mijn ride

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scotch
    924 Fan
    • Oct 2011
    • 350

    Re: mijn ride

    Ok die massa ga ik nakijken!

    Comment

    • jimfrey944
      Administrator
      • Jan 2008
      • 4533

      Je krijgt het er bij oude auto's nooit helemaal uit
      Het kan ook goed zijn dat het aan je spanningsregelaar licht
      sigpic

      porsche 924 martini 1977
      porsche 924 50 Jahre edition 1982
      BMW X3 3.0 high exclusieve

      Comment

      • Scotch
        924 Fan
        • Oct 2011
        • 350

        Re: mijn ride

        Zou kunnen maar ik vind het zo vreemd dat hij alleen op rechter knipperlicht reageert.

        Comment

        • Scotch
          924 Fan
          • Oct 2011
          • 350

          Re: mijn ride

          Ben momenteel druk dus nog geen tijd gehad om de laatste zaken aan de porsche af te maken.

          Wat er nog moet gebeuren:

          - wur en regelklep nakijken voor koude start
          - olieleiding bakzijde vervangen
          - oliedrukmeter nakijken
          - Uitlaat dicht of vervangen


          Hoe zou ik het snelste de keerring vervangen? Bak eraf of blok eruit?

          Comment

          • M.B.H.
            924 Freak
            • Feb 2008
            • 6043

            Re: mijn ride

            ik zou het blok eruit pakken ,
            maar bijde manieren nemen denk ik even veel tijd als je de gereedschappen hebt.
            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

            Comment

            • jimfrey944
              Administrator
              • Jan 2008
              • 4533

              Re: mijn ride

              Ik denk dat als je een brug heb je bak er af sneller is
              Maar wel meer gefriemel
              sigpic

              porsche 924 martini 1977
              porsche 924 50 Jahre edition 1982
              BMW X3 3.0 high exclusieve

              Comment

              • Scotch
                924 Fan
                • Oct 2011
                • 350

                Re: mijn ride

                Heb geen brug maar wel een hoge krik en assteunen.

                Heb ook geen motorlift maar wel een takel.

                Carterpan moet er ook af denk ik? Of red ik het met het vliegwiel lostrekken?

                Comment

                • Scotch
                  924 Fan
                  • Oct 2011
                  • 350

                  Re: mijn ride

                  Binnenkort de keerring maar eens aanpakken. Ik ga denk ik de motor laten zitten en de bak demonteren. Wat zijn de stappen ongeveer?

                  Alles op steunen
                  Olie eruit
                  Bak los bij het vliegwiel
                  Vliegwiel eraf
                  Carterpan los of is dat niet nodig?

                  Keerring eraf en nieuwe erom

                  Geheel weer inelkaar

                  - - - Updated - - -

                  Binnenkort de keerring maar eens aanpakken. Ik ga denk ik de motor laten zitten en de bak demonteren. Wat zijn de stappen ongeveer?

                  Alles op steunen
                  Olie eruit
                  Bak los bij het vliegwiel
                  Vliegwiel eraf
                  Carterpan los of is dat niet nodig?

                  Keerring eraf en nieuwe erom

                  Geheel weer inelkaar

                  Comment

                  • LWB
                    924 Freak
                    • Dec 2007
                    • 3388

                    Re: mijn ride

                    Weet je zeker dat het je keerring is en niet de dichting van de carterpan? Kan een hoop werk schelen...
                    groet,
                    Laurens
                    924 2.0 mj1984


                    Lees hier de regels van 924forum.nl

                    Comment

                    • Scotch
                      924 Fan
                      • Oct 2011
                      • 350

                      Re: mijn ride

                      Heb er van de week weer een poosje ondergelegen om een nieuwe startmotor te monteren. De olie komt in iedergeval via het koppelingshuis naar buiten. Lijkt mij dat het dan van de keerring moet komen?

                      De carterpakkingen heb ik allemaal ingesmeerd met vloeibare pakking voor de zekerheid. Maar goed je weet nooit.

                      Om de keerring te vervangen moet ik alleen het vliegwiel (en de aandrijfas uiteraard) er aftrekken denk ik? Carter kan blijven zitten neem ik aan.

                      - - - Updated - - -

                      Heb er van de week weer een poosje ondergelegen om een nieuwe startmotor te monteren. De olie komt in iedergeval via het koppelingshuis naar buiten. Lijkt mij dat het dan van de keerring moet komen?

                      De carterpakkingen heb ik allemaal ingesmeerd met vloeibare pakking voor de zekerheid. Maar goed je weet nooit.

                      Om de keerring te vervangen moet ik alleen het vliegwiel (en de aandrijfas uiteraard) er aftrekken denk ik? Carter kan blijven zitten neem ik aan.

                      Comment

                      • M.B.H.
                        924 Freak
                        • Feb 2008
                        • 6043

                        Re: mijn ride

                        Originally posted by Scotch View Post
                        Heb er van de week weer een poosje ondergelegen om een nieuwe startmotor te monteren. De olie komt in iedergeval via het koppelingshuis naar buiten. Lijkt mij dat het dan van de keerring moet komen?

