvaller.. ik had onder de kop steeds een handdoek liggen (om m niet te beschadigen) maar toen de kop eraf was zette ik per ongeluk mn nog draaiende schroeftol erop die hapte goed in de handdoek en die zwiepte dus hard rond, gereedschap door de hele garage.. en alle boutjes/moertjes die ik netjes geordend had ook.. gelukkig zat het doosje klepspietjes goed dicht! maar de garage is nu vooral ook erg vies.. heel mooi spoor van zwarte wasbenzine over de roldeur/lamp/muur/plafond.. oll:
                                Ik ben blijkbaar niet de enige die dit soort fuck-ups maakt We zijn allemaal menselijk...

                                Comment

                                Working...