Hans Goosse '88 924S

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Goosse
    924 Wannabe
    • Sep 2014
    • 52

    Hans Goosse '88 924S

    een 8 maand geleden heb ik mijn eerste Porsche gekocht in Amsterdam, een '88 924S. Eerst op de planning staat een aanpak van het exterieur en een nieuwe laklaag. Foto's zeggen meer dan woorden, dus

    DSC_1550.jpg

    DSC_1629.jpg

    2.jpg

    5.jpg

    3.jpg

    momenteel staat er op de planning nog 1 laagje grondverf, en dan kan de lak erop. aangezien ik altijd maar een 4 a 5 uur per week kan werken, is de evolutie traag, maar zo komen we er ook wel.

    Na de nieuwe laklaag wordt de motor volledig nagezien (iemand een goed adres hiervoor regio Belgische Kempen?), en zou ik de wagen graag verlagen. Qua velgen heb ik 2 16x8 teledails bijgekocht van een 944 turbo. De originele achterste 15x7 verhuizen dan naar de vooras, en de 16x8 komen achterop.
  • Tometic
    924 Wannabe
    • May 2015
    • 29

    #2
    Re: Hans Goosse '88 924S

    Super nice, Ben heel benieuwd naar het eindproduct! Welke kleur word het?

    Comment

    • fcam
      924 Fan
      • Jun 2009
      • 340

      #3
      Re: Hans Goosse '88 924S

      Leuk om een topic van je werken aan de 924S te kunnen volgen! Ben je beroepsmatig bezig met het strak maken van auto's of is dit een prettig gevalletje van een uit de hand gelopen hobby?

      Misschien is dit een goed adres voor je: http://roca-ocs.be/index.html

      Heb je velgen van een late turbo gekocht met ET 52,3? Dan gaat het misschien net passen in de smalle koets van je 924.
      Vroege turbo's (van voor 89 volgens de PET lijsten) hadden een lage ET waarde. Dat gaat volgens mij niet passen, die komen te ver naar buiten.
      924S '87

      Comment

      • Goosse
        924 Wannabe
        • Sep 2014
        • 52

        #4
        Re: Hans Goosse '88 924S

        bedankt voor de reacties al. Beroepsmatig ben ik een industrieel ontwerper, dus het hele carrossier gedoe is een beetje een uit de hand gelopen hobby die een dikke 10tal jaar geleden begonnen is. Bij mijn eerste wagen heb ik enkele werken laten uitvoeren door erkende carrossiers, en eigenlijk was ik nooit 100% tevreden met het geleverde werk en dan maar gedacht, wat ik zelf doe, doe ik beter. Ik heb toen een 4tal jaar avondschool carrossier gevolgd, en zo is het wat begonnen. Ik werk wel enkel voor mijzelf, omdat ik wel weet wanneer ik start, maar nooit wanneer het klaar is. De werken aan de porsche had ik gepland om eind mei klaar te zijn... Niet dus...

        Dus 944 turbo velgen zijn in de maten 8x16 et 52. Ik hoop dat ik ze passend krijg met de juiste bandenkeuze en misschien wat te spelen met camber. Vandaag trouwens de laatste grondlaag gezet. Dan dit weekend beginnen slissen met de P600, dan hopelijk volgend weekend de binnenkant ik de lak, en alles naslissen met de P800.

        De keuze van de kleur ben ik nog niet uit. Dit zijn mijn keuzes momenteel:
        medium silver metallic van Toyota voor de meer klassieke tijdloze look
        of
        sakhir orange van BMW, iets opvallender, maar ik vrees dat ik dit snel beu ga worden...

        Waarschijnlijk valt de keuze pas bij de aankoop van de lak.

        Comment

        • Dobby
          924 Fan
          • Oct 2012
          • 181

          #5
          Re: Hans Goosse '88 924S

          Ik vond de kleur die je al had wel leuk, maar ik ben dan ook bevooroordeeld.
          Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.

          Comment

          • Goosse
            924 Wannabe
            • Sep 2014
            • 52

            #6
            Re: Hans Goosse '88 924S

            lol, ja, het goud is niet slecht, maar ik vind het iets te jaren '80. Ik wil de auto net iets hedendaagser hebben.

            Comment

            • zeno
              924 Fan
              • Aug 2013
              • 275

              #7
              Re: Hans Goosse '88 924S

              Niet slecht, goe bezig.
              Ik zal de mijne ook brengen

              Comment

              • Goosse
                924 Wannabe
                • Sep 2014
                • 52

                #8
                Re: Hans Goosse '88 924S

                volgende week wordt de auto naar de carrossier gebracht, die de laklaag erop gaat zetten. De kleur is Topaz bruin metallic geworden van Porsche

                Comment

                • Harrison
                  924 Fan
                  • Oct 2014
                  • 169

                  #9
                  Re: Hans Goosse '88 924S

                  Ik ben benieuwd, dat gaat er denk ik wel heel mooi uitzien!

                  Comment

                  • fcam
                    924 Fan
                    • Jun 2009
                    • 340

                    #10
                    Re: Hans Goosse '88 924S

                    Fraaie kleur Hans. Zit best wel in de buurt van het origineel.
                    Ben benieuwd naar het resultaat.
                    924S '87

                    Comment

                    • Goosse
                      924 Wannabe
                      • Sep 2014
                      • 52

                      #11
                      Re: Hans Goosse '88 924S

                      ongeveer een uurtje na het plaatsen van bovenstaande foto, en alle binnenkanten al in kleur gezet te hebben, toch van kleurkeuze veranderd...

                      met dit als resultaat. Enorm tevreden van de kleur en het geleverde werk van mijn carrossier/spuiter. Zeker een aanrader







                      het monteren en terug zwart maken van de delen die zwart moeten zijn, kan beginnen

                      Comment

                      • pascal924
                        924 Fan
                        • Nov 2007
                        • 365

                        #12
                        Re: Hans Goosse '88 924S

                        Mooie kleur!
                        Wat is dit voor kleur?.
                        Gaat mooie auto worden. Motor enz zitten er zo te zien nog in, dus binnenkant heb je niet laten spuiten?
                        Succes met opbouwen!

                        Comment

                        • Goosse
                          924 Wannabe
                          • Sep 2014
                          • 52

                          #13
                          Re: Hans Goosse '88 924S

                          binnenkant van de motorbaai is idd nog niet gespoten. Deze komt ofwel in het matzwart, ofwel ga ik die zo goed als mogelijk in de lak zetten. Sluitkanten en dergelijke staan wel in kleur.

                          Kleur komt van Toyota Yaris

                          Comment

                          • Goosse
                            924 Wannabe
                            • Sep 2014
                            • 52

                            #14
                            Re: Hans Goosse '88 924S

                            eindelijk de auto volledig afgebouwd en ingeschreven.







                            de auto is zeker nog niet perfect qua lakwerk. Zo zit er nog een grote fout in het voorspatbord, maja, momenteel zal hij het er toch mee moeten doen. Heel binnenkort worden ook de velgen nog onder handen genomen. Volgende week worden de banden getrokken op de 16x8 Teledails en worden de huidige achterste velgen de voorste, en krijgen deze ook een nieuwe laklaag.

                            Comment

                            • Daan_924
                              924 Fan
                              • Apr 2011
                              • 394

                              #15
                              Re: Hans Goosse '88 924S

                              Dat ziet er strak uit, de stickers op de zijkant kan hij ook wel hebben.
                              Plaats je nog spatlappen achteraan?

                              Comment

                              Working...