mijn ride

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jimfrey944
    Administrator
    • Jan 2008
    • 4534

    Re: mijn ride

    De leidingen van de wur gaan mee over het blok net de injectoren
    sigpic

    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve

    Comment

    • Scotch
      924 Fan
      • Oct 2011
      • 350

      Re: mijn ride

      Bedankt, weet je ook welke heen en welke terug is? Drukmeter moet tussen systeem drukregellaar en WUR.

      Comment

      • jimfrey944
        Administrator
        • Jan 2008
        • 4534

        De gene die naar het midden van je spinnerhead gaat
        Ik dacht dat dat de dikst wartel is op de wur
        Attached Files
        sigpic

        porsche 924 martini 1977
        porsche 924 50 Jahre edition 1982
        BMW X3 3.0 high exclusieve

        Comment

        • Scotch
          924 Fan
          • Oct 2011
          • 350

          Re: mijn ride

          Ok, had er nog over nagedacht en dacht al dat die het moest zijn. Wur regelt stuurdruk boven de plunjer. De elecktrische klep doet dat ook (maar dan alleen tijdens starten?). deze aansluiting gaat naar beide. Van de wur moet hij naar de retour dus grote kans dat het deze aansluiting is.

          Kennen jullie deze trouwens Bosch K-Jetronic (CIS) explained - YouTube
          Vond het erg leerzaam.

          Comment

          • Scotch
            924 Fan
            • Oct 2011
            • 350

            Re: mijn ride

            Net nog snel gemeten voor het kerstdiner

            Systeem druk is 4.4 WUR koud 3.6 maar dat weet ik niet meer zeker. Eerst de systeem druk maar eens afstellen.

            Comment

            • Scotch
              924 Fan
              • Oct 2011
              • 350

              Re: mijn ride

              Vandaag weer aan de slag gegaan met meten maar ik kom er niet uit.

              Ik ben begonnen met een extra ring achter de systeemdruk regelaar zetten om de druk te verhogen. Weer gemeten en was beter, ongeveer 4.9. 10 minuten later weer 4.2.

              Druk stijgt ook heel langzaam vanaf 3 bar dus toch maar eens voor het filter gemeten. Druk daar ongeveer 5.1. Filter vervangen en systeem druk wordt alleen maar lager, 3.9 ongeveer.

              Pomp gaat ondertussen steeds meer geluid maken dus nog een keer een volume test gedaan op de retour. Ongeveer 300 ml in 30 sec. Dit was vorige week nog 900ml

              Als ik het zo inschat is de pomp versleten. Het kan natuurlijk ook liggen aan het ontbreken van de opvoerpomp.de tank zit wel vol dus ik verwacht het eigenlijk niet. Zal ik een nieuwe bestellen?

              Ik denk trouwens wel dat dit probleem de aanleiding was voor de kapotte zuigerveren als ik Martin zijn turbo blok verhaal zag.

              Comment

              • harry
                924 Gek
                • May 2008
                • 1287

                Re: mijn ride

                Als ik het zo lees.....Pomp vervangen. Hoelang zit hij er al in?

                Mvg, Harry 924 1983


                You know the Germans always make good stuff
                7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                Comment

                • Scotch
                  924 Fan
                  • Oct 2011
                  • 350

                  Re: mijn ride

                  Geen idee, heb de auto pas sinds september 2011. De pomp heb ik maar besteld, gaat ondertussen wel een vermogen kosten om hem weer te laten rijden
                  Last edited by Scotch; 27-12-12, 18:11.

                  Comment

                  • Scotch
                    924 Fan
                    • Oct 2011
                    • 350

                    Re: mijn ride

                    Vandaag kwam de nieuwe pomp binnen. Ik heb hem gelijk ingebouwd en getest.

                    Brandstof opbrengst op de retour is helemaal goed, 800cc in 15 seconden
                    Systeem druk 4.9
                    Controle druk 1.5 bij 10 graden

                    Nu is alleen nog het probleem dat we warme controle druk ongeveer 2.2 is. Volgens mij zou dit rond de 3.4 moeten liggen? Met andere woorden, de WUR doet het niet goed. Wat is wijs? Een andere WUR plaatsen of kan ik dit nog bijregelen door de messing bus iets in te tikken?

