2.0 '79 | q01z

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom
    924 Freak
    • May 2007
    • 5361

    #16
    Welkom in de modelbouwshop van Hobbycar Tilburg. In deze virtuele winkelgalerij krijgt u een idee van de mogelijkheden voor het aanschaffen van modelbouwpakketten en aanverwante artikelen en voor het verzamelen van model c.q. miniatuurauto's en motoren.
    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

    Comment

    • Ropor
      924 Fan
      • Jun 2007
      • 162

      #17
      Gave wagen!! Perfecte kleur!! :grin:
      Heel veel plezier ermee!

      Mijn 924 model komt ook bij Schuiten miniaturen vandaan, uit de winkel zelf. In die winkel staan echt gigantisch veel modellen waaronder ook hele mooie modellen!
      924, 1984

      Comment

      • q01z
        924 Freak
        • Jul 2007
        • 3217

        #18
        zo, 1 dagje Porsche rijden verder..

        vandaag eerst es mee naarme werk genomen, helaas werd het m bijna fataal omdat een vrouw in een renault megane het interessanter vond om te zwaaien naar een kennis met een hond dan om te kijken naar de mensen (ik dus) die al op de rotonde reden.. gelukkig zijn me remmen uitstekend en stond ik na een korte noodstop (vanaf 20km/u oll stil en zoefde de megane vlak langs me, overigens nog steeds zonder te kijken..

        op me werk aangekomen wilde iedereen ff kijken en nadat iedereen was uitgelachen om de bassie en adriaan koplampen ('ey marc, ga je dan ook wenkbrouwen erop maken? en gele striping?') vond iedereen m toch erg mooi en gaaf

        vanmiddag ontdekt dat mijn dagteller spontaan weer es gaan werken, om vlak daarna te ontdekken dat het helaas maar van korte duur was.. (er staat nu 53 van de vandaag gereden 80km op de teller..)

        zojuist mijn ouders een rondje gegeven, me vader wilde ff rijden en me moeder heeft zich achterin gevouwen..

        simpele conclusie van mijn vader; 'een verdomd goede auto voor erg weinig geld' dat had hij niet verwacht

        dus ik ben weer een gelukkig mensch
        Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

        Comment

        • Tom
          924 Freak
          • May 2007
          • 5361

          #19
          Leuk... mijn ouders waren er minder over te spreken ("ruitenwissers en koplampen zijn waardeloos, sturen en koppelen onmogelijk zwaar, inparkeren is een crime, waarom heb je die Golf niet gehouden?") maar ze moesten toegeven dat ik niet veel betaald heb.

          De 924 wordt nog steeds aanbevolen in de youngtimer-bladen als geheime tip, veel auto voor weinig geld. Dat kan niet lang meer duren, kijk maar naar de 914, en de 928 gaat ook al in waarde omhoog.
          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

          Comment

          • Ad
            924 Wannabe
            • Nov 2007
            • 13

            #20
            Leuk om de ervaringen van vandaag te lezen. Leuk dat je ouders zo enthousiast zijn. Overigens ook leuk dat je zoveel foto's hebt gemaakt. Weet je trouwens op welke manier je het interieur gaat reinigen?

            Comment

            • q01z
              924 Freak
              • Jul 2007
              • 3217

              #21
              914 is ook gaaf, maar wel dodelijk voglens mij..

              me vader rijdt zelf dagelijks een Citroen GSA 1.3club uit '80 (zn Citroen Xsara '02 is parkeervak vulling) dus zwaar sturen/schakelen en dat soort onzinnigheid is hij zeker gewend!

              maar het viel m juist erg mee, mij trouwens ook (op de ruitenwissers na, die zijn echt te zielig voor woorden, bij een flinke stortbui lijkt het me echt nix!) maar de koplampen geven best wat licht!
              Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

              Comment

              • q01z
                924 Freak
                • Jul 2007
                • 3217

