Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Zoiets dacht ik dus al, niet dat het erg is. Heb ik in ieder geval hele stoelen :p.
Alleen jammer dat alles zo beuntje haas is gedaan. Overigens, wat is da 2.5 liter porsche blok snel zeg XD. Niet te beschrijven!
Goed, genoeg over de 944.
924 je doet het ook nog goed, binnenkort de injectoren ultrasoon reinigen
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Zo, lekker weertje buite... 944 is kapot, distributie riem was versprongen met alle gevolgen van dien. Gaat dus weer een duur verhaal worden, en meer vertraging geven aan het 924 project...
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
nja het is tijdens het starten gebeurt, dus er is gelukkig geen klep gebroken en na het goed zetten van de riem (wat een *** zooi btw bij een 944) kon ik het blok weer vrij ronddraaien. Maar zodra de motor loopt hoor je een klep net tegen een zuiger aan tikken...ik hoop er dus vanaf te komen met een "nieuwe" klep en een koppakking set.
Maar goed, met dit weer kan ik niet voor de deur sleutelen, en de 44 ergens heen slepen is ook nagenoeg geen optie met die gladheid...
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Originally posted by buldogo2
(wat een *** zooi btw bij een 944)
stel je niet zo aan ,valt allemaal best wel mee.;-)
je moet alleen weten waar je mee bezig bent,met de distributie en ballansassnaar.
en let ook goed op ,dat je de ballansassen weer goed zet ,voordat je die snaar weer monteerd en na het spannen de boel even ronddraaien.
om te kijken of alle merktekens goed staan.
anders gaat je motor straks weer trillen bij een bepaald toerental.
en kan je weer opnieuw beginnen.:whistle:
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Originally posted by Cor 944
stel je niet zo aan ,valt allemaal best wel mee.;-)
je moet alleen weten waar je mee bezig bent,met de distributie en ballansassnaar.
en let ook goed op ,dat je de ballansassen weer goed zet ,voordat je die snaar weer monteerd en na het spannen de boel even ronddraaien.
om te kijken of alle merktekens goed staan.
anders gaat je motor straks weer trillen bij een bepaald toerental.
en kan je weer opnieuw beginnen.:whistle:
Haha bedankt Cor, ik had het al gezien in de handleiding inderdaad. En het val allemaal ook redelijk mee als je niet in de sneeuw staat:thumb:
Maar het was niet netjes van me om daar de 944 de schuld van te geven:nono:
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
tja, preventief onderhoud had dit voorkomen. Je koopt tenslotte een auto van een wildvreemde die je alles wil wijsmaken als je de auto maar koopt...... :frown: ik had de riem sowieso vernieuwd.
Maar ja, vanachter kijk je een koe in der gat ....
924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Originally posted by ArvidW
"prettig" dat het met starten gebeurd is, kan toch flink schelen in de schade.
Mocht je aan de revisie beginnen vergeet dan vooral niet wat foto'tjes te maken:whistle:
Inderdaad, anders had de kans groot geweest dat de klep afgebroken was, met alle gevolgen van dien:Cry:. Foto's zal ik zeker maken, vind het zelf ook altijd wel leuk om terug te kunne kijken:thumb:
Originally posted by Frenske
tja, preventief onderhoud had dit voorkomen. Je koopt tenslotte een auto van een wildvreemde die je alles wil wijsmaken als je de auto maar koopt...... :frown: ik had de riem sowieso vernieuwd.
Maar ja, vanachter kijk je een koe in der gat ....
Ik had zelfs de bonnen van het onderhoud, en bij een 944 vervang je de riem niet zomaar even...dan ben je gelijk 3 tot 400 euro kwijt :loco:.
Wou de spanning van de riem btw al gaan controleren, maar er waren andere reparaties die voorang hadden (zwaare lekages). En toen sloeg het noodweer toe....en kon ik dus niets meer aan de auto doen.
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Nou, eerst het nieuws over de vorderingen aan het turbo blok voor de 2.0L...
Ik had de jongen die het carbon deel voor me zou maken maar eens een mail gestuurd of de spullen al binnen waren. En hebben nu afgesproken dat i de carbon plenum tussen kerst en nieuw gaat maken voor me. Zijn we daar iig een grooote stap verder. Ik ben ook erg benieuwd hoe het er uit gaat zien.
Verder heb ik gisteren de onderdelen gehaald voor de 944, prijs viel erg mee! Wel met fixe korting uiteraard. Maar 110E voor een koppakking set...voor da geld kan je et nergens anders vinden. Dat was dus een erg hart nodige meevaller!
Nu nog de tijd voor vinden om het te maken, en het weer....
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Originally posted by -Bassie-
ben benieuwd hoe het carbonne deel eruit gaat zien.
ben benieuwd wat er mis is met de 944
het is dit weekend niet super koud hup hup aan de slag.
Als ik nou niet had hoeve werken had de 44 nu al bijna klaar geweest:loco:. De kop kan er bijna af, moet alleen een lange inbusdop 6 halen om het nokkenashuis er af te kunnen halen. En dan kan de kop er af.:thumb:
Comment