Hoi iedereen,
Intussen heb ik mijn 924S alweer een paar maanden en ik heb er nog geen meter mee gereden, waarom? ik wilde hem eerst helemaal opknappen en technisch in orde maken, de vorige eigenaar had bijvoorbeeld in 8 jaar tijd geen distributie vervangen en wist ook niet wanneer dat voor het laatst gebeurd was. Verder was het 2.5 l blok incontinent op zo ongeveer alle bekende plaatsen.
Dus een week of 6 geleden begonnen aan de klus, eerst de achterste krukaskeerring en vervolgens alles aan de voorzijde van het blok.
Riemen en keerringen van krukas, nokkenas, en balansassen vervangen. Tijdens het demonteren kwam ik er achter dat er ook in de rotor een gat gebrand was, ook maar een nieuwe rotor en verdeler kap geplaatst.
Daarna overgegaan tot het demonteren van de auto om hem te voorzien van een frisse laag lak. Tot mijn vreugde was in tegenstelling tot de restauratie van mijn bus een aangename ervaring, bij mijn bus kwam ik bij alles wat ik er af haalde roest tegen, bij mijn 924S ben ik 1 roestplekje tegengekomen, deze was nog discutabel maar ik heb er toch maar een nieuw stukje ingelast rechts achter spatbordrand.
hier alvast wat foto's, op het moment van dit schrijven staat de auto in de spuitcabine om morgenmiddag in de primer gezet te worden, ook hier zal ik foto's van maken.
IMG_1045.jpgIMG_1046.jpgIMG_1056.jpgIMG_1057.jpgIMG_1058.jpg
Groet Robin
Intussen heb ik mijn 924S alweer een paar maanden en ik heb er nog geen meter mee gereden, waarom? ik wilde hem eerst helemaal opknappen en technisch in orde maken, de vorige eigenaar had bijvoorbeeld in 8 jaar tijd geen distributie vervangen en wist ook niet wanneer dat voor het laatst gebeurd was. Verder was het 2.5 l blok incontinent op zo ongeveer alle bekende plaatsen.
Dus een week of 6 geleden begonnen aan de klus, eerst de achterste krukaskeerring en vervolgens alles aan de voorzijde van het blok.
Riemen en keerringen van krukas, nokkenas, en balansassen vervangen. Tijdens het demonteren kwam ik er achter dat er ook in de rotor een gat gebrand was, ook maar een nieuwe rotor en verdeler kap geplaatst.
Daarna overgegaan tot het demonteren van de auto om hem te voorzien van een frisse laag lak. Tot mijn vreugde was in tegenstelling tot de restauratie van mijn bus een aangename ervaring, bij mijn bus kwam ik bij alles wat ik er af haalde roest tegen, bij mijn 924S ben ik 1 roestplekje tegengekomen, deze was nog discutabel maar ik heb er toch maar een nieuw stukje ingelast rechts achter spatbordrand.
hier alvast wat foto's, op het moment van dit schrijven staat de auto in de spuitcabine om morgenmiddag in de primer gezet te worden, ook hier zal ik foto's van maken.
IMG_1045.jpgIMG_1046.jpgIMG_1056.jpgIMG_1057.jpgIMG_1058.jpg
Groet Robin
Comment