volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M.B.H.
    924 Freak
    • Feb 2008
    • 6043

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    We Gaan hier gewoon door ;-)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

    Comment

    • replica
      924 Gek
      • Jun 2009
      • 717

      Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

      :p ik vanavond terug starten .....

      Comment

      • replica
        924 Gek
        • Jun 2009
        • 717

        Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

        Zo het was weer even zwoegen hwell: foutjes weg werken van de GT schermen, GT schermen aanpassen. daarna bevestigen en dan ze perfect laten aansluiten aan de orginele achtervleugels. Ze moesten toch geplamuurt worden en dat is bijna achter de rug nu, nog enkel de fijne afwerking. Vervolgens de bumper iets verlengen. En dan UITEINDELIJK schuren en grondverf, en dan lakken.
        Dit eind september :whistle:

        Dus binnenkort fotootjes

        En tot gauw

        Comment

        • ShroudedVeil
          924 Addict
          • Aug 2008
          • 2365

          Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

          Je leeft nog!!

          Ik kijk uit naar de foto's!
          When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

          Comment

          • Fantaman
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 2962

            Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

            zal wel aardig stoffig zijn nu:heh:
            '82 Porsche 924 50 Jahre
            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
            '98 Subaru Impreza GT Turbo
            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

            Comment

            • ernst1971
              924 Fan
              • Jul 2010
              • 325

              Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

              Heb het net van begin tot pagina 58 gelezen, echt vakwerk en respect dat je hieraan begonnen bent.
              Ik ben heel erg benieuwd hoe hij eruit ziet na het spuitwerk.

              Comment

              • replica
                924 Gek
                • Jun 2009
                • 717

                Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                Yep shroudedveil still alive :thumb:
                En fantaman stoffig, ik moet mij kleren buiten uitdoen van mijn vrouw :whistle:
                Maar ben het een beetje gewoon hé ;-)

                Thanks Ernst ;-)

                Volgend jaar in de zomer kan ik er mee afkomen....
                Meetingentje of zow en dan kan ik jullie auto's ook bewonderen....

                Greets

                Comment

                • replica
                  924 Gek
                  • Jun 2009
                  • 717

                  Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                  En heu ik bedoel dat shuren dat ik gewoon hebn hé, niet van mijn kleren buiten uit te doen hahaaha. toen ik het even overlas....
                  Dus voor alle uidelijkheid, schuren ben ik gewoon

                  Comment

                  • ShroudedVeil
                    924 Addict
                    • Aug 2008
                    • 2365

                    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                    Originally posted by replica
                    Yep shroudedveil still alive :thumb:
                    En fantaman stoffig, ik moet mij kleren buiten uitdoen van mijn vrouw :whistle:
                    Maar ben het een beetje gewoon hé ;-)

                    Thanks Ernst ;-)

                    Volgend jaar in de zomer kan ik er mee afkomen....
                    Meetingentje of zow en dan kan ik jullie auto's ook bewonderen....

                    Greets
                    Mijn vriendin vind het ook fijn als ik naakt binnen wandel
                    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

                    Comment

                    • replica
                      924 Gek
                      • Jun 2009
                      • 717

                      Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                      Zo kerels, i'm back in drive

                      Dus 2 weekjes thuis om projectje verder te zetten.
                      Reeds 1 week voorbij, doel is hem lakken en weten jullie wat? ik ga er geraken :p
                      Maar eerst wat fotootjes voor jullie.

                      Wat heb ik reeds gedaan 1 ste week.
                      Achtervleugels afgewerkt, GT schermen herstelt en afgewerkt.
                      Achterbumper verlengt en afgewerkt.
                      Filler volledig geschuurt,van de wagen zelf, enkel nog de apparte onderdelen te doen. garage volledig ontstoft en helemaal opgeruimt. Heeft ganse dag in beslag genomen, maar ze lag er dan ook smerig bij, heeeel smerig edface:

                      hier onderaan reeds de fotookes, voor de andere nog even wachten :p

                      ste reeks, spatborden worden bevestigt aan de rand va de orginele achtervleugels, als er dan ooit iets gebeurt, kan ik er deze met weinig moeite appart verwijderen.
                      Afwerking heb ik nog geen fotovan, van de binnenzijde van de achterschermen.

