mijn ride

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scotch
    924 Fan
    • Oct 2011
    • 350

    Re: mijn ride

    Hè, heb mijn vorige post een beetje onhandig geformuleerd. Bedoelde de elektrische klep om de regeldruk te verlagen tijdens het starten.

    De brandstof wordt opgepompt via het filter naar de verdeler. In de verdeler zit de systeemdruk regelaar (pin met rubberen o ring) regelbaar mbv stelringen. Van de regelaar stroomt de brandstof naar de injectoren en naar de WUR. Van de WUR stroomt de brandstof langs de elektrische klep (voor verlaging druk tijdens starten) naar bovenzijde regel plunjer. Daarvandaan naar de retour.

    Mijn probleem is dat de controle druk bij warme motor te laag is. De systeemdruk is goed, pompopbrengst ook.

    Te lage controle druk kan denken komen door:
    Te lage systeemdruk
    Kapot bimetaal in de wur
    Te lage pompopbrengst

    Systeemdruk, heb ik gemeten en was goed. Ga ik nog een keer checken.

    De WUR, bimetaal kan natuurlijk niet meer werken maar heb twee WUR s getest. Kan ook liggen aan de stroomtoevoer naar het bi metaal (bedenk ik me nu). Ga ik checken maar denk dat het bimetaal voldoende moet opwarmen door de motor.

    Pompopbrengst, heb ik gecheckt op de retour. Was meer dan op orde. Maar dit betekent natuurlijk niet dat alle brandstof ook door het systeem gaat.
    - Systeemdruk regeling, In het geval de o ring op de systeemdruk regeling lekt heb je minder brandstof. Verwacht dat dit geen probleem hoeft te zijn aangezien het systeem gebaseerd is op regeling door 'lekkage' op dit punt.
    - elektrische controle druk verlaag klep, als deze lekt gebeurt er?

    Klopt mijn verhaal een beetje en wat is nou logische?

    Comment

    • Scotch
      924 Fan
      • Oct 2011
      • 350

      Re: mijn ride

      Hè, heb mijn vorige post een beetje onhandig geformuleerd. Bedoelde de elektrische klep om de regeldruk te verlagen tijdens het starten.

      De brandstof wordt opgepompt via het filter naar de verdeler. In de verdeler zit de systeemdruk regelaar (pin met rubberen o ring) regelbaar mbv stelringen. Van de regelaar stroomt de brandstof naar de injectoren en naar de WUR. Van de WUR stroomt de brandstof langs de elektrische klep (voor verlaging druk tijdens starten) naar bovenzijde regel plunjer. Daarvandaan naar de retour.

      Mijn probleem is dat de controle druk bij warme motor te laag is. De systeemdruk is goed, pompopbrengst ook.

      Te lage controle druk kan denken komen door:
      Te lage systeemdruk
      Kapot bimetaal in de wur
      Te lage pompopbrengst

      Systeemdruk, heb ik gemeten en was goed. Ga ik nog een keer checken.

      De WUR, bimetaal kan natuurlijk niet meer werken maar heb twee WUR s getest. Kan ook liggen aan de stroomtoevoer naar het bi metaal (bedenk ik me nu). Ga ik checken maar denk dat het bimetaal voldoende moet opwarmen door de motor.

      Pompopbrengst, heb ik gecheckt op de retour. Was meer dan op orde. Maar dit betekent natuurlijk niet dat alle brandstof ook door het systeem gaat.
      - Systeemdruk regeling, In het geval de o ring op de systeemdruk regeling lekt heb je minder brandstof. Verwacht dat dit geen probleem hoeft te zijn aangezien het systeem gebaseerd is op regeling door 'lekkage' op dit punt.
      - elektrische controle druk verlaag klep, als deze lekt gebeurt er?

      Klopt mijn verhaal een beetje en wat is nou logische?

