Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
maar ik vond het wel stom dat ik m dus niet kon starten met de Movano..
kan dat komen omdat je de -pool niet direct op de accu kan zetten? dat is ook altijd met overstarten vd GSA met de cinquecento.. dan moet ik de -pool echt op de accu zetten anders doet hij nix..
mjah, aangezien die accu ergens onder de stoelen zit..
Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!
Zou kunnen. Als je startkabels niet van topkwaliteit zijn, kun je een auto met extreem platte accu ook niet gestart krijgen. Dan ben je alleen bezig de kabels op te warmen, wel lekker met dit weer.
Misschien je .sig maar aanpassen in 'aanduwen verbroedert'?
Zou kunnen. Als je startkabels niet van topkwaliteit zijn, kun je een auto met extreem platte accu ook niet gestart krijgen. Dan ben je alleen bezig de kabels op te warmen, wel lekker met dit weer.
Misschien je .sig maar aanpassen in 'aanduwen verbroedert'?
wellicht morgen de sleepstang ff meenemen
en ja die zijn illegaal, maar ook wel erg prettig
Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!
Een accu kan op meer dan 1 manier naar de filistijnen gaan. Bij hoge ontlaadstroom kan een plaat kromtrekken een andere plaat raken en er is een cel naar de galemiezen. resultaat: nooit meer 13,8V. Ook bij overstarten gaat dan een groot deel van de laad/startstroom in de accu zitten aangezien de interne weerstand een stuk kleiner is geworden doordat de platen elkaar raken. Je merkt dan dat de accu snel warmer wordt. Dit gelt uiteraard voor vloeistof of gelgevulde accus.Of dit aan de hand is weet ik niet, maar het is een optie. Als je de accu (+en-) ontkoppeld en start op alleen de startkabels zou hij het wel moeten doen! Nadeel: startkabels los: nie lopen nie, nie starten nie. Wordt een lastig ritje dan (of heeeeeeele lange startkabels) :mrgreen:
trekstang.nl of sleepstang.nl heeft de wettelijke regels over het slepen van voertuigen met de sleepstang. Tis pas illegaal als je niet aan de regels voldoet. N.B. Met een voertuiggewicht van 1060kg als aanhanger moet je altijd rijbewijs B+E hebben ......... 8)
trekstang.nl of sleepstang.nl heeft de wettelijke regels over het slepen van voertuigen met de sleepstang. Tis pas illegaal als je niet aan de regels voldoet. N.B. Met een voertuiggewicht van 1060kg als aanhanger moet je altijd rijbewijs B+E hebben ......... 8)
ho, ook dit is niet helemaal waar..
als je trekkende auto zwaarder is als je te slepen aanhanger en de combinatie zelf niet zwaarder is als een 3500kg (gerekend met max toelaatbaar gewicht) dan mag je nog met B rijden..
stomme regels
Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!
zie schema. Netto maximale voertuiggewicht (=1060kg + laadvermogen (500kg????)). Dan zou je met een trekkend voertuig tussen 1900 en 1600 kg mogen trekken. Overigens is er dan ook nog de kwestie dat de aanhanger geremd moet zijn (????dat weet ik echt niet meer). Voordat je het uitgezocht hebt ben je al thuis :twisted:
zie schema. Netto maximale voertuiggewicht (=1060kg + laadvermogen (500kg????)). Dan zou je met een trekkend voertuig tussen 1900 en 1600 kg mogen trekken. Overigens is er dan ook nog de kwestie dat de aanhanger geremd moet zijn (????dat weet ik echt niet meer). Voordat je het uitgezocht hebt ben je al thuis :twisted:
B rijbewijs = tot max 3500 KG
Dus auto = 1800 KG mag je in wezen nog 1700 KG erachter knopen. Want je te trekken gewicht is lager dan de auto Mits niet zwaarder dan 3500 KG
BE = tot max 7500 KG
Comment