Rode Porsche 924 targa opknappen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daan_924
    924 Fan
    • Apr 2011
    • 394

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Ja hoor, hier ooit gedaan zonder brug, maar dan wel de dynamo losgehaald om wat meer bewegingsruimte te krijgen. Het helpt ook met je voorwielen ergens op te rijden (houten/stenen blok/plaat) elke centimeter meer ruimte om half 'onder' de wagen te kunnen is mooi meegenomen.
    Last edited by Daan_924; 31-03-18, 07:57.

    Comment

    • Daan_924
      924 Fan
      • Apr 2011
      • 394

      Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

      (sorry, dubbelpost...)

      Comment

      • morgoth924
        924 Fan
        • Dec 2009
        • 119

        Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

        Jups, ik doe het altijd zo, wel krik ik de auto op om hem vervolgens op blokken te zetten. Ben ca. 40 min. bezig "op hoogte te brengen" en kan er net onder dan.
        Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.

        Comment

        • Ronaldbm
          924 Addict
          • Aug 2014
          • 1695

          Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

          Mooi, ik heb assteunen staan, ga ik eens een poging wagen! Thanks!
          Project 924....and nice driving

          Comment

          • Ronaldbm
            924 Addict
            • Aug 2014
            • 1695

            Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

            En gelukt! Nieuwe olie, vers filter. Mooi.
            Project 924....and nice driving

            Comment

            • M.B.H.
              924 Freak
              • Feb 2008
              • 6043

              Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

              Goed bezig Ronald ,
              Heb je al een remoliereservoirdop ?
              924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

              Comment

              • Ronaldbm
                924 Addict
                • Aug 2014
                • 1695

                Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                Ja, heb ik inmiddels gevonden, dank je! Volgende klus; gelijk de remolie verversen!
                Project 924....and nice driving

                Comment

                • Ronaldbm
                  924 Addict
                  • Aug 2014
                  • 1695

                  Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                  Tijd voor een kleine update!
                  Uiteraard lekker aan het rijden geweest met de P. Heb m ook meegenomen naar de Porsche dag op Circuit Zandvoort. Kleine man meegenomen, die vond het prachtig (race Porschen pap!)

                  Ondertussen op mijn gemak bezig geweest met het conserveren van de bodem. Waar nodig de coating weer aangebracht en de draagarmen ontdaan van wat lichte roest en weer netjes zwart gemaakt. Kwam gelijk nog een klein lekje in de benzine aanvoer tegen, vanaf de in-tank pomp. Die kon ik nog wat aandraaien en is weer mooi droog!

                  Ik heb nog wat klusjes op het programma; de remvloeistof moet nog vervangen worden, heb nog wat benzine lucht in de auto bij een meer dan half volle tank (ontluchting?) en er lekt iets olie vanaf het carter voor.

                  Wel een vraag; nu viel mij op dat (zeker met dit warme weer) de oliedruk wat stijgt op de meter in de auto. Dan zie ik m - ook onder de 4.000 toeren - wel eens stijgen richting de 7 bar. Het oliepijl is prima. Als ik de motor uit zet en weer aan is de druk afgenomen.

                  Kan dit een foute waarde zijn van de sensor (waar zat die ook al weer) of moet ik de carteronluchting checken? Kan deze laatste ook uit het blok? ik zie er een slang heen gaan, die zou ik los kunnen halen, maar neem aan dat ik ook wat met dat rubberen ding moet dat uit het blok komt? Tips zijn zeer welkom!

                  Dank!
                  Project 924....and nice driving

                  Comment

                  • Sjon
                    924 Fan
                    • Jan 2008
                    • 270

                    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                    Oliedruk van 7 bar met motor op bedrijfstemperatuur? Dat lijkt mij onjuist. (meting misschien niet goed? Verkeerde sensor voor die meter?)
                    Met koude motor (lees: dikke olie) kan dat wel, maar op temp is dat veel minder.
                    Spec's van 924 weet ik niet, maar op temp +/- 2 bar bij 2000 toeren is redelijk normaal bij veel auto's (om je een beetje een idee te geven)

                    Oliepijl? Is dat met 'pijl' en boog?

