924 van Thijs

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptol
    924 Gek
    • Jun 2011
    • 1261

    Re: 924 van Thijs

    Staat er netjes bij! Ik ga maandag voor de apk...

    Comment

    • Thijsch
      924 Gek
      • Apr 2013
      • 914

      Re: 924 van Thijs

      Tussenstand APK:
      Remslangetje LV en LA zijn op het randje, en mijn witte leds in de stadsverlichting zijn kennelijk te blauw. Voor deze 33 jaar oude dame geen slechte prestatie.

      Comment

      • ptol
        924 Gek
        • Jun 2011
        • 1261

        Re: 924 van Thijs

        Originally posted by Thijsch
        Tussenstand APK:
        Remslangetje LV en LA zijn op het randje, en mijn witte leds in de stadsverlichting zijn kennelijk te blauw. Voor deze 33 jaar oude dame geen slechte prestatie.
        Ook lekker bezig!

        Comment

        • Ronaldbm
          924 Addict
          • Aug 2014
          • 1702

          Re: 924 van Thijs

          Goede apk berichten deze tijd op het forum!
          Project 924....and nice driving

          Comment

          • Thijsch
            924 Gek
            • Apr 2013
            • 914

            Re: 924 van Thijs

            En weer terug! Ongeveer 3000KM verder zonder problemen door weer en wind. De p heeft over deze afstand nog geen halve liter olie verbruikt terwijl ik 'm toch zeker niet heb gespaard en rijden in de bergen een flinke belasting is voor de 4-cilinder. Bij de beurt zijn ook de kleppen gesteld (uitlaatkleppen stonden iets te nauw) en dit, te saam met wat andere dingen zoals een keerring hier en daar, hebben een groot verschil gemaakt. Voorheen lustte 'ie wel een slok olie.

            Op de heenreis leek het soms leek alsof de auto bij een slag een cilinder oversloeg, ik vreesde de afstelling (die was voor de apk iets bijgesteld) maar het bleek een ietwat losse bougiekabel te zijn. Dat maakte een wereld van verschil bergop, en toen werd het pas echt leuk rijden. Op de kleine bergweggetjes waar je dikwijls 90 mag toch ook een hele andere kant van de 924 gezien. Eindeloos veel grip en ondanks het niet altijd even vlakke asfalt veel stuurgevoel en duidelijk merkbaar wanneer de grens in zicht komt. Iets wat ik in Nederland de afgelopen 2 jaar nog niet echt had ervaren.

            Enfin, tijd voor wat plaatjes.
            IMG-20150727-WA0011.jpg

            IMG-20150727-WA0125.jpg

            IMG-20150727-WA0131.jpg

            IMG-20150727-WA0133.jpg

            WP_20150718_13_29_33_Pro.jpg

            Ook met de 924 door zee gereden, een aanrader!
            IMG-20150727-WA0095.jpg



            Vanmorgen na een kort ritje door de regen naar de wasbox weigerde de startmotor even dienst, laten we het maar karakter noemen....
            Last edited by Thijsch; 28-07-15, 15:04.

            Comment

            • Daan_924
              924 Fan
              • Apr 2011
              • 394

              Re: 924 van Thijs

              Mooi dat je kunt rekenen op je 924, en er ook lange afstanden mee kunt doen!

              Comment

              • M.B.H.
                924 Freak
                • Feb 2008
                • 6043

                Re: 924 van Thijs

                Naar normandie geweest mooi dat de p zo veel plezier geeft.
                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                Comment

                • HansKazan
                  924 Wannabe
                  • Mar 2015
                  • 58

                  Re: 924 van Thijs

                  Mooie avontuurlijke beelden!
                  Porsche 924 - 1985 VERKOCHT
                  Porsche 924s -1986

                  Comment

                  • Thijsch
                    924 Gek
                    • Apr 2013
                    • 914

                    Re: 924 van Thijs

                    Na een prachtige reis door Frankrijk met de 924 is de betrouwbaarheid ondertussen weer een stuk minder.

                    Vorige week donderdag ritje Utrecht - Zwolle, Zwolle - Amsterdam en weer naar huis. In Utrecht een klein stukje gereden, opnieuw starten en er gebeurde niets. 2x geprobeerd en daar was de startmotor weer, sprong vrolijk aan. 's Avonds weer verder op pad, probleemloos gestart. Na 5 minuten stil staan in Amsterdam, startmotor gaat rond en blijft vrolijk draaien. Precies hetzelfde als in mei dus. In alle haast accuklem eraf en hij viel stil. Startmotor had zich gelukkig wel teruggetrokken en liep vrij. Klem erop en hij ging weer verder.

                    Volgende ochtend ANWB gebeld en heeft ter plekke op straat de startmotor er onderuit gehaald (petje af), en kabels vastgezet. Aangetrokken en lopen. Met de startmotor op de bijrijdersstoel op naar Den Dolder voor nader onderzoek. Na veel speurwerk is uiteindelijk deze kabel (zat bij een sensor achterop de kop) aangetroffen waarmee het probleem kon worden gesimuleerd. Deze is vervangen en komende tijd kijken of dit echt de oplossing is voor de startproblemen.
                    WP_20150810_16_28_32_Pro.jpg

                    Enfin, de wagen start en rijdt weer maar nu zijn we aangekomen bij het volgende hoofdstuk.