                      Comment

                      • replica
                        924 Gek
                        • Jun 2009
                        • 717

                        Vervolgens eerste fase plamueren van achtervleugels, hier gebruik ik een latje, van 3 mm, deze zorgt ervoor dat ik de plammuur mooi in 1 keer dik genoeg trek en ook egaal over gans de achtervleugel. Tevens ook inneens de correcte vorm van de achtervleugel, dus echt een aanraden mannen.
                        Voordelen, sneller en mooier geplammuurt resulteert in mninder schuurwerk en perfecte vorm.





                        2 de maal plamuur nu aan de bovenzijde, hier gebruik ik voor de 1 ste fase Vezelplamuur





                        2 de fase plamuren met afwerkingsplamuur om de nog kleine oneffenheden weg te werken.
                        Hier maak ik echter weer gebruik van een simpel hulpmiddeltje.
                        Dit om de moluur perfect recht te hebben, dit door middel van gewone papieren afplaktape. vervolgens een rode lijn getrokken met stift. Hier schuur ik dan de plamuur tot op de rode lijn en niet verder. Als je de lijn wegschuurt, dat zit je te ver en heb je te veel materiaal weg geschuurt. Zo dit was dus even een tipje





                        Hier hebben we uiteindelijk een goede basis om op verder te werken, ik zal nu de achetrvleugel voor zien van een rand, ter versteviging van de gt schermen en ook bevestiging, tevens wordt hier ook noeg een licht laagje kit op gebracht zodanig dat het geen waterbakken worden :thumb:


                        fase 2 afranding


                        Herstellen van schade GT schermen voorbeeldje van herstelling




                        Wegwerken van buiten, hier heb ik eerst glasvezel gebruikt en daarna plamuur met glasvezel, zo zitten de ingefreesde buitkopjes ONDER en in de ployester....
                        Daarna Vezelplamuur en afwerkplamuur





                        Comment

                        • Fantaman
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 2962

                          Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                          nou dat ziet er weer allemaal prachtig uit!
                          '82 Porsche 924 50 Jahre
                          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                          '98 Subaru Impreza GT Turbo
                          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                          Comment

                          • Hendrik
                            Administrator
                            • Jan 2011
                            • 1845

                            Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                            Uhm je kan 15 afbeeldingen per post doen.

                            Waneer je alle afbeeldingen upload kun je nogmaals op de paperclip klikken en de juiste afbeeldingen bij de tekst kiezen.

                            Voor nu heb ik het even gefixed

                            Comment

                            • replica
                              924 Gek
                              • Jun 2009
                              • 717

                              Hier zie je reeds dat de Gt schermen mooi beginnen aan te sluiten
                              Methode zal ik later uitleggen bij tips en tricks :thumb:







                              Hier zie je dat de GT schermen kompleet niet aansluiten aan de dorpels, volgens mij zijn dit GT schermen die bedoelt zijn om nog een poyesteren dorplel te plaatsen, maar ik ga dit niet doen, want had dit voordien er op staan, en wil hem slank in het midden houden en voor en acherkant dus breder... Maar hier heb ik dan een mouw aan gepast.







                              Next, verlengen van bumper, voor diet heb ik ook steuntjes moeten maken tussen de orginele support voor de bumper, zo komt de bumper mooi naar achter.

                              Fotos zeggen meer als heel veel woorden ;-)









                              Comment

                              • replica
                                924 Gek
                                • Jun 2009
                                • 717

                                Fase 1, het grootste deel en ook dus de dikste laag glasvezel wordt steeds voorzien aan de binnenzijde, daar zit ook altijd de sterkte van het geheel.
                                Dit omdat je anders een te veel aan materiaal aan de buitenzijde zou hebben en het geheel niet meer mooi vlak krijgt.

                                Pictures










                                Beetje afwerking aan binnenzijde



                                En dan het eindresultaat











                                En zoals je ziet heb enorm wer gehad aan opruimen hé edface: een ganse dag !!!!
                                En als laatste dan, eindresultaat van GT schermen


                                En nu ben ik bezig en bijna gedaan van schuren van filler, grondverf gisteren gaan halen, maandag in grondverf, ook worden alle onderdelen appart gespoten....
                                Weet iemand de orginele verfcode van een porsche 924 GT enn heu ROOD ;-)

                                Comment

                                Working...