                    Misvatting: oliedruk is de druk van de olie tbv de smering in je blok, krukas-&drijfstanglagers/nokkenas etc.
                    De eventuele druk in 't carter heeft hier niet zoveel mee te maken.
                    Hele hoge carterdruk is trouwens niet goed, dat kan bijv. duiden op versleten zuigerveren.
                    Die gozer die in dezelfde schuur deed sleutelen als 'Dude-lange'

                    Comment

                    • Ronaldbm
                      924 Addict
                      • Aug 2014
                      • 1695

                      Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                      Dank je! De metimg is op bedrijstemp. Ik zal de sensor eens checken, denk ook aan een foute meting aangezien het oliepeil (WHOOPS) goed is.
                      Vind het ook vreemd dat de bar-meter een lagere waarde geeft als de auto even uit is geweest en daarna weer verder rij....

                      Goed te horen dat het in ieder geval niets te maken heeft met de carter ventilatie. Kunnen we die vast wegstrepen.

                      Zijn er andere oorzaken waar ik rekening mee kan houden?
                      Project 924....and nice driving

                      Comment

                      • Ronaldbm
                        924 Addict
                        • Aug 2014
                        • 1695

                        Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                        Zo mannen, weer even een update. Lekker wat laatste klusjes gedaan. Tevens het hele inlaattraject nagelopen, lijkt erop dat de oliedruk wat daalt nu. Wellicht kan valse lucht een oorzaak zijn?

                        Wat anders.... ik trof een klein plekje aan op de kokerbalk - bestuurderszijde. De coating begint los te raken daar, en plekje veert in bij druk uitoefenen. Komt m.i. van binnenuit (buitenzijde prima).

                        Nu heb ik twee jaar geleden en fors stuk rechts al opnieuw laten inzetten (en van binnenuit meteen mee laten pakken, was toch open). Nu heb ik het idee dan het bij een klein stukje is gebleven links. Maar dat weet je pas als je het los maakt uiteraard. Helaas kan ik zelf niet lassen, maar wellicht is er iemand hier die een goed adres heeft voor schappelijke prijzen of mij kan helpen hiermee (uiteraard tegen betaling). Denk dat het verstandig is om er een stuk uit te halen, om ook te zien hoe het er van binnen voorstaat + aanpakken en weer dicht lassen. Afwerking kan ik prima zelf. Alle tips zijn welkom hier!
                        Project 924....and nice driving

                        Comment

                        • Ronaldbm
                          924 Addict
                          • Aug 2014
                          • 1695

                          Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                          Weer even een update, auto staat er weer netjes bij! Was vanochtend begonnen met de remvloeistof vervangen.... kreeg helaas achter de nippels niet los. Klopt het dat dit steeksleutel 7 is? Dan zijn de boutjes denk ik dol gedraaid.... is dit eenvoudig te vervangen?

                          B0E85CD9-60D0-469F-82F6-D191E05EC505.jpg
                          Project 924....and nice driving

                          Comment

                          • 924turbo2
                            924 Freak
                            • Dec 2007
                            • 2956

                            Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                            remnippels moet je nooit met een steek losdraaien, altijd met een ringsleutel of een dop, liefste met een 6 kant.

                            Volgens mij is het inderdaad 7, bij een automaterialen zaak kan je voor weinig ze gewoon nieuw kopen, vaak hebben ze dan maat 8 wat je wat minder snel doldraait.
                            937 racer

                            Comment

                            • Ronaldbm
                              924 Addict
                              • Aug 2014
                              • 1695

                              Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                              Kijk dat is mooi! Ik had overigens de ringkant gebruikt, maar mocht niet baten. Zijn de nippels ook makkelijk erop te zetten, of moet dan de hele spullenboel los?
                              Project 924....and nice driving

                              Comment

                              • zeno
                                924 Fan
                                • Aug 2013
                                • 275

                                Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                                Gewoon losdraaien, en de nieuwe plaatsen en ontluchten.

                                Comment

                                Working...