De 924 '81 van cees447

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -cees-
    924 Gek
    • Jan 2009
    • 1017

    Re: De 924 '81 van cees447

    Op de meeting ben ik zowieso, het hangt er alleen nog even vanaf met welke P. :wink:
    De sproeierbezetting zou een aardig eind moeten kunnen kloppen aangezien de webers eerst op een BMW 2000 hebben gezeten, maar dat is dus nog even afwachten....
    Ride with Pride
    sigpic
    924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE

    Comment

    • 924turbo2
      924 Freak
      • Dec 2007
      • 2956

      Re: De 924 '81 van cees447

      Zit er ook een vacuum aansluiting op voor je onsteking en rembekrachtiger ?
      937 racer

      Comment

      • Fantaman
        924 Freak
        • Oct 2008
        • 2962

        Re: De 924 '81 van cees447

        vacuum voor rembekrachtiger kan je van het spruitstuk halen moet je wel zelf het gaat je boren en een aansluiting erin draaien voor een slang
        vacuum voor de onsteking moet voor de gasklep zitten, weet niet of dat er wel op zit
        '82 Porsche 924 50 Jahre
        roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
        '98 Subaru Impreza GT Turbo
        prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

        Comment

        • -cees-
          924 Gek
          • Jan 2009
          • 1017

          Re: De 924 '81 van cees447

          Originally posted by 924turbo2
          Zit er ook een vacuum aansluiting op voor je onsteking en rembekrachtiger ?
          Voor de rembekrachtiger is de aansluiting al geboord maar die moet alleen nog getapt worden. Voor de vacuumvervroeging van de ontsteking komt ook een nippel, we weten alleen nog niet of deze ook daadwerkelijk aangesloten word. Verdeler is hetzelfde systeem als de cih motoren van Opel en uit ervaring lopen deze goed zonder vacuum, i.v.m. mechanische vervroeging. Dus deze word alleen gekoppeld als het nodig mocht zijn. (aanluitingen zijn al wel aanwezig)
          Ride with Pride
          sigpic
          924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE

          Comment

          • Frenske
            In Memoriam | Erelid
            • Feb 2009
            • 3309

            Re: De 924 '81 van cees447

            die vacuumvervroeging zou ik zeker aansluiten. Gebruik je de auto dagelijks wil je toch een enigzins redelijk benzineverbruik. Die vervroeging dient voornamelijk voor economisch rijden ....
            924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

            Comment

            • -cees-
              924 Gek
              • Jan 2009
              • 1017

              Re: De 924 '81 van cees447

              Originally posted by Frenske
              Die vervroeging dient voornamelijk voor economisch rijden ....
              Daar de auto alleen voor hobbygebruik is, (de rest van de week heb ik m'n bedrijfsbus) is dat economisch rijden niet echt van belang voor mij. Het gaat er mij hoofdzakelijk om dat 'ie gewoon lekker loopt. Of dat met of zonder vervroeging is, is mij om het even.
              Ride with Pride
              sigpic
              924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE

              Comment

              • -cees-
                924 Gek
                • Jan 2009
                • 1017

                Re: De 924 '81 van cees447

                Vandaag is dan toch eindelijk het begin gelegd en een mooi eind resultaat. Hij is nog niet klaar maar heeft wel "zijn eerste woordjes" gesproken. :wink::cool:


                Wat plaatjes:

                IMAG0030.jpg

                IMAG0032.jpg

                IMAG0033.jpg

                IMAG0034.jpg

                IMAG0035.jpg

                Ride with Pride
                sigpic
                924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE

                Comment

                • -Bassie-
                  924 Freak
                  • Oct 2008
                  • 4367

                  Klinkt al leuk

                  Weer eens wat anders vlammen uit de inlaat
                  geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                  Comment

                  • -cees-
                    924 Gek
                    • Jan 2009
                    • 1017

                    Re: De 924 '81 van cees447

                    Aah, nog even een kwestie van afstellen en synchroniseren... olleyes:

                    Maar wel lopen in de eerste poging.... edface:
                    Ride with Pride
                    sigpic
                    924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE

                    Comment

                    • 924turbo2
                      924 Freak
                      • Dec 2007
                      • 2956

                      Re: De 924 '81 van cees447

                      Kijk, dat ruimt lekker op onder de motorkap ! Ziet er top uit.
                      937 racer

                      Comment

                      • Frenske
                        In Memoriam | Erelid
                        • Feb 2009
                        • 3309

                        Re: De 924 '81 van cees447

                        ik krijg nog steeds een warm gevoel als ik zulk een batterij Webertjes zie ........ TOPPIE cees, keep om the fine job!!
                        924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                        Comment

                        • Fantaman
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 2962

                          Re: De 924 '81 van cees447

                          haha toppie, zou je ook zo vriendelijk willen zijn om de definitieve afstelling te postenolleyes::hypocrite:
                          '82 Porsche 924 50 Jahre
                          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                          '98 Subaru Impreza GT Turbo
                          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                          Comment

                          • -Bassie-
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 4367

                            Daar heb je ook niet alles aan

                            Want iedere auto is anders en moet ook anders afgesteld worden.
                            Zal er wel is waar niet ver vanaf zitten maar toch.
                            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                            Comment

                            • Fantaman
                              924 Freak
                              • Oct 2008
                              • 2962

                              Re: De 924 '81 van cees447

                              dat weet ik, heb hier een heel mooi boek liggen, plus dat ik geen webers maar dellorto's ga gebruiken. die info is alleen voor een beter startpunt ten opzichte van de standaard waardes die bij een 2liter blok horen met 6500 toeren.
                              ik ben ook van plan om de carbs eerst zelf te reviseren
                              '82 Porsche 924 50 Jahre
                              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                              '98 Subaru Impreza GT Turbo
                              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                              Comment

                              • 924turbo2
                                924 Freak
                                • Dec 2007
                                • 2956

                                Re: De 924 '81 van cees447

                                Dit is volgens internet de basis afstelling voor webers op de 924, van hier uit moet je dan verder gaan afstellen:

                                main jets: 120
                                primary air corrector is: 180
                                motion tubes are: f5
                                idle jets are: 45f9
                                venturi are: 32 mm

                                Revisie stelt niks voor dat zijn alleen wat pakkingtjes en plunjers vervangen.
                                937 racer

                                Comment

                                Working...