924 Selen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Selen
    924 Wannabe
    • Dec 2013
    • 88

    #76
    Re: 924 Selen

    Niemand tips over revisie remklauw?

    Comment

    • v90@live.nl
      924 Wannabe
      • Dec 2012
      • 21

      #77
      Re: 924 Selen

      hallo

      Ik heb er 2goede remklauwen liggen bel maar even
      06-20520217 gr Ron

      Comment

      • Selen
        924 Wannabe
        • Dec 2013
        • 88

        #78
        Re: 924 Selen

        Remklauwen heb ik ook liggen en revisieset ook.. alles is schoongemaakt en ik moet enkel de rubbers nog plaatsen maar er ontbreken zo van die witte plastiek/rubbertjes. Iemand tips om dit probleem op te lossen?

        Comment

        • harry
          924 Gek
          • May 2008
          • 1287

          #79
          Re: 924 Selen

          Misschien iets voor jou?

          http://i.ebayimg.com/t/PORSCHE-924-RADBREMSZYLINDER-/00/s/MzkyWDM5Mg==/$(KGrHqV,!isFBsu)S,bHBQr7q(SYiw~~60_35.JPG

          Mvg, Harry 924 1983


          You know the Germans always make good stuff
          7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

          Comment

          • rhialto
            924 Fan
            • Nov 2009
            • 159

            #80
            Re: 924 Selen

            Ik zou gewoon bij de automaterialenzaak melden dat deze er niet bij zaten. waarschijnlijk hebben ze die gewoon liggen, bij mijn setje zaten er voor 2 klauwen in totaal ook 2 teveel bij.

            Originally posted by Selen
            Remklauwen heb ik ook liggen en revisieset ook.. alles is schoongemaakt en ik moet enkel de rubbers nog plaatsen maar er ontbreken zo van die witte plastiek/rubbertjes. Iemand tips om dit probleem op te lossen?
            924 Turbo 6-1979 (S1, M31.01)

            Comment

            • rhialto
              924 Fan
              • Nov 2009
              • 159

              #81
              Re: 924 Selen

              Ik zou gewoon bij de automaterialenzaak melden dat deze er niet bij zaten. waarschijnlijk hebben ze die gewoon liggen, bij mijn setje zaten er voor 2 klauwen in totaal ook 2 teveel bij.

              Originally posted by Selen
              Remklauwen heb ik ook liggen en revisieset ook.. alles is schoongemaakt en ik moet enkel de rubbers nog plaatsen maar er ontbreken zo van die witte plastiek/rubbertjes. Iemand tips om dit probleem op te lossen?
              924 Turbo 6-1979 (S1, M31.01)

              Comment

              • Selen
                924 Wannabe
                • Dec 2013
                • 88

                #82
                Re: 924 Selen

                Ondertussen vele jaren verder en de wagen heeft terug jaren stil gestaan in de garage.
                Dit weekend eindelijk weer terug begonnen met de opstart. Nieuwe filters gemonteerd, k-jektronic open gedaan en opgekuist want de plunjer zat vast. Nieuwe bougies, distributieriem, remmen nagekeken...
                Motor dan uiteindelijk gestart en na veel gepruttel in het begin dan toch alles goed gekregen. Ontsteking geregeld en hij draaide super. 2u nadien terug proberen starten en terug hetzelfde. Koud start deze heel moeilijk en lijkt precies op 3 cilinders te draaien. Compressietest gedaan en overal 9 bar druk.. injectoren verstuiven ook niet. Komt daar enkel benzine uit als die in de motor zitten? Dat er hier benzine uitgezogen wordt dan?
                In-tank pomp zit er niet meer in, enkel gewone externe brandstofpomp. Krijgt die dan te weinig druk? Heb een pierburg pomp liggen die we deze week gaan monteren en nieuwe injectoren plaatsen.

                Comment

                • Ronaldbm
                  924 Addict
                  • Aug 2014
                  • 1702

                  #83
                  Re: 924 Selen

                  Heb je m gestart op de oude benzine dan? Je laatste post is van 2014, hopelijk de benzine niet....
                  Project 924....and nice driving

                  Comment

                  • Selen
                    924 Wannabe
                    • Dec 2013
                    • 88

                    #84
                    Re: 924 Selen

                    Neen, nieuwe benzine en soort van injector clean bijgevoegd.
                    Na het opstarten hebben we elektriciteit overlopen en na 2u nog eens proberen starten... Het was dan dat hij op 3 cilinders leek te draaien.
                    Bij elke koude start heeft hij het ook wel moeilijk. Start en valt direct terug stil. Als we gas blijven geven (pompen) komt hij er uiteindelijk wel altijd door.

