Mijn gebutste belastingvrije 924

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ouke
    924 Wannabe
    • Jun 2008
    • 49

    #46
    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Ik heb ook hetzelfde probleem dat hij het koelvloeistof er soms helemaal uitspuit. Nu was ik zelf bang dat het door een lekke koppakking komt. Na een inspectie bij mijn garage bleek het zwakke waterpomp te zijn die, als het goed is, deze week vervangen wordt. Ik zal je op de hoogte houden wat er gebeurd als hij vervangen is. Misschien kan jij het dan ook zo oplossen.

    Comment

    • Ik-rij-belastingvrij
      924 Gek
      • Dec 2007
      • 1216

      #47
      Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

      Ik heb m'n waterpomp niet onlangs vervangen meneer Aard, ik zal de zaak voor zekerheid eens ontluchten, mischien dat er op de een of de andere manier toch lucht in is gekomen.
      De themp-sensor en drukdop vervang ik binnenkort :wink:

      Ouke, ik hoop niet dat het mijn waterpomp is, lijkt me ook sterk maar je weet maar nooit :wink:
      Ik ben benieuwd of het bij jou straks verholpen is.
      Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
      Porsche 924S, 1989.

      Comment

      • Meneer aard
        924 Gek
        • Sep 2007
        • 1129

        #48
        Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

        Trek die waterpomp er anders een keer af..Bij mijn vond ik ook de horror binnenin..Roest en 1 schoep die was verdwenen

        Comment

        • Ik-rij-belastingvrij
          924 Gek
          • Dec 2007
          • 1216

          #49
          Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

          Ik heb momenteel niet zoveel tijd daarvoor, en echt veel zin heb ik daar eerlijk gezegt ook niet in oll:
          Ik probeer eerst de eerder aangeven dingen, als het dan slecht blijft dan kan ik altijd de waterpomp er nog af gooien :wink:
          Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
          Porsche 924S, 1989.

          Comment

          • Ik-rij-belastingvrij
            924 Gek
            • Dec 2007
            • 1216

            #50
            Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

            Jahoor, het startmotor probleem is nu officieel zo erg dat ik niet meer kan rijden :cry:
            Gistermiddag stak ik de sleutel in het contact, keek op de voltmeter en zag dat die maar 11,5 volt aangaf, dat wordt fijn starten, dacht ik.
            Ik draai de sleutel dus verder, en hij begint goed, waarna hij na ongeveer 1 seconden stopte met goed starten en alleen nog maar vrij ronddraaide, gaat wel over dacht ik, net zoals al meerdere keren is geweest.
            Maar nee, deze keer ging hij vrolijk door, de sleutel was dus uit het contact en de startmotor draaide dus vrolijk rond zonder op de starterkrans aan te grijpen.
            Na een minuutje vond ik het wel goed geweest en heb ik de inmiddels flink warme massakabel los gemaakt :cry:
            Mooi shit dus :evil:

            Aan het contactslot kan het niet liggen denk ik, ik heb meerdere keren met de sleutel gedraaid ondertussen dat hij zo deedt maar er verandere niks, op z'n minst zou ik dan verwachten dat hij even stopt tussendoor maar dat deedt hij dus ook niet.
            Het vage van het hele verhaal is dat hij eigenljk altijd perfect start als ik de accu een nachtje aan de lader heb gehad, als de motor flink warm is met starten of als de accu dus best wel leeg is dan krijg je dit gezeik dus.
            Maargoed, na dat ik op vakantie ben geweest begint het sparen en pak ik alles gelijk goed aan, iemand ideeen waar ik het beste kan beginnen?
            Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
            Porsche 924S, 1989.

            Comment

            • Tom
              924 Freak
              • May 2007
              • 5361

              #51
              Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

              Zoals ik al zei op de meeting: het relais van de startmotor.
              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

              Comment

              • frontmotor
                924 Wannabe
                • Jul 2008
                • 16

                #52
                Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

                Originally posted by Tom80
                Zoals ik al zei op de meeting: het relais van de startmotor.
                yep , of je bendix van je startmotor blijft hangen .
                maar het probleem zit 100 % in de starter

                voor een hele verse starter zal je tussen de 125 en 150 euries neer moeten tellen bij en automaterialenzaak .
                voor een ruilstarter bij een revisie bedrijf wellicht minder .
                er zijn 2 types de standaard of een zwaadere starter voor koude landen .
                deze draait wat sneller rond :lol: (lees : eerder aanslaan ) en is niet veel duurder .

                s6 , rene
                at 200 m/h you got no friends

                Comment

                • Ik-rij-belastingvrij
                  924 Gek
                  • Dec 2007
                  • 1216

                  #53
                  Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

                  Oke, dan laat ik hem na de vakantie als ik weer geld heb compleet reviseren, de lagers klinken ook niet al te geweldig meer namelijk oll:
                  Hopelijk is het probleem dan verholpen :wink:
                  Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                  Porsche 924S, 1989.