                #22
                Originally posted by Ad
                Leuk om de ervaringen van vandaag te lezen. Leuk dat je ouders zo enthousiast zijn. Overigens ook leuk dat je zoveel foto's hebt gemaakt. Weet je trouwens op welke manier je het interieur gaat reinigen?
                we beginnen met de stofzuiger :lol:

                nee euhm.. we hebben op de zaak een stoomcleaner die ik voor de achterbak en het tapijt wel kan gebruiken, maar niet voor de stoelen (lekt aardig..) verder ben ik dit weekend begonnen met zo'n spuitbusje textielreiniger.. dat werkt opzich best maar stinkt en is na een halve m2 echt wel leeg.. (en tis duur!)

                vriend van me heeft een schoonmaak bedrijfje dus die hebben misschien ook wel een goede stoomcleaner..
                Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                Comment

                • Tom
                  924 Freak
                  • May 2007
                  • 5361

                  #23
                  De Action (zit die bij jou in de buurt?) heeft uitstekende en goedkope bekledingreiniger.
                  924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                  Comment

                  • q01z
                    924 Freak
                    • Jul 2007
                    • 3217

                    #24
                    Originally posted by Tom80
                    De Action (zit die bij jou in de buurt?) heeft uitstekende en goedkope bekledingreiniger.
                    poeh, die zit volgens mij wel in het gehucht waar ik werk.. goede tip
                    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                    Comment

                    • q01z
                      924 Freak
                      • Jul 2007
                      • 3217

                      #25
                      mmm
                      nu wil ik mijn hoedeplank/stukje uittrekbaar leer gaan repareren (aan 1 vd kanten is het dopje eraf waardoor je de hele rol eruit trekt) maar kan deze uit de auto gehaald worden, en hoe?
                      ik heb net even snel gekeken en geprobeerd maar ik durf niet te forceren aangezien ik het niet stuk wil maken oll:

                      tips iemand?

                      overigens doet mn dagteller het wonderbaarlijk weer gewoon goed, dat zullen dus wel loszittende radartjes zijn die ik even vast moet gaan zetten..
                      Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                      Comment

                      • q01z
                        924 Freak
                        • Jul 2007
                        • 3217

                        #26
                        kan iemand mij trwns verblijden met de versnellingsbakverhoudingen van een 924s?
                        vooral van de 5..
                        zodat ik kan uitrekenen hoe hard ik bij een bepaald toerental rij, om mn kmteller te controlerne
                        Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                        Comment

                        • hammer_rites
                          924 Gek
                          • Jul 2007
                          • 999

                          #27
                          Originally posted by q01z
                          kan iemand mij trwns verblijden met de versnellingsbakverhoudingen van een 924s?
                          vooral van de 5..
                          zodat ik kan uitrekenen hoe hard ik bij een bepaald toerental rij, om mn kmteller te controlerne
                          Staan die niet in het instructieboekje?

                          Uit Morgan's "The Porsche 924/944 book":

                          5de: 0.829:1
                          axle: 3.889:1

                          Comment

                          • q01z
                            924 Freak
                            • Jul 2007
                            • 3217

                            #28
                            denk jij dat er een instructieboekje bij mn 924 zit dan

                            maar dankje! ga ik straks ff rekenen
                            Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                            Comment

                            • q01z
                              924 Freak
                              • Jul 2007
                              • 3217

                              #29
                              per 1000rpm

                              vbak (0.829)
                              1206rpm
                              eindoverbrenging
                              310.175rpm

                              (omtrek 1.985m bij 205/55/R16 dat eronder hoort)
                              615m/minuut
                              615x60=36.941

                              dus dat is;
                              1000 = 36.941
                              1500 = 55
                              2000 = 74
                              2500 = 92
                              3000 = 110
                              3500 = 130
                              4000 = 148
                              4500 = 166
                              5000 = 185
                              5500 = 203
                              Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                              Comment

                              • captainfrasca
                                Administrator
                                • May 2007
                                • 3574

                                #30
                                Hmm, even een vraagje, wanneer is bij jou het laatst de distributieriem en waterpomp vervangen, is niet geheel onbelangrijk om te weten bij een 944 motor, als je snaar breekt liggen zowiezo de kleppen aan duigen en als je pech hebt nog meer... Als het niet bekend is zou ik aanraden om beide gelijk te (laten) vervangen.
                                Porsche isn't just a car, but a way of life!
                                1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                                Lees hier de regels van 924forum.nl

                                Comment

                                Working...