De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fantaman
    924 Freak
    • Oct 2008
    • 2962

    Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

    leuk maar ik zie 8 injector zitten?
    in de kop met brandstof-rail en op de gasklephuizen.

    en hoe het je het aanzuig gedeelte geplant?
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

    Comment

    • buldogo2
      924 Fan
      • Apr 2009
      • 358

      Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

      Klopt, en wat bedoel je met aanzuig gedeelte?
      The porsche 3D CAD specialist...

      Comment

      • Fantaman
        924 Freak
        • Oct 2008
        • 2962

        Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

        het stuk vanaf het spruitstuk tot en met waar je de lucht vandaan haalt, of zet je gewoon een filter onder het spruitstuk
        '82 Porsche 924 50 Jahre
        roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
        '98 Subaru Impreza GT Turbo
        prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

        Comment

        • buldogo2
          924 Fan
          • Apr 2009
          • 358

          Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

          ow op die fiets...nja, daar had ik tot vanmiddag alleen maar wat hersenspinsels voor. Die heb ik nu als conceptje in 3D staan, maar moet nog een heel end verder uitgewerkt worde (weer zoeen leuk carbon product...) zal strax als ik thuid ben wel even fototje plaatsen. Maar idd er komt niet zomaar een filter onder op naast da warme blok.
          The porsche 3D CAD specialist...

          Comment

          • buldogo2
            924 Fan
            • Apr 2009
            • 358

            Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

            Zoals belooft:loco:

            Aan de linker en de rechter kant zitten de aansluitingen die aan een pijp komen naar de voorbumper (voor ram are/koude lucht).

            Die pijp die er dwars doorheen loopt naar onder is de aansluiting naar de turbo, of naar de inlaat als je/ik geen turbo gebruik:thumb:
            The porsche 3D CAD specialist...

            Comment

            • Fantaman
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 2962

              Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

              leuk symmetrisch,
              dus als ik het goed begrijp gaat daar je luchtfilter in en stroomt de lucht er aan de zijkant in omhoog door het filter en dan door de pijp er weer uit

              trouwens is fiberglas niet goedkoper als carbon zijnde?
              '82 Porsche 924 50 Jahre
              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
              '98 Subaru Impreza GT Turbo
              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

              Comment

              • buldogo2
                924 Fan
                • Apr 2009
                • 358

                Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

                Originally posted by Fantaman
                leuk symmetrisch,
                dus als ik het goed begrijp gaat daar je luchtfilter in en stroomt de lucht er aan de zijkant in omhoog door het filter en dan door de pijp er weer uit

                trouwens is fiberglas niet goedkoper als carbon zijnde?
                Klopt volledig, En die ingangen aan de zijkanten komt ook weer een buis aan die naar een inlaat in de voorbumper loopt.

                Fiberglas is inderdaad een heel stuk goedkoper, maar ook een stuk minder mooi, licht en sterk edface:.

                Maar het ontwerp is nog niet af zoals ik al aankaarte, dit is even een snel conceptje, waarschijnlijk gaat het geheel een stuk minder vierkant worden. En er komt nog een luchtsluis onderlangs om de warmte van de radiator/intercooler naar de motorkap te lijden. (waar dan dus een are scoop op komt)

                Maar ik ga me eerst richten op de inlaat. Dat is gelijk een goede oefening. Mocht het zo zijn dat het gewoon niet te doen is dat carbon...dan kan ik voor de luchtbox altijd nog beslissen om er wat anders mee te doen (kunststof gieten bijv.)

                Net btw even ruim 300km gereden met de 924. Autootje houd het goed, zelfs met deze ondraaglijke hitte. Op de terug weg zelfs even 210 @ teller aangetikt. En dat met alle ramen vol open:thumb:
                The porsche 3D CAD specialist...