                    Comment

                    • M.B.H.
                      924 Freak
                      • Feb 2008
                      • 6043

                      Re: mijn ride

                      antwoord op je vraag:
                      Nu is alleen nog het probleem dat we warme controle druk ongeveer 2.2 is. Volgens mij zou dit rond de 3.4 moeten liggen? Met andere woorden, de WUR doet het niet goed. Wat is wijs? Een andere WUR plaatsen of kan ik dit nog bijregelen door de messing bus iets in te tikken?

                      Nee helaas dan verstel je de druk in koude stand ook mee en 2.2 is niet zo verkeerd of het moet 5 graden zijn geweest toen je het gemeten hebt,
                      dan had het +/- 1,8 mogen zijn
                      Dus een andere WUR monteren Kan een oplossing zijn.
                      Maar er kan nog meer defekt zijn lekt het klepje naast je brandstof verdeler niet door ??
                      naar retour dan heb je een soort gelijk probleem zo jij beschrijft.
                      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                      Comment

                      • Scotch
                        924 Fan
                        • Oct 2011
                        • 350

                        Re: mijn ride

                        Bedankt, dat bedacht ik me gisteren ook nog. Hoe zou ik dit het beste testen? De retour er daar af koppelen en die leiding afdichten?

                        Comment

                        • Scotch
                          924 Fan
                          • Oct 2011
                          • 350

                          Re: mijn ride

                          Ik denk dat de WUR het probleem is maar weet het niet helemaal zeker.

                          Ben vandaag wel weer eens een stuk gaan rijden en zag dat de oliedrukmeter een lage druk aangeeft. Ongeveer 4 bar rijdend 2 stationair.

                          Het spettert vrolijk bij de nokkenas dus de pomp doet wel iets.

                          Nu viel me op dat de meter van druk verandert als ik het licht aanzet of rechter knipperlicht.

                          Zou het een massa probleem zijn of mag ik me zorgen maken?

                          Comment

                          • M.B.H.
                            924 Freak
                            • Feb 2008
                            • 6043

                            Re: mijn ride

                            2 bar stationair is okee.
                            4bar bij de 2500 rpm ook
                            Bij een warme motor uiteraard .
                            Het is een weerstand meting dus niet zo raar dat je, als je een grote verbruiker in schakeld.
                            ( de meter zit bewegen en een lagere waarde aangeeft )
                            U=I X R ALS DE STROOM VERANDERD EN DE WEERSTAND BLIJFT GELIJK WIJZIGD DE SPANNING
                            Last edited by M.B.H.; 05-01-13, 22:34.
                            924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                            Comment

                            • Scotch
                              924 Fan
                              • Oct 2011
                              • 350

                              Re: mijn ride

                              Ok duidelijk, koud is de druk ongeveer 6 bar. Warm 4 maar met verlichting aan 3 tot 3.5. Stationair 2 en met licht aan 1.

                              Het is iig lager dan ik vroeger had.

                              Het rare vind ik ook dat linker knipperlicht geen invloed heeft en rechter juist wel. Dat was eerst ook al.

                              Comment

                              • captainfrasca
                                Administrator
                                • May 2007
                                • 3574

                                Re: mijn ride

                                Het valt en staat allemaal met massa! Bij mij verschilt het ook met lichten aan.

                                Maar warm heb ik zonder licht aan:

                                3 bar stationair
                                4 tot 6 op kruissnelheid

                                Met lichten aan is het ca. een bar lager

                                Koud zonder licht
                                4 bar stationair
                                6 tot 8 tijdens het rijden.

                                Met licht aan ook ca. 1 bar eraf.

                                Boven de zekeringkast zit een Massapunt, met heel veel connectortjes, je zou die eens kunnen schoonmaken en kijken of er verbetering plaats vind.
                                Porsche isn't just a car, but a way of life!
                                1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                                Lees hier de regels van 924forum.nl

                                Comment

                                Working...