Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Ok, had er nog over nagedacht en dacht al dat die het moest zijn. Wur regelt stuurdruk boven de plunjer. De elecktrische klep doet dat ook (maar dan alleen tijdens starten?). deze aansluiting gaat naar beide. Van de wur moet hij naar de retour dus grote kans dat het deze aansluiting is.
Vandaag weer aan de slag gegaan met meten maar ik kom er niet uit.
Ik ben begonnen met een extra ring achter de systeemdruk regelaar zetten om de druk te verhogen. Weer gemeten en was beter, ongeveer 4.9. 10 minuten later weer 4.2.
Druk stijgt ook heel langzaam vanaf 3 bar dus toch maar eens voor het filter gemeten. Druk daar ongeveer 5.1. Filter vervangen en systeem druk wordt alleen maar lager, 3.9 ongeveer.
Pomp gaat ondertussen steeds meer geluid maken dus nog een keer een volume test gedaan op de retour. Ongeveer 300 ml in 30 sec. Dit was vorige week nog 900ml
Als ik het zo inschat is de pomp versleten. Het kan natuurlijk ook liggen aan het ontbreken van de opvoerpomp.de tank zit wel vol dus ik verwacht het eigenlijk niet. Zal ik een nieuwe bestellen?
Ik denk trouwens wel dat dit probleem de aanleiding was voor de kapotte zuigerveren als ik Martin zijn turbo blok verhaal zag.
Vandaag kwam de nieuwe pomp binnen. Ik heb hem gelijk ingebouwd en getest.
Brandstof opbrengst op de retour is helemaal goed, 800cc in 15 seconden
Systeem druk 4.9
Controle druk 1.5 bij 10 graden
Nu is alleen nog het probleem dat we warme controle druk ongeveer 2.2 is. Volgens mij zou dit rond de 3.4 moeten liggen? Met andere woorden, de WUR doet het niet goed. Wat is wijs? Een andere WUR plaatsen of kan ik dit nog bijregelen door de messing bus iets in te tikken?
antwoord op je vraag:
Nu is alleen nog het probleem dat we warme controle druk ongeveer 2.2 is. Volgens mij zou dit rond de 3.4 moeten liggen? Met andere woorden, de WUR doet het niet goed. Wat is wijs? Een andere WUR plaatsen of kan ik dit nog bijregelen door de messing bus iets in te tikken?
Nee helaas dan verstel je de druk in koude stand ook mee en 2.2 is niet zo verkeerd of het moet 5 graden zijn geweest toen je het gemeten hebt,
dan had het +/- 1,8 mogen zijn
Dus een andere WUR monteren Kan een oplossing zijn.
Maar er kan nog meer defekt zijn lekt het klepje naast je brandstof verdeler niet door ??
naar retour dan heb je een soort gelijk probleem zo jij beschrijft.
924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.
2 bar stationair is okee.
4bar bij de 2500 rpm ook
Bij een warme motor uiteraard .
Het is een weerstand meting dus niet zo raar dat je, als je een grote verbruiker in schakeld.
( de meter zit bewegen en een lagere waarde aangeeft )
U=I X R ALS DE STROOM VERANDERD EN DE WEERSTAND BLIJFT GELIJK WIJZIGD DE SPANNING
Comment