                    Comment

                    • Ronaldbm
                      924 Addict
                      • Aug 2014
                      • 1702

                      #85
                      Re: 924 Selen

                      Klinkt alsof de koude start injector ook niet lekker mee doet.
                      je zou alle injectoren eruit kunnen lichten en in een jampotje laten sproeien, kijken of je opbrengst per injector goed is. Geeft denk ik wat meer zoekrichting.
                      Alle 4 de bougies vonken wel direct goed bij de start?
                      Project 924....and nice driving

                      Comment

                      • Selen
                        924 Wannabe
                        • Dec 2013
                        • 88

                        #86
                        Re: 924 Selen

                        Originally posted by Ronaldbm
                        Klinkt alsof de koude start injector ook niet lekker mee doet.
                        je zou alle injectoren eruit kunnen lichten en in een jampotje laten sproeien, kijken of je opbrengst per injector goed is. Geeft denk ik wat meer zoekrichting.
                        Alle 4 de bougies vonken wel direct goed bij de start?
                        Vandaag test gedaan met de injectoren. Die vernevelen alle 4 goed. Daar ligt het probleem dus niet. Overal vonken in de bougies.
                        De in-tank filter is er wel uit, misschien dat die niet genoeg druk heeft? We gaan de benzinetank spoelen, pierburg pomp plaatsen en alle benzineleidingen doorblazen met perslucht. Benzinefilter ook vervangen.

                        De plunjer blijft wel af en toe “plakken”

                        Comment

                        • Selen
                          924 Wannabe
                          • Dec 2013
                          • 88

                          #87
                          Re: 924 Selen

                          Update van dit weekend.

                          Tank paar keer gespoeld, benzineleidingen met perslucht doorgeblazen, pierburg pomp gemonteerd en nieuwe benzinefilter. Draait nu terug zoals dat zou moeten 🙂
                          Koude start gaat nog niet super maar komt er na 10-15 seconden wel al goed door.

                          Alles werkt ondertussen behalve radio en benzinemeter. Vlotter heb ik volledig proper gemaakt. Soms werkt die, soms niet. Misschien slecht contact ofzo. Voor de radio da ik een nieuwe voeding trekken van aan de batterij met een zekering en switch off knopje.

                          Comment

                          • Ronaldbm
                            924 Addict
                            • Aug 2014
                            • 1702

                            #88
                            Re: 924 Selen

                            Goed werk! Mooi dat ie het weer doet!
                            En ja, koude start blijft altijd ff een ding denk ik.

                            Vlotter zou nog een kabelbreukje kunnen zijn. had ik ook vlakbij de vlotter zelf. Merkte ik met wiebelen aan de contactjes (kijkend op de meter, kun je precies zien over de achterbank heen). Radio zou een continue kabel voor moeten liggen achter het dash. Alles al eruit gehad?
                            Project 924....and nice driving

                            Comment

                            • Selen
                              924 Wannabe
                              • Dec 2013
                              • 88

                              #89
                              Re: 924 Selen

                              Als ik mijn contact opzet hoor ik de benzinepomp niet altijd draaien. Zou het kunnen dat de relais kapot is en ik daardoor ook problemen heb met koud te starten?

                              Comment

                              • Selen
                                924 Wannabe
                                • Dec 2013
                                • 88

                                #90
                                Re: 924 Selen

                                Originally posted by Ronaldbm
                                Goed werk! Mooi dat ie het weer doet!
                                En ja, koude start blijft altijd ff een ding denk ik.

                                Vlotter zou nog een kabelbreukje kunnen zijn. had ik ook vlakbij de vlotter zelf. Merkte ik met wiebelen aan de contactjes (kijkend op de meter, kun je precies zien over de achterbank heen). Radio zou een continue kabel voor moeten liggen achter het dash. Alles al eruit gehad?

                                Zal eens kijken achter dashboard 😉
                                Bij de aansluiting van de vlotter zelf heb ik niets gezien. Heb die al eens terug proper gemaakt ook.

                                Comment

                                Working...