924 Selen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Selen
    924 Wannabe
    • Dec 2013
    • 88

    #31
    Re: 924 Selen

    Dan zit die goed vast morgen nieuwe remvloeistof op en benzinetank proberen spoelen! Nadien de motor klaarzetten om op te starten

    Comment

    • Selen
      924 Wannabe
      • Dec 2013
      • 88

      #32
      Re: 924 Selen

      Vandaag remmen ontlucht maar voorste klauwen blijven nog wa hangen precies.. Ondertussen ook de benzinetank proberen leeg te maken. Onderaan de darm naar de benzinepomp losgemaakt maar er komt niets uit terwijl de tank niet leeg is. Zit daar ergens een klep in de tank misschien die opengaat als de pomp aanslaat?

      Vanavond komt onze garagist om de nieuwe riemen er op te leggen en dan misschien eens starten

      Comment

      • ArvidW
        924 Gek
        • Aug 2008
        • 1035

        #33
        Re: 924 Selen

        Er zit geen klep in de tank, wel een pompje. Als het goed is stroomt het daar gewoon doorheen.

        Mocht je alle benzine uit de tank willen halen dan kan ik je aanraden om die pomp in de tank eruit te draaien. Deze pomp kun je met een grote Bacho of waterpomptang vastpakken en eruit draaien. Je hebt dan een gat van ongeveer 3-4cm om met je vingers of een tandenborstel de troep onderuit je tank te halen.
        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

        Comment

        • Selen
          924 Wannabe
          • Dec 2013
          • 88

          #34
          Re: 924 Selen

          Originally posted by ArvidW
          Er zit geen klep in de tank, wel een pompje. Als het goed is stroomt het daar gewoon doorheen.

          Mocht je alle benzine uit de tank willen halen dan kan ik je aanraden om die pomp in de tank eruit te draaien. Deze pomp kun je met een grote Bacho of waterpomptang vastpakken en eruit draaien. Je hebt dan een gat van ongeveer 3-4cm om met je vingers of een tandenborstel de troep onderuit je tank te halen.
          Als je van onder de wagen kijkt naar de tank heb je links de gewone brandstofpomp en die ander is dat lagere stuk van/in de benzinetank zelf dan? Dus die moet ik er uit halen en dan kan ik de tank laten leeglopen dus? direct eens proberen!

          bedankt voor de reactie!!

          Comment

          • ArvidW
            924 Gek
            • Aug 2008
            • 1035

            #35
            Re: 924 Selen

            De opvoerpomp zit inderdaad in dat lagere stuk van de tank zelf.

            Zonder het verwijderen van de opvoer pomp blijft er +/-0,5l in de tank zitten, dit krijg je (samen met het vuil) er wel uit als je de opvoerpomp eruit haalt.

            Opvoerpomp:



            Filter schoonmaken als deze vuil is:
            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

            Comment

            • Selen
              924 Wannabe
              • Dec 2013
              • 88

              #36
              Re: 924 Selen

              Kheb de opvoerpomp er dus uit gekregen maar die zit vol vuil! een soort zwart pek die heel moeilijk uit de tank te krijgen is. Kan de filter van de pomp gedraaid worden om schoon te maken?

              Comment

              • ArvidW
                924 Gek
                • Aug 2008
                • 1035

                #37
                Re: 924 Selen

                Ik heb het filter niet los kunnen krijgen. Een bak nieuwe benzine, tandenborstel, compressor en geduld werkte bij mij prima.

                Je kunt de motor ook even op de accu aansluiten om te kijken of hij werkt, wel even zorgen dat alle benzine eruit is.


                De troep onderuit de tank krijgen heb ik met een tandenborstel, doek en vingers gedaan. Geen leuk werkje maar wel belangrijk om het goed te doen.
                Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                Comment

                • Selen
                  924 Wannabe
                  • Dec 2013
                  • 88

                  #38
                  Re: 924 Selen

                  Ik heb nu juist gehoord dat bij het model 79 er normaal gezien geen opvoerpomp in zit. Is die dan wel nodig of is een gewone filter al genoeg?

                  Comment

                  • jimfrey944
                    Administrator
                    • Jan 2008
                    • 4534

                    #39
                    Re: 924 Selen

                    Je hebt een late 79 er waarschijnlijk al modeljaar 80 wat is de eerste toelating van je 924 ?
                    Als je een vroeger model heb zonder pomp dan heb je ook een andere tank

                    De pomp kan je niet droog laten draaien dan gaat hij stuk niet aansluiten op een accu dus
                    O ja en ze zijn zeldzaam en zo ook erg duur
                    sigpic

                    porsche 924 martini 1977
                    porsche 924 50 Jahre edition 1982
                    BMW X3 3.0 high exclusieve

                    Comment

                    • Selen
                      924 Wannabe
                      • Dec 2013
                      • 88

                      #40
                      Re: 924 Selen

                      Ik zal morgen eens kijken wanneer de eerste inschrijving was, de wagen staat bij mijn ouders...

                      Hier vertellen ze precies dat het niet echt noodzakelijk is om zo een opvoerpomp te plaatsen:


                      ze kosten inderdaad dik 200 euro wat veel is moest dat "overbodig" zijn

                      Comment

                      • jimfrey944
                        Administrator
                        • Jan 2008
                        • 4534

                        #41
                        Re: 924 Selen

                        Klopt als je pomp stuk is en vervangen is je te duur dan kan hij ook goed zonder
                        Dan start hij gewoon net iets moeilijker maar het verschil merk je bijna niet
                        sigpic

                        porsche 924 martini 1977
                        porsche 924 50 Jahre edition 1982
                        BMW X3 3.0 high exclusieve

                        Comment

                        • Selen
                          924 Wannabe
                          • Dec 2013
                          • 88

                          #42
                          Re: 924 Selen

                          Starten doen ze zo al moeilijk

                          als er maar 1 benzinepomp is kan het zijn dat de pomp niet genoeg debiet heeft bij hogere toeren heb ik gelezen. Maar dit zou dan weer opgelost kunnen worden met een andere/nieuwe benzinepomp van pierburg

                          Ondertussen staan de schijven en klauwen er op en heeft de uitlaat een beurt gekregen!


                          Comment

                          • remytjuh1994
                            924 Fan
                            • Jun 2012
                            • 141

                            #43
                            Jij bent echt in sneltreinvaart bezig met de 24 zie ik! Ik ben benieuwd!
                            Porsche 924 2.0 bj 1980
                            Subaru Justy 1.6 AWD bj 2003
                            Suzuki Swift Sport bj 2009

                            Comment

                            • Selen
                              924 Wannabe
                              • Dec 2013
                              • 88

                              #44
                              Re: 924 Selen

                              Het is de bedoeling om hem zo snel mogelijk rijklaar te maken

                              Comment

                              • captainfrasca
                                Administrator
                                • May 2007
                                • 3574

                                #45
                                Re: 924 Selen

                                Goed bezig!!!!
                                Porsche isn't just a car, but a way of life!
                                1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                                Lees hier de regels van 924forum.nl

                                Comment

                                Working...