      Comment

      • M.B.H.
        924 Freak
        • Feb 2008
        • 6043

        Re: mijn ride

        Als de systeem druk lager word komt de mengverhouding rijker te staan.
        924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

        Comment

        • ArvidW
          924 Gek
          • Aug 2008
          • 1035

          Re: mijn ride

          Vervang de sproeier in het electrisch klepje eens door een M5 boutje, dat is zo ver ik weet dezelfde spoed. Dan kun je gelijk dat klepje als oorzaak wegstrepen (of niet)
          Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

          Comment

          • M.B.H.
            924 Freak
            • Feb 2008
            • 6043

            Re: mijn ride

            Originally posted by ArvidW
            Vervang de sproeier in het electrisch klepje eens door een M5 boutje, dat is zo ver ik weet dezelfde spoed. Dan kun je gelijk dat klepje als oorzaak wegstrepen (of niet)
            Geen goede test om dit uit te sluiten.
            dan zul je toch echt het klepje met de console moeten demonteren en afpersen.
            let op klepje niet uit de console draaien.!!!!
            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

            Comment

            • ArvidW
              924 Gek
              • Aug 2008
              • 1035

              Re: mijn ride

              Hoezo geen goeie test? Afdoppen, terug monteren. Is druk hetzelfde als voorheen ligt het er zeer waarschijnlijk niet aan, is de druk hoger dan voorheen dan ligt het er wel aan. Veel simpeler kun je het niet krijgen. Waarom moeilijk af gaan persen als je een hydraulisch circuit met de juiste druk voor handen hebt onder de motorkap.
              Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

              Comment

              • M.B.H.
                924 Freak
                • Feb 2008
                • 6043

                Re: mijn ride

                Originally posted by ArvidW
                Hoezo geen goeie test? Afdoppen, terug monteren. Is druk hetzelfde als voorheen ligt het er zeer waarschijnlijk niet aan, is de druk hoger dan voorheen dan ligt het er wel aan. Veel simpeler kun je het niet krijgen. Waarom moeilijk af gaan persen als je een hydraulisch circuit met de juiste druk voor handen hebt onder de motorkap.
                Tja.dan weet je of het klepje afsluit, maar niet of het geheel dicht is.
                en als je het uit elkaar draait zie het dan maar weer eens goed dicht te krijgen.ik ben er al meerdere tegen gekomen dat het klepje wel afsluit maar dat het geheel niet dicht is.
                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                Comment

                • Scotch
                  924 Fan
                  • Oct 2011
                  • 350

                  Re: mijn ride

                  Snap de redenatie wel. Indien het helpt de sproeier te blokkeren weet je zeker dat het daar niet helemaal goed gaat. Helpt het niet dan weet je eigenlijk niks

                  Heb de klep wel eens losgehaald en de sproeier gedemonteerd (dacht ik) dus misschien heb ik het al eerder gesloopt. Afpersen heb ik de spullen niet voor denk ik, misschien met behulp van de druktest set.

                  Comment

                  • M.B.H.
                    924 Freak
                    • Feb 2008
                    • 6043

                    Re: mijn ride

                    Okee dan zou je daar je lek al kunnen hebben hmm
                    Je kan het met eigenlijk van alles doen zelfs water wel droog maken ,even met de luchtslag er over heen
                    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                    Comment

                    • Scotch
                      924 Fan
                      • Oct 2011
                      • 350

                      Re: mijn ride

                      Onder welke druk?

                      Comment

                      • M.B.H.
                        924 Freak
                        • Feb 2008
                        • 6043

                        Re: mijn ride

                        4bar
                        924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                        Comment

                        • Scotch
                          924 Fan
                          • Oct 2011
                          • 350

                          Re: mijn ride

                          Kan lucht ook of is dat te dun?

                          Comment

                          • M.B.H.
                            924 Freak
                            • Feb 2008
                            • 6043

                            Re: mijn ride

                            ja hoor.
                            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                            Comment

                            • Scotch
                              924 Fan
                              • Oct 2011
                              • 350

                              Re: mijn ride

                              Heb vandaag nog even gesleuteld.

                              Systeem druk opnieuw gecheckt en iets bijgesteld. Was 5.2 is nu 4.7.

                              Controle druk nog maar een keer gecheckt
                              Koud 1.7
                              Warm 2.7

                              Gaat de goede kant op maar is er nog niet. Stationair toerental schiet in iedergeval niet me de lucht in.

                              Wil zo dat start klepje nog even uitbouwen en afpersen

                              Comment

                              • Scotch
                                924 Fan
                                • Oct 2011
                                • 350

                                Re: mijn ride

                                Heb vandaag nog even gesleuteld.

                                Systeem druk opnieuw gecheckt en iets bijgesteld. Was 5.2 is nu 4.7.

                                Controle druk nog maar een keer gecheckt
                                Koud 1.7
                                Warm 2.7

                                Gaat de goede kant op maar is er nog niet. Stationair toerental schiet in iedergeval niet me de lucht in.

                                Wil zo dat start klepje nog even uitbouwen en afpersen

                                Comment

                                Working...