                  Comment

                  • Sjaak
                    924 Fan
                    • Apr 2008
                    • 398

                    #54
                    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

                    Ik heb nog een nieuwe starter liggen.. Als je intresse hebt zie ik wel een pb verschijnen.
                    Voor of na mijn vakantie

                    Comment

                    • Ik-rij-belastingvrij
                      924 Gek
                      • Dec 2007
                      • 1216

                      #55
                      Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

                      Zie pb :mrgreen:
                      Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                      Porsche 924S, 1989.

                      Comment

                      • Ik-rij-belastingvrij
                        924 Gek
                        • Dec 2007
                        • 1216

                        #56
                        Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

                        Eindelijk weer eens iets van mijn kant.
                        Vandaag begonnen met het demonteren van de vage startmotor, die het tijden lang dan weer goed, en dan weer niet goed deedt
                        Is gelukkig goed gegaan, al moest de uitlaat er wel deels af.
                        Ook heb ik 2 boutjes van een van de hittekapjes kapotgedraait, achja, niet alles gaat 100% smooth he :wink:
                        Voor het demonteren bleef hij gewoon draaien zonder dat hij op het vliegwiel aangreep
                        Was echt raar, de sleutel was dan dus uit het contact!
                        Waarschijnlijk bleef het relais hangen, want toen ik hem testen los van de auto deedt hij het weer perfect, om uit te sluiten dat de bedrading gaar is heb ik hem vervolgens weer gemonteerd waar hij het ook weer perfect deedt oll:
                        Ik ben deze startmotor met een spook er in dus zat, en ga nu kijken wat reviseren kost, wordt dat te duur dan regel ik de nieuwe van Sjaak :wink:
                        Verdere vorderingen volgen :wink:
                        Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                        Porsche 924S, 1989.

                        Comment

                        • Coen
                          924 Fan
                          • Apr 2008
                          • 149

                          #57
                          Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

                          Lekker werkje he... die startmotor demonteren. Ik heb het toevallig gister ook gedaan. Als je even de goede boutjes ziet te vinden dan kan je uitlaat gewoon blijven zitten. Beetje laat advies waarschijnlijk, maargoed. Ik had bijna gewoon mijn oliefilter eraf gehaald om de startmotor eruit te krijgen. oll: :grin:

                          Meet je bedrading even door met een multimeter. Gewoon eerst op weerstand en dan je voltage als je probeert te starten. Misschien zijn de mantels van de draden wel ergens kapot en verlies je je potentiaalverschil onderweg aan je frame. Dan kan het zijn dat hij het soms wel en soms niet doet. :idea: Of dat hij het met een opgeladen accu beter doet.

                          En je startmotor kun je het beste laten doormeten door een elektromotorenspecialist. Meestal kunnen ze je meteen vertellen of hij stuk is en wat er dan stuk is. En ze vragen er meestal niks voor. Als je zeker wilt weten of het je startmotor is...

                          Comment

                          • Ik-rij-belastingvrij
                            924 Gek
                            • Dec 2007
                            • 1216

                            #58
                            Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

                            Bij mij moest hij echt weg, kon met geen mogelijkheid bij die veel te rotte boutjes, die nu dus afgebroken zijn oll:
                            Mischien dat ik hem vandaag nog even door ga laten meten, ben benieuwd!
                            Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                            Porsche 924S, 1989.

                            Comment

                            • Ik-rij-belastingvrij
                              924 Gek
                              • Dec 2007
                              • 1216

                              #59
                              Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

                              Vandaag eindelijk de nieuwe startmotor van Sjaak overgekocht :-D
                              Kan dus eindelijk verder :mrgreen:
                              M'n rug houdt het wel, de wonden van de valpartij zijn al zeer grotendeels genezen dus dat moet goed komen.
                              Hopelijk krijg ik hem voor zondag af, de kans is zeer groot
                              Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
                              Porsche 924S, 1989.

                              Comment

                              • M.B.H.
                                924 Freak
                                • Feb 2008
                                • 6043

                                #60
                                Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

                                Je hitte schild wel weer op zijn plek zetten ,
                                anders gaat je bedrading er aan :!: :!: :wink:
                                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                                Comment

                                Working...