Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
vooral een lijst die qua lengte eng is. er staan ook veel adviespunten bij, en lang niet alles is cruciaal of gevaarlijk
- bougiekabels en verdelerkappen horen net zoals bij oliefilters bij normaal onderhoud
- remmen is een handeling waar je met wat 2e handse klauwen en nieuwe slangen voor een paar tientjes mee klaar bent.
- draagarmen kosten geen ruk 2e hands want niemand heeft ze nodig, en zijn nieuw voor een golfje nog geen 40/stuk met nieuwe rubbers bij mr. auto
- je hebt geen laswerk!
- de motor is en loopt blijkbaar goed!
- lekkage bij kachelkraan kan zo simpel zijn als 2 cm van de slang afsnijden en vastzetten met een verse slangklem, en anders een vers stukje slang plaatsen
- vacuumslangen kosten minder dan een euro per meter
- kleppen stellen kun je zelf en is niet gevaarlijk
- gewapende brandstofslangen kosten misschien een euro per meter
het enige wat tegenvalt is
- krukaskeerring, dit is gewoon veel werk en duur als je het zelf niet kunt vanwege de tijd die het kost
- remleidingen & brandstofleiding onder de auto door - moet je laten maken of zelf leidingen en een tang aanschaffen want origineel erg duur of niet te krijgen. hier is ook een post over te vinden op dit forum
Elke auto heeft onderhoud nodig, elke 2e hands auto voor een leuk prijsje heeft achterstallig onderhoud. Nu doe je deze weg en koop je iets anders - daar zullen ook kosten aan zitten. je moet het zo zien: wat er niet op deze lijst staat is blijkbaar goed genoeg, en dat kun je lang niet over elke 924 zeggen.
Ik ga hier helemaal in mee pouwerflux,
Geert ik heb alle onderdelen wel gebruikt liggen .
Bij mij betaal je echt de hoofdprijs niet ,
En advies doe ik er ook zo bij.
Als het echt verder een harde auto is dan is het de moeite waard om je droom vast te houden.
Ik droom al heel veel jaren. Ha. Maar dat zie je wel als je op de koffie komt in steenwijk..... na rentech1e links aan het einde van de weg daar zit ik.
924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.
Koppeling is ook een flinke klus (je hebt een vroege, daar staan voor 150eu ong setjes voor op eBay), schokbrekers voor kan i.c.m. draagarmen en remmen. Brandstofslang vanaf tank naar pomp is een kleine klus/tientjes werk. Als je 924 wilt rijden en je pakt eerst de cruciale dingen aan, kun je adviezen geleidelijk uitvoeren. Natuurlijk is het nog steeds een berg geld maar kun je jaren vooruit. Er zal altijd wel wat zijn, maar dit is m i gewoon veel achterstallig onderhoud.
De meeste reacties die ik krijg komen erop neer dat het allemaal wel meevalt. Echter heb ik de auto overgenomen met de gedachte dat er een bepaalde gezonde basis was, waar ik in ieder geval mee kan rijden. Over de tijd kun je dan zo nu en dan wat verspijkeren om 'em weer wat beter te krijgen.
Ik heb aan de hand van de lijst die jullie hebben gezien, alles voorbij zien komen in de garage, en het leiding/kabelwerk, de wielophanging en schokbrekers zijn echt slecht, allemaal aan het oog onttrokken door een flinke lading body shoot. Als dit er na een uurtje inspectie al achter vandaan komt wil ik denk ik niet weten wat er nog meer aan schort. Ik zou er zelf aan kunnen sleutelen, maar dat moet dan met hulp van mijn vader, en dat is het komende half jaar tot jaar geen optie. Bovendien staat dat haaks op waar ik de auto voor heb gekocht: ik wil kunnen rijden. Anyway, ik heb de auto te koop gezet en zie wel wat er op los komt. En dan rustig aan uitkijken naar iets anders.
----
Ford Focus 1.6 TDCi Econetic Sport '11
Triumph Dolomite Sprint 2.0 16V '73
Porsche 924 2.0 '78
Ik vind het toch Zonde de meeste dingen zijn redelijk makkelijk zelf te doen en ook zonder je vader.
Blijft alleen de lekkage over
Denk ook niet dat je geld gaat verdien en an verkopen en nieuw /een ander kopen waar waarschijnlijk ook van alles aan mankeerde
sigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
Comment