                    -de temperatuurmeter doet al een tijdje gek, begon met dansen (hobbels op de snelweg) en geeft nu veel hogere waardes aan. Wat is de makkelijkste manier om te achterhalen of het in de sensor of in de klok zelf zit? Verdenk de laatste. Koelfan etc gaat allemaal netjes aan bij stationair lopen, koelt soms nog even na en de motor komt netjes op temperatuur.

                    -sinds de startmotorbekabeling is nagezien geeft de oliedrukmeter constant 10 bar aan, rijdend of niet rijdend. Zolang de sleutel op contact staat blijft 'ie staan. Al even gepriegeld met de bekabeling op de oliedruksensor, controlelampje gaat netjes branden maar meter blijft op 10 bar. Ik wil de bekabeling achter de meter even na zien, hoe haal ik middenconsole/meter het meest eenvoudig los? En zijn er nog andere dingen waar ik naar moet kijken (massa)? Gaarne tips van de elektronica experts!
                    Last edited by Thijsch; 10-08-15, 16:08.

                    Comment

                    • Ronaldbm
                      924 Addict
                      • Aug 2014
                      • 1702

                      Re: 924 van Thijs

                      Ziekmaker zeg....Zouden de problemen niet gerelateerd kunnen zijn? Klinkt alsof er ergens een stroom op een circuit blijft staan, waardoor je oliedruk meter aan blijft (10bar. zelfde stand als je accu 10V?)Wellicht de moeite om eens te kijken of eea samenkomt (start circuit) in de bedraging, kabelboom of een relais vanaf startblok/witte blokje.Zou een versmolten kabel kunnen zijn. Massa lijkt me niet, kan wel stroom omleiden (weg minste weerstand) naar een lampje maar niet je startmotor draaiend houden denk ik.
                      Project 924....and nice driving

                      Comment

                      • Thijsch
                        924 Gek
                        • Apr 2013
                        • 914

                        Re: 924 van Thijs

                        Gerelateerd denk ik niet. Temperatuurmeter is langzaam maar zeker gepassioneerder gaan tanzen, maar speelt al een maand of 2. Daarom neig ik eerder naar de klok zelf ipv de bekabeling. Oliedrukmeter vanaf vandaag. Toen ik het witte blokje verving alles geïnspecteerd en dat zag er keurig uit achter het dashboard. Er zitten op de oliedruksensor 2 kabels, eentje zit er a la beunhaas op gesoldeerd dus dat wil ik sowieso even netjes maken. Wie weet helpt dat iets, anders verder naar de klokkenwinkel en de aansluitingen controleren/schoonmaken.

                        De oliedruk is afhankelijk afhankelijk van de weerstand, dus het klinkt inderdaad alsof ie ergens extra stroom krijgt waardoor ie continu op 10 bar blijft.

                        Wat zou de drukmeter moeten aangeven/doen als er 1 vd 2 is losgekoppeld? En welke symptomen heeft een defecte meter, continu op 0 bar?

                        Comment

                        • Ronaldbm
                          924 Addict
                          • Aug 2014
                          • 1702

                          Re: 924 van Thijs

                          Hmmm tricky dus. O, de middenconsole moet volgens mij deels los kunnen met twee schroeven bij de meters en dan optillen/ naar je toe halen.

                          Een defecte oliedruk meter geeft dacht ik constant 6 bar, meen ik hier bij de aankooptips? Gelezen te hebben??

                          Hoe dan ook, slecht gesoldeerde kabels hebben in ieder geval kans op veranderde weerstand. Wellicht heb je daar ook wat sluiting wat de 10 bar kan verklaren?

                          Blijft je startmotor raadsel. Weet je nog of je iets heb aangepast/geklust voordat deze problemen zich voor het eerst voordeden? Even terug dus naar de situatie dat alles werkte en stap voor stap alles nalopen wil ook wel eens helpen, the devil is in the detail...
                          Project 924....and nice driving

                          Comment

                          • Thijsch
                            924 Gek
                            • Apr 2013
                            • 914

                            Re: 924 van Thijs

                            Auto staat al even stil vanwege elektrische mankementjes... laatste ritje van amper een kilometer zelfs een plasje koelvloeistof eruit dus er gaat iets niet helemaal goed. Maar goed, volgende week gaat 'ie op de ambulance naar de garage dus het komt wel weer goed. Ik verwacht niets ernstigs.

                            Zoals jullie wellicht weten was ik al een tijdje in dubio over sportstoelen. Uiteindelijk is het de Cobra Classic met hoofdsteun geworden. Eentje al in huis, de andere binnenkort maar eens kopen. Mooi projectje voor de winter.
                            WP_20150824_09_58_39_Pro.jpg

                            Comment

                            • ptol
                              924 Gek
                              • Jun 2011
                              • 1261

                              Re: 924 van Thijs

                              Vervelend, die mankementjes. Maar ja, hoort erbij. Ik kan dit weekend ook weer aan de slag met mijn dynamo. Maar dan hebben we ook wat ;-)
                              Aparte stoel! Ben benieuwd.

                              Comment

                              • Dobby
                                924 Fan
                                • Oct 2012
                                • 181

                                Re: 924 van Thijs

                                Vervelend van de probleempjes, maar ik ben benieuwd hoe de stoelen gaan passen
                                Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.

                                Comment

                                Working...