Le Mans 1987

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Space
    924 Fan
    • Feb 2008
    • 617

    Re: Le Mans 1987

    :Cry:

    Het rubberen hart van de koppeling is gisteren kapot gegaan. Ik was al bezig voor een afspraak te maken om de distributie te vervangen. Achterbanden zijn op en hij moet over 5000km (1.5 maand) weer een onderhoudsbeurt hebben.

    Dat betekent in 1 klap tussen de 2500 a 3000 euro aan onderhoudskosten. Plus ik heb per direct geen vervoer meer naar mijn werk. Ik ben dan ook als de sodemieter bezig om de motor van mijn kever weer leven in te blazen, maar daar ben ik nog twee weekeinden zoet mee.

    Inruilen tegen iets anders is ook een idee, maar dat is een beetje afhankelijk wat de inruilwaarde doet. Uiteindelijk is er ook aardig wat in geinvesteerd.
    S power!

    Comment

    • Space
      924 Fan
      • Feb 2008
      • 617

      Re: Le Mans 1987

      Blijft gewoon echt lastige beslissing. Laat je het fixen, dan ben je voor de komende jaren weer van al het gezeik af. Als je een andere wagen koopt kom je misschien heel snel weer voor allerlei onderhoud te staan. Aan de andere kant zou een wegenrijtuigenbelastingvrije wagen ook wel leuk zijn als ik hier op mn werk een lease regeling kan krijgen (en die kans is er). Decisions... Wat zouden jullie doen?
      S power!

      Comment

      • LWB
        924 Freak
        • Dec 2007
        • 3388

        Re: Le Mans 1987

        afhankelijk van wat je wilt natuurlijk....
        belastingvrij is toch tot eind 86?
        hoeveel kilometer heeft ie nu gelopen? sinds jij 5000km in 1,5 maand maakt wat 40000!op jaarbasis uit komt,moet je je afvragen hoe lang houdt de rest het uit....
        Investeer je nu 3000,- en naar 2 jaar is je blok aan een of andere revisie toe dan sta je weer voor dezelfde kosten.
        wat doet de versn. bak op dit moment?
        transaxle lagers nog prima?...usw.
        Persoonlijk vind ik het een fraaie gedachte om een 924S als daily driver te gebruiken maar 40000km gaat mij toch wel heel ver.
        3000,-is in een keer een fors bedrag,maar wat doet een andere auto,net zoals je al aangeeft....
        groet,
        Laurens
        924 2.0 mj1984


        Lees hier de regels van 924forum.nl

        Comment

        • Space
          924 Fan
          • Feb 2008
          • 617

          Re: Le Mans 1987

          Nou LWB, het was toch een leuk experiment die 35-40k per jaar ;-).
          En wat die revisie betreft, die gedachte is ook al door mn hoofd gegaan ja, maar dat geldt voor elke auto. De enige auto die dit kilometrage lang trekt is een nieuwe benzine of een TDI met acceptabele kilometerstand.
          S power!

          Comment

          • LWB
            924 Freak
            • Dec 2007
            • 3388

            Re: Le Mans 1987

            Dat kan ik me indenken
            Ooit een celica gehad waarin ik in nog geen 2.5 jaar 120000km gereden heb,op gelode super maar toen waren de brandstofprijzen nog van voor de oorlog;-)
            Wil je een auto die veel kilometers aankan neem dan iets van een volvo 850/240 (zonder al die fan's hier wakker te schudden)of iets van een Carina E/Avensis,probleem is om er een te vinden met niet al te veel km's voor een schappelijke prijs.
            Los daarvan heb je nu natuurlijk wel een bijzondere uitvoering,zal er nog wel even over nadenken voor em echt weg te doen....
            Weet niet hoeveel kilometer je er op hebt staan,je hoort verhalen van 300000km voor een 2.5 geen probleem bij goed onderhoud.(wat ie bij jou geloof ik wel krijgt)
            Verkopen op dit moment is ook niet echt super,zekers niet als die niet belastingvrij meer gaat worden.....
            groet,
            Laurens
            924 2.0 mj1984


            Lees hier de regels van 924forum.nl

            Comment

            • Space
              924 Fan
              • Feb 2008
              • 617

              Re: Le Mans 1987

              De S wordt gefixed door Timmerman, waar hij uiteindelijk ook vandaan komt.

              Nieuwe koppeling, krukaskeerring, distributie (alleen de snaren), inlaatpakkingen (zijn lek), olielekkage nokkenas en een nieuwe voorruit (incl. die dure rot plaatjes waarmee de lijsten vastgemaakt worden).

