volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 924turbo2
    924 Freak
    • Dec 2007
    • 2956

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Geen carbon-look op een 924, dat is verboden !!!
    937 racer

    Comment

    • replica
      924 Gek
      • Jun 2009
      • 717

      Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

      Is dat zo ?

      In ieder geval zou dat veel meer werk zijn want zou dat spuiten, maar ik denk dat ik zoals eerst het in metaal zwart ga spritsen.

      Gaat een stuk beter staan dan het grijs.... mooi kleur dat grijs, maar zoals ik al eerder zij, het wringt

      Comment

      • Frenske
        In Memoriam | Erelid
        • Feb 2009
        • 3309

        Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

        Originally posted by 924turbo2
        Geen carbon-look op een 924, dat is verboden !!!
        ach, wie heeft niet het liefst een verboden vrucht.........
        924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

        Comment

        • replica
          924 Gek
          • Jun 2009
          • 717

          Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

          Zo deze week 2 avonden bezig geweest voor luchtfilterhuis, klep en spinnekop te reviseren.
          + plaatsen en plaatsen radiator, waterdarmen, choke en watertemperatuur sensor.
          Enkel moet ik iets vinden voor de leidingen, vind het niet mooi zo, oké ze moeten nog bevestigd worden met verschillende klipjes.
          Maar toch oogt het niet properkes.

          De foto's hier
          Attached Files

          Comment

          • replica
            924 Gek
            • Jun 2009
            • 717

            Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

            Heb helaas geen foto's wanneer de spinnekop uit elkaar is...
            Want alles werd nagekeken en gedemonteerd.

            Nu volgens mij is dit de juiste volgorde van de cilinders.
            Klopt dit? Vind het nogal raar dat het in kruis zit.
            Of heeft dit niet echt belang?
            Aanzicht is, als je recht voor de auto staat, dus de klep langs boven.

            Groetjes
            Attached Files

            Comment

            • -Bassie-
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 4367

              Volgorde van de injectie leidingen maken niet uit.

              Hoe heb je je spinnenkop weer gemonteerd?
              Want deze gaan vaak lekken als je ze los hebt gehaald.
              geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

              Comment

              • replica
                924 Gek
                • Jun 2009
                • 717

                Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                Hey bassie,

                Hoe bedoel je, hoe weer gemonteerd ?
                En lekken bedoel je dan op niveau van de metalen(zal ik maar zeggen) pakking?

                Groetjes

                Comment

                • -Bassie-
                  924 Freak
                  • Oct 2008
                  • 4367

                  Ja dat bedoel ik tussen de 2 helfden in waar je brandstof uit komt.
                  geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                  Comment

                  • replica
                    924 Gek
                    • Jun 2009
                    • 717

                    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                    Heb die gewoon terug goed vastgeschroeft.
                    Maar echt goed vast en ik kan heel goed vast draaien zelfs som overdraaien
                    Een kit kan je er nie tussenzetten denk ik(zo goed als zeker) want dan gaat het kleine gaatje dat voorzien is in de pakking dicht.
                    Wat voor een tips had je dan?

                    Groetjes

                    Jongen, ongeloofelijk spijtig wat er met je rode is gebeurt, ik heb er gisteren naar zitten zoeken.
                    Na al dat werk, men hart bloede echt. Ik zou het niet willen meemaken.

                    Maar ondertussen heb je al een goeie oplossing.

                    Vraagske, hoeveel betaalde je voor je andere ophanging voor de 5 gaats? Want nu heb jij ook schijven van achter super !

                    Comment

                    • -Bassie-
                      924 Freak
                      • Oct 2008
                      • 4367

                      Reken op een euro of 700 intotaal.
                      Maar je hebt ook andere velgen nodig.

                      Maar ik koop dingen apart.
                      geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                      Comment

                      • replica
                        924 Gek
                        • Jun 2009
                        • 717

                        Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                        Wow is wel veel s
                        Maar enkel de handrem moet aangepast worden toch?

                        Comment

                        • -Bassie-
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 4367

                          Nee je krijgt voor en achter andere fusee stukken.
                          En 4 andere klauwen en schijven.

                          Handrem is ook anders ja.

                          En je moet 5 gaats wielen hebben.
                          geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                          Comment

                          • M.B.H.
                            924 Freak
                            • Feb 2008
                            • 6043

                            Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                            Als je aleen al bedenkt :
                            4 Naven
                            4 Remschijven
                            4 Remklauwen
                            4 set remblokken
                            2 set remschoenen
                            1 remcilinder
                            4 fusees
                            2 stof platen
                            2 Ankerplaten
                            handrem kabel
                            En het Porsche Hmmmmmm
                            Last edited by M.B.H.; 16-09-11, 11:35.
                            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                            Comment

                            • ArvidW
                              924 Gek
                              • Aug 2008
                              • 1035

                              Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

                              Mijne lekte ook nadat ik hem open had gehad maar je kunt hem weer lekvrij krijgen:

                              Originally posted by ArvidW
                              Aangezien ik mijn spinnenkop paar maandjes geleden open had getrokken was hij dus een beetje lek, na lang zoeken en experimenteren met verschillende soorten lijm op mijn 2de spinnenkop heb ik vandaag een poging gewaagd tot het sealen van de spinnenkop:

                              Alle onderdeeltjes los (iets verder uit elkaar gehaald dan vorige keer, wilde even checken of dat ik misschien beter de buis en zuiger kon vervangen door degene uit mijn andere spinnenkop)


                              Hier is een hele dunne laag sealant aangebracht met een perceeltje


                              En zo zit het boeltje weer in elkaar en mag het drogen
                              Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                              Comment

                              • -Bassie-
                                924 Freak
                                • Oct 2008
                                • 4367

                                Waarom remcilinders?
                                Je hebt toch al 4 klauwen
                                geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                                Comment

                                Working...