volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom
    924 Freak
    • May 2007
    • 5361

    Ik zou voor het repareren van het dak zelf onderzoek gaan doen naar het verlijmen van plaatstaal.
    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

    Comment

    • replica
      924 Gek
      • Jun 2009
      • 717

      te laat het dak staat er eigenlijk al in ;O) binnen kort de foto's

      Comment

      • replica
        924 Gek
        • Jun 2009
        • 717

        azz: het werkt :-D

        Nu ben er 2 avonden minimum in de week mee bezig en regelmatig s'zaterdags...
        In de week wel soms tot 12u of 01u in de nacht :schaam

        In het algemaan, plaatwerk dat gevoelig is aan warmte, dus aan kromtrekken....

        -Leg natte doeken rond het te lasen onderdeel, zo koelt de plaat dadelijk af of wordt zeker zo warm niet.

        - het inlassen van een dak bv, kan je nooit netjes krijgen als je van Links naar recht last of van rechts naar links.... de reden hiervoor is dat de plaat in 1 richting gaat beginnen trekken. Bv als je van links naar rechts last, zal de plaat links veel heter zijn dan recht(logisch) hierdoor gaat de plaat beginnen werken en kromtrekken.

        - Om deze kromtrekking te beperken gaan we de warmte tegenwerken. ( de natuurlijke reaktie)

        - Dus je last 1cm van links naar rechts, daarna dadelijk een centimeter verder, dus centimeter open laten, van rechts naar links. Naar het uiteinde van de eerste lasnaad toe. dit steeds herhalen en liefst in het begin in kruis werken, Indien niet gesnapt, zal ik er een tekeningetje bji maken als ikke tijd heb ;O)

        Comment

        • Fantaman
          924 Freak
          • Oct 2008
          • 2962

          voor mij is het compleet duidelijk en zou ook de natte handdoek truuk kunen toepassen:bedankt
          '82 Porsche 924 50 Jahre
          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
          '98 Subaru Impreza GT Turbo
          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

          Comment

          • Tom
            924 Freak
            • May 2007
            • 5361

            Yup, duidelijk. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

            Comment

            • Bcreative
              924 Gek
              • May 2008
              • 1232

              Originally posted by Fantaman
              en ff over de smiley's;
              via user CP naar opties wijzigen, onderaan bij diverse opties staat tekstverwerker, zet deze op geavanceerd en je kan smily's toevoegen in je post:bye
              :bedanktJa, dit is beter! :car:

              Comment

              • replica
                924 Gek
                • Jun 2009
                • 717

                beter?

                Comment

                • Bcreative
                  924 Gek
                  • May 2008
                  • 1232

                  Ja, ik bedoel die smiley's. Maar, sorry zit jouw topic nu te vervuilen. :focus: Wordt nu echt een lascursus voor gevorderden hier! :-)

                  Comment

                  • Ritske
                    924 Fan
                    • Dec 2008
                    • 411

                    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                    Ik ben benieuwt hoe het dak eruit gaat zien, tijd voor een tussendoorfoto'tje ;-)
                    Porsche 924 1977
                    Passat coupe 1975

                    Comment

                    • replica
                      924 Gek
                      • Jun 2009
                      • 717

                      Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                      :nono: geen foto's meer

                      Grapje :loco:

                      Dus werwijze kort uitgelegt

                      1. Verwijderen van lak en onzuiverheden, rand van ong 3 cm tot op bloot metaal.

                      2. Vervolgens het perfect aftekenen van de plaat, gewoon op dak leggen en van binnen aftekenen.Doe dit echt zo goed mogelijk ander zit je erna in de problemen....

                      3. Uit slijpen van plaat, tot iets voor de lijn.

                      4. Om de plaat mooi op maat te maken, werk af met een vijl, want met een slijpmachine is dit bijna niet mogelijk...+ ontbramen

                      5. Wegslijpen van galvanisé, ongeveer 2 cm.

                      6. Passen en buigen van de plaat, licht bol hier....(gebruik hiervoor een mal, gemaakt uit karton....

                      7. Nogmaals passen van de plaat, en ondersteunen, plankje dat door de deuropeningen gaan en vervolgens wordt bevestigd met klemmen, holte perfect opvullen, dat je plaat werkelijk praktisch gelijk ligt.

                      8. Vastpunten van de plaat,(opringt met water doordrengde doeken) begin in 1 hoek, dan midden en dan pas andere hoeken, ZEER licht punten, want indien foutief, gemakkelijk terug te verwijderen.

                      9. Indien mooi op hoogte, goed vast punten,controleer of de doeken nog goed nat zijn, dit regelmatig nakijken !!!!!

                      Zo straks volgende reeks ;-)

                      Comment

                      • replica
                        924 Gek
                        • Jun 2009
                        • 717

                        Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                        Zo hier zit onze plaat er dan in, heb speciaal onder deze hoek gefotografeerd, zo zie je dat het dak al mooi strak ligt :-)

                        Comment

                        • Ritske
                          924 Fan
                          • Dec 2008
                          • 411

                          Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                          Pfoe goed bezig, ik had het niet aangedurft midden in zo'n groot oppervlak lassen :thumb:
                          Porsche 924 1977
                          Passat coupe 1975

                          Comment

                          • replica
                            924 Gek
                            • Jun 2009
                            • 717

                            Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                            Thanks

                            Comment

                            • replica
                              924 Gek
                              • Jun 2009
                              • 717

                              Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                              Dank je wel :thumb:

                              Nu dan heb ik ik elastiche plamuur gebruikt, want dak moet toch een beetje kunnen blijven meegeven natuurlijk...

                              En als afwerking een goede laag borstelplamuur, die moet ik nog schuren :eyebrows:

                              Comment

                              • Ritske
                                924 Fan
                                • Dec 2008
                                • 411

                                Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                                Ziet er strak uit al op de foto
                                Porsche 924 1977
                                Passat coupe 1975

                                Comment

                                Working...