              Bij deze operatie wordt ook de door mij geprepareerde versnellingsbak geplaatst.

              Wat een operatie, ben benieuwd naar het resultaat.
              S power!

              Comment

              • LWB
                924 Freak
                • Dec 2007
                • 3388

                Re: Le Mans 1987

                kijk,dan kan die weer even:thumb:
                beste operatie inderdaad....
                groet,
                Laurens
                924 2.0 mj1984


                Lees hier de regels van 924forum.nl

                Comment

                • Fantaman
                  924 Freak
                  • Oct 2008
                  • 2962

                  Re: Le Mans 1987

                  zal wel een heerlijk rekening worden:doh:
                  '82 Porsche 924 50 Jahre
                  roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                  '98 Subaru Impreza GT Turbo
                  prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                  Comment

                  • Space
                    924 Fan
                    • Feb 2008
                    • 617

                    Re: Le Mans 1987

                    Kun je een nette 2.0 voor kopen. :loco: :doh:
                    S power!

                    Comment

                    • BC911
                      924 Fan
                      • Sep 2008
                      • 486

                      Re: Le Mans 1987

                      ... ja, maar hier heb je meer plezier aan ;-).

                      Comment

                      • BlueSkyraider
                        924 Wannabe
                        • Jul 2010
                        • 59

                        Re: Le Mans 1987

                        even heel je thread doorgelezen, respect dat je er jaarlijks zoveel kilometers durft mee malen.
                        Op hoeveel km staat de teller nu in totaal?

                        Je eerste todo-lijstje lijkt erg veel op die van mij (en ik vermoed ook op 80% van andere 924-rijders :whistle

                        Goed dat je deze weer terug in orde brengt!

                        Comment

                        • Space
                          924 Fan
                          • Feb 2008
                          • 617

                          Re: Le Mans 1987

                          Teller staat iets boven de 2 ton. Dat todo-lijstje aan het begin van mijn topic is allang niet meer van toepassing. Misschien een enkel puntje nog; ik ga bv die ventilator echt niet repareren, want in de praktijk heeft alleen stand 2 en 3 nut en die doen het gewoon.

                          Ik hoop wel dat er een keer een eind komt aan de km's. Zou mooi zijn om gewoon ns op de fiets naar mn werk te kunnen en dat de P met pensioen kan. Dan kan hij nog mijn hele leven mee.

                          Als hij straks terug is van Timmerman, dan ga ik hem gelijk ns laten taxeren en beter verzekeren. Na al die investeringen kun je het gewoon niet hebben dat ie een keer gejat wordt of in de prak gereden.
                          S power!

                          Comment

                          • -Bassie-
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 4367

                            Re: Le Mans 1987

                            hmm bij mij werkt stand 1 en 2 goed en stand 3 doet heel raar dan stopt die met draaien en als ik hem langer er op laat staan vliegt zekering er uit.
                            stand 2 werkt wel gewoon goed.
                            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                            Comment

                            • Space
                              924 Fan
                              • Feb 2008
                              • 617

                              Re: Le Mans 1987

                              Vandaag de P opgehaald. Er is alleen een probleem, ik heb niet mijn eigen auto mee teruggekregen. :shocked:

                              Hij lijkt er echter wel als twee druppels water op. :loco: Maar rijdt totaal anders. Alle bijgeluiden in de auto zijn WEG. :duim

                              Blijkt dus gewoon dat ik enorm mazzel heb gehad met die versnellingsbak die ik mooigemaakt heb. Alleen die vervangen bleek niet voldoende. Timmerman hoorde nog steeds een enorm kabaal. Bleek ook het wiellager rechtsachter helemaal aan gort te zijn. Linksachter was ook matig. Beide vervangen en weg geluid.

                              De speling op de versnellingspook is ook bijna helemaal weg. De nieuwe koppeling bedient heel fijn. En de nieuwe voorruit geeft een prettig zicht, zonder al die steenslagmeuk (en scheur). De distributie jankt wel behoorlijk, maar dat is altijd in het begin. Na 1500km opnieuw de spanning laten controleren.

                              Ik ben hier allemaal erg, erg blij mee.
                              S power!

                              Comment

                              • Jayke
                                924 Gek
                                • Feb 2010
                                • 910

                                Re: Le Mans 1987

                                Das goed nieuws, kan je er weer een flinke tijd tegenaan hopelijk

                                Comment

                                Working...