De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Collapse
X
-
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Nou, na het avontuur genaamt de ardenne...alle riemen weer vervangen en alles nagekeken, gelijk het splinternieuwe Porsche logo er maar opgezet en de voorwiellagers afgesteld...
Verder ben ik weer een stuk verder met het ontwerp van de inlaat voor het project electronische injectie, en ben ik begonnen met het uitlaat deel...Echter zit ik daar een beetje mee vast omdat ik niet goed kan bepalen hoeveel ruimte ik heb...Dus binnekort moet er maar alvast een Turbo blokje komen om in te kunnen meten en alvast te starten met de revisatie ervan ed.
Hieronder een fototje...dat blok linksonder steld de Turbo voor...beetje gaar getekend maar heb alleen maar de buitenmaten en de maten van de flensen ed.The porsche 3D CAD specialist...Comment
-
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
de tekeningen zien er veel belovens uit en de turbo vind ik goed op een echte lijken:thumb:'82 Porsche 924 50 Jahre
roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
'98 Subaru Impreza GT Turbo
prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.Comment
-
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Ik vind het persoonlijk allemaal prima eruit zien:
Maargoed ik ben benieuwd hoe jouw werk eruit gaat zien, de tekeningen zijn in ieder geval mooi :thumb:937 racerComment
-
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Het zal er dan wel uitzien als werk van een loodgieter maar deze auto heeft wel tegen de 300 echte pk's. Maakt het dan nog uit hoe het eruit ziet
Ik vind het persoonlijk allemaal prima eruit zien:
Maargoed ik ben benieuwd hoe jouw werk eruit gaat zien, de tekeningen zijn in ieder geval mooi :thumb:'82 Porsche 924 50 Jahre
roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
'98 Subaru Impreza GT Turbo
prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.Comment
-
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
En PK's zijn inderdaad wel leuk:eyebrows:. Maar ik was echt niet van plan om over de 250 te gaan komen, wil het allemaal wel heel houden...:lie:.
Hoop alleen inderdaat wel dat hetgeen wat ik in mijn hooft heb, ook in het echt gaat komen...zeker de carbon delen worden lastig...heb daar zegmaar nog nooit mee gewerktedface:. Zeker de mal voor de inlaat op de tekening word HEEL erg lastig. aangezien er aan de binnekant een soort van schotten in staan:Cry:. Het alu. en RVS ben ik allemaal niet zo bang voor.
En nog een ding...blauwe slangen gaan er bij mij echt NIET in:loco:.
Maar nogmaals,, kan pas echt weer verder met het ontwerp als ik een blok op me kamer heb staan:frown:.The porsche 3D CAD specialist...Comment
-
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
maar vertel eens wat meer over je plannen:
924 blok met 931 kop neem ik aan ??
Wat voor zuigers ??
etc. etc.
Verder deel ik jullie mening niet. Mijn 924 turbo ziet er niet uit maar rijdt fantastisch. Ik ga dus meer voor het rijden dan voor het uiterlijk. Maargoed ik gebruik hem ook alleen voor het circuit
Die sileconen slangen heb ik ook maar dan in de beschaafte zwarte uitvoering :thumb:937 racerComment
-
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
maar vertel eens wat meer over je plannen:
924 blok met 931 kop neem ik aan ??
Wat voor zuigers ??
etc. etc.
Verder deel ik jullie mening niet. Mijn 924 turbo ziet er niet uit maar rijdt fantastisch. Ik ga dus meer voor het rijden dan voor het uiterlijk. Maargoed ik gebruik hem ook alleen voor het circuit
Die sileconen slangen heb ik ook maar dan in de beschaafte zwarte uitvoering :thumb:
Verder wil ik er dan dus een t3/t4 turbo op gaan zetten met RVS spruitstuk en uitlaat.
Intercoolertje en alu. radiator.
Vandaar dat ik opzoek ben naar een compleet 924 turbo blok dus:whistle:.
Heb ondertussen ook al iets gevonden voor de mal van mijn luchthuis op de gasklephuizen, ben namelijk aan het kijken of het rendable is om dit te laten 3D printen.:thumb:
En ik wil er dus inderdaat ook zwarte silecone slangen op gaan zetten. En deel ook je mening als het puur voor de race is. Maar bij mij blijft het een straat tijdertje, dus bind dat het dan wel netjes moet blijven
Hier een flow simulatie van de inlaat
The porsche 3D CAD specialist...Comment
-
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Je hebt een inbox:thumb:. En dat is inderdaat erg jammer...The porsche 3D CAD specialist...Comment
-
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Ik heb vorig jaar bij een sloper een normaal blok gekocht.. lag in een stelling.. achter het blok dat ik gekocht heb lag nog een turbo blokje.. Misschien heeft hij die nog.. Ik zou niet weten wat voor blok precies of wat hij er voor wil hebben, maar mogelijk het informeren waard.. meer info nodig? dan laat maar horen..Comment
-
Re: De 2e kans van het "2e kans porsche 924 project"
Meer info zou wel fijn zijn:whistle:.
Heb ondertussen ook een porsche slopert gecontacteerd, en hij vroeg hoeveel ik nodig had van het blok en of ik een goed of kapot gelopen wou hebben:heh:. Dus ik denk dat hij er wel een (paar) heeft liggen gek genoeg. Maar wacht verdere reactie van de beste man even af:thumbEn vooral de prijs, hij is met sommige dingen spot goedkoop, en met andere weer stik duur).
Verder heb ik ondertussen de inlaat definitief klaar (op tekening wel te verstaan). En heb ik alvast een uitlaatspruitstukje getekend, die maten moetten dan nog wel aangepast worden. Maar dat is als het goed is dan maar een paar min. werk;-).
Verder heb ik een bedrijfje gevonden wat aan 3D printen doet...een deze weken daar even contact mee opnemen om te vragen hoeveel het kost om een "mal" te laten printen voor de luchtbox. Dan weet ik zeker dat de maten kloppen, en hoef ik zelf niet te klooie met schuim en poliester ed:loco:.
Even een plaatje dan maar:thumb:The porsche 3D CAD specialist...Comment
Comment