                Comment

                • Fantaman
                  924 Freak
                  • Oct 2008
                  • 2962

                  Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

                  ja 160 met de ramen open en het waait lekker eenmaal thuis was stik heet:heh:
                  '82 Porsche 924 50 Jahre
                  roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                  '98 Subaru Impreza GT Turbo
                  prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                  Comment

                  • buldogo2
                    924 Fan
                    • Apr 2009
                    • 358

                    Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

                    En het 3D printen is begonnen:loco:

                    Filmpje van het eerste stukje, hier is was i al min. 6uur bezig. Geschatte tijd per helft is 30 uur. Dus vrijdag kan ik het op gaan halen:thumb:.

                    The porsche 3D CAD specialist...

                    Comment

                    • Fantaman
                      924 Freak
                      • Oct 2008
                      • 2962

                      Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

                      zit daar geen dual core in:loco:, dit duurt echt lang:shocked:
                      '82 Porsche 924 50 Jahre
                      roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                      '98 Subaru Impreza GT Turbo
                      prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                      Comment

                      • buldogo2
                        924 Fan
                        • Apr 2009
                        • 358

                        Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

                        Hahaha, denk niet dat i daar veel mee op zou schieten, hij print in lagen van 0.1mm dik. En trekt ook lijntjes van 0.1mm breed. Aangezien het een servo motortje is en hij vrij secuur zijn positie continu moet bepalen...Zal het niet veel sneller kunnen helaas.

                        Margoed, het is niet dat je er bij moet blijven staan ofzo:whistle:
                        The porsche 3D CAD specialist...

                        Comment

                        • Fantaman
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 2962

                          Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

                          ja als je snel wilt kan je het beter cnc frezen, dan is het binnen een paar uur klaar.

                          elke keer een laagje van 0,1mm schiet niet op:doh:

                          ging laatst al mijn films kopieren, zou 4 uur duren (uiteindelijk 3,5), hoef je ook niet bij te blijven gelukkig:heh:
                          '82 Porsche 924 50 Jahre
                          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                          '98 Subaru Impreza GT Turbo
                          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                          Comment

                          • buldogo2
                            924 Fan
                            • Apr 2009
                            • 358

                            Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

                            Originally posted by Fantaman
                            ja als je snel wilt kan je het beter cnc frezen, dan is het binnen een paar uur klaar.

                            elke keer een laagje van 0,1mm schiet niet op:doh:

                            ging laatst al mijn films kopieren, zou 4 uur duren (uiteindelijk 3,5), hoef je ook niet bij te blijven gelukkig:heh:

                            Hahaha ja dat klopt, maar laten cnce van zoeen groot onderdeel als dit kost gruwelijk veel materiaal. En machine kosten. Dan zou ik dit ook wel grotendeels voor niets kunnen doen. Maar aangezien het een mal is vond ik het een beetje onzin om hier zo veel programeer tijd in te steken (toch snel een uurtje of 10 voor mij, da betekend +/- 150E).:loco:
                            The porsche 3D CAD specialist...

                            Comment

                            • Fantaman
                              924 Freak
                              • Oct 2008
                              • 2962

                              Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

                              ach zolang er geen haast is zou ik het ook op de goedkoopste manier doen.

                              ik heb ook z'n project, mijn klok. al jaren en jaren ligt er een vel hier om een klok van te maken, van de week is eindelijk een microcontroller besteld om de ledsje te gaan aansturen dus einde van het jaar meschien eindelijk klaar om alle ledjes op de velg te maken enz..:heh:
                              '82 Porsche 924 50 Jahre
                              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                              '98 Subaru Impreza GT Turbo
                              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                              Comment

                              • buldogo2
                                924 Fan
                                • Apr 2009
                                • 358

                                Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"

                                Ook een leuk project.

                                Maar inderdaad. Heb in de schuur ook nog een half verlaten project staan waar ik gewoon nog een beetje tijd in moet steken om het af te maken. En ms 200E. Maargoed....Tijd, geld en prioriteiten spelen altijd een grote rol met dat soort dingen:loco:

                                PS, ja het is een oude honda mtx-sh (brommer)
                                The porsche 3D CAD specialist...

                                Comment

                                Working...