Rode Porsche 924 targa opknappen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • captainfrasca
    Administrator
    • May 2007
    • 3574

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Lekker bezig, ik hoop in de zomer weer lekker rond te kunnen rijden!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl

    Comment

    • Ronaldbm
      924 Addict
      • Aug 2014
      • 1702

      Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

      Thanks mannen!

      Die van jou blijft nog even Thijs?
      Project 924....and nice driving

      Comment

      • Thijsch
        924 Gek
        • Apr 2013
        • 914

        Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

        Verkoop is nog steeds het plan, maar vorig jaar met de start van corona was niet zo’n goede timing. Ondertussen moet er wel weer even onderhoud gepleegd worden, en dan een nieuwe poging. Als het even kan aan een liefhebber

        Comment

        • Ronaldbm
          924 Addict
          • Aug 2014
          • 1702

          Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

          Tsja, zijn inderdaad uitdagende tijden. Andere kant is dat de toegankelijke oldtimer als hobby wel een vlucht heeft genomen! Hoop voor je dan het gaat lukken nu, en anders zelf nog even genieten ;-)
          Project 924....and nice driving

          Comment

          • Ronaldbm
            924 Addict
            • Aug 2014
            • 1702

            Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

            Vandaag voor de APK geweest. Wederom zonder problemen er doorheen! Alleen wat remleidingen opschuren, that’s it. Fijn!

            Tevens de bakolie laten vervangen. Vuldop zat moervast, bleek er ooit scheef opgezet te zijn.... gelukkig kwam die los, nieuwe dop erop en klaar.

            Nog even gevraagd naar koprevisie ivm wat olie die je ruikt verbranden, en rook bij stoplicht na lang stilstaan (gas erop na stilstaan geeft een pluim). Advies was, lekker niet doen. Zonde van je geld om dat nu te gaan doen. Lekker rijden.

            Ok, doen we dat.
            Project 924....and nice driving

            Comment

            • Ronaldbm
              924 Addict
              • Aug 2014
              • 1702

              Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

              Nou vooruit dat, nog een update voor de winterstop. Auto weer netjes weggezet, dit jaar géén sleutelplannen voor de winter. Want ik ga verhuizen, 800 m verderop wonen. Groter (hoek)huis met eindelijk een (verwarmde) garage voor de P. Kortom, laatste keer overwinteren onder de carport en dan binnen. Nu dus druk met van alles en nog wat regelen. 1 feb de sleutel, eind feb erin. Dus ook al voorzichtig aan het rondkijken naar een poetsbrug oid, lijkt mij een mooie aanvulling voor de garage. Maar dat zien we wel als de auto er eenmaal in staat en huis klaar is.

              Verder dus veel gereden, even weg van die virus ellende en thuiswerken, fijne escape

              Dus nee, na de APK eigenlijk niet meer gesleuteld. Anyway, voor volgend jaar toch maar eens een koprevisie overwegen (iets met verkopen met overwaarde). Zien we in 2022 wel weer!
              Project 924....and nice driving

              Comment

              • Sjon
                924 Fan
                • Jan 2008
                • 270

                Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                Klinkt als klepsteelrubbers: om die te vervangen hoeft niet perse de cil.kop eraf.
                Die gozer die in dezelfde schuur deed sleutelen als 'Dude-lange'

                Comment

                • Ronaldbm
                  924 Addict
                  • Aug 2014
                  • 1702

                  Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                  Ja dat vermoeden heb ik ook. Zou mooi zijn, want van het een….
                  Project 924....and nice driving

                  Comment

                  • Beer924
                    924 Gek
                    • Aug 2021
                    • 884

                    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                    Komt soms heel veel meer......

                    Comment

                    • Ronaldbm
                      924 Addict
                      • Aug 2014
                      • 1702

                      Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                      Dat dus, haha
                      Project 924....and nice driving

                      Comment

                      • Ronaldbm
                        924 Addict
                        • Aug 2014
                        • 1702

                        Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                        Zo, update! Gister weer een eerste rit kunnen maken, na onze verhuizing. De P slaapt nu binnen . Heerlijk om de boel weer op starten en even te kunnen touren. Geen gekke dingen, altijd fijn als het weer starten en lopen is. Alvast nieuwe bougies, verdeler en kabels besteld. Die zijn inmiddels ook al wat ouder. Alles weer fris voor dit nieuwe seizoen!
                        Project 924....and nice driving

                        Comment

                        • Beer924
                          924 Gek
                          • Aug 2021
                          • 884

                          Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                          Komende dagen ook nog mooi weer. Dus dat kan genieten worden. Juist voor dit soort dagen had ik dus die 924 gekocht. Te fris om open te rijden, maar lekker een een gesloten klassieker toeren. Alhoewel €2,25 per liter niet echt uitnodigend klinkt..... Maar goed, ik wacht nog op de motor. Er moeten nog een paar laatste dingetjes gebeuren. Dat is als het werk "tussendoor" gedaan wordt. Scheelt in de knip, maar kost iets meer tijd.

                          Comment

                          • Ronaldbm
                            924 Addict
                            • Aug 2014
                            • 1702

                            Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                            Exact! Leuke van de targa is dat je het dak gewoon op een kiertje kunt zetten. Genieten van de uitlaat sound (dansk), kachel aan en goed te doen. Hopelijk in het voorjaar weer mooi genoeg om met dak eruit te rijden. De benzineprijzen neem ik voor lief. Met de daily voel je m wel, maar voor die ritjes met de P op jaarbasis goed te overzien..
                            Project 924....and nice driving

                            Comment

                            • Beer924
                              924 Gek
                              • Aug 2021
                              • 884

                              Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                              Dat open dak is nog wel een dingetje. Op de kiepstand vond ik het wel fijn, maar toen ik het hele dak eruit had vond ik het wel een bak herrie op de snelweg met 100 km/u. Wat ik ook met de deflector deed. Mijn cabrio maakt veul minder lawaai met het dak eraf. Maar het blijft wel lekker bij binnendoor toeren.

                              Comment

                              • Ronaldbm
                                924 Addict
                                • Aug 2014
                                • 1702

                                Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

                                Heb even jullie kennis nodig! Na omdraaien van de sleutel in contact hoor ik dat de startmotor een korte klik geeft, maar starter draait niet. Draai ik de sleutel terug en daarna weer naar starten gaat de benzinepomp lopen en draait de starter wel. Waar ga ik zoeken? Witte blokje, de ecu of startmotor zelf? Mijn eerste ingeving zit op ecu of witte blokje, aangezien de benzinepomp niet direct aanslaat maar pas bij de 2e poging (zou voorloop moeten geven, signaal via ecu?) tips welkom!
                                Project 924....and nice driving

                                Comment

                                Working...