                        De carterpakkingen heb ik allemaal ingesmeerd met vloeibare pakking voor de zekerheid. Maar goed je weet nooit.

                        Om de keerring te vervangen moet ik alleen het vliegwiel (en de aandrijfas uiteraard) er aftrekken denk ik? Carter kan blijven zitten neem ik aan.

                        - - - Updated - - -

                        Heb er van de week weer een poosje ondergelegen om een nieuwe startmotor te monteren. De olie komt in iedergeval via het koppelingshuis naar buiten. Lijkt mij dat het dan van de keerring moet komen?

                        De carterpakkingen heb ik allemaal ingesmeerd met vloeibare pakking voor de zekerheid. Maar goed je weet nooit.

                        Om de keerring te vervangen moet ik alleen het vliegwiel (en de aandrijfas uiteraard) er aftrekken denk ik? Carter kan blijven zitten neem ik aan.
                        Ja hoor die kan blijven zitten als je geluk hebt en de keerring er uit en in wil.
                        924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                        Comment

                        • Scotch
                          924 Fan
                          • Oct 2011
                          • 350

                          Re: mijn ride

                          Nou helaas heb ik de sleuteldag moeten missen, had wat hulp goed kunnen gebruiken. Maar ja soms moet er ook gewerkt worden

                          Maar goed ik wou gisteren nog even weg met de P maar stond binnen 3km weer stil. Accu dood. Na hulp van een toevallige passant met startkabels het geheel weer aan de praat gekregen maar geen stroom van de dynamo. Nu kan het heel goed dat hij kapot is (zoals zo ongeveer alles al vervangen is ondertussen maar ik vraag me af of het ook kan komen doordat ik de startmotor verkeerd heb aangesloten oid? Loopt de stuurstroom van de dynamo toevallig langs de startmotor?

                          Als hij weer start en laad ga ik eerst eens goed kijken naar de brandstoftoevoer zodat hij weer goed rijd en dan komt de keerring aan de beurt.

                          - - - Updated - - -

                          Nou helaas heb ik de sleuteldag moeten missen, had wat hulp goed kunnen gebruiken. Maar ja soms moet er ook gewerkt worden

                          Maar goed ik wou gisteren nog even weg met de P maar stond binnen 3km weer stil. Accu dood. Na hulp van een toevallige passant met startkabels het geheel weer aan de praat gekregen maar geen stroom van de dynamo. Nu kan het heel goed dat hij kapot is (zoals zo ongeveer alles al vervangen is ondertussen maar ik vraag me af of het ook kan komen doordat ik de startmotor verkeerd heb aangesloten oid? Loopt de stuurstroom van de dynamo toevallig langs de startmotor?

                          Als hij weer start en laad ga ik eerst eens goed kijken naar de brandstoftoevoer zodat hij weer goed rijd en dan komt de keerring aan de beurt.

                          Comment

                          • jimfrey944
                            Administrator
                            • Jan 2008
                            • 4533

                            Re: mijn ride

                            Die komt idd langs de startmotor
                            Er zal wel iets in de bekabeling fout zitten
                            Het zal wel heel toevallig zijn als die net nu de geest heb gegeven
                            sigpic

                            porsche 924 martini 1977
                            porsche 924 50 Jahre edition 1982
                            BMW X3 3.0 high exclusieve

                            Comment

                            • Scotch
                              924 Fan
                              • Oct 2011
                              • 350

                              Re: mijn ride

                              Vandaag eindelijk weer tijd gehad voor de P. Eerst een nieuwe accu opgehaald bij de AMH en geïnstalleerd. Starten geen probleem dus kon hem naar mijn werkplaats rijden. In eerste instantie bleef de accu rond de 12 volt hangen maar na een keer goed remmen sprong de voltmeter ineens op 14.

                              !0 punten voor Jimfrey, een bekabelings fout rond de startmotor is nu wel heel aannemelijk

                              Hij staat nu in ieder geval weer binnen op een plek waar ik er mee aan de slag kan. Hopelijk later van de week verder...

                              Comment

                              • Scotch
                                924 Fan
                                • Oct 2011
                                • 350

                                Re: mijn ride

                                Vandaag eindelijk weer tijd gehad voor de P. Eerst een nieuwe accu opgehaald bij de AMH en geïnstalleerd. Starten geen probleem dus kon hem naar mijn werkplaats rijden. In eerste instantie bleef de accu rond de 12 volt hangen maar na een keer goed remmen sprong de voltmeter ineens op 14.

                                !0 punten voor Jimfrey, een bekabelings fout rond de startmotor is nu wel heel aannemelijk

                                Hij staat nu in ieder geval weer binnen op een plek waar ik er mee aan de slag kan. Hopelijk later van de week verder...

                                Comment

                                Working...
                                X