Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Telefoontje van de revisieboer vrijdag gehad, blok bleek toch in mindere staat dan verwacht, met een flinke offerte ten gevolg.
Ergens heb ik het idee dat het blok dat er nu in zit echter niet veel beter is... en uiteindelijk mag een hobby ook geld kosten, dus ik denk dat we er toch maar mee door gaan. Mijn ambitie is nog steeds er een keer mee naar de alpen te gaan, en dan is het wel zo prettig dat het e.a. motorisch in orde is.
In de tussentijd ben ik verder gegaan met het interieur. Voorstoelen had ik al eens aangepakt, de achterbank was om te janken, de stof bovenop het bovenste deel was helemaal vergaan. Ook de zijpanelen achter waren slecht en ik had via eBay kleinanzeigen al een nieuw setje dat perfect was, dus ook die meteen meegenomen.
Before
after
Ik ben niet 100% tevreden met hoe het zitje is geworden, was heel lastig kreukvrij te krijgen. Maar het is stukken beter dan het was en allicht dat een mooie zonnige dag het e.a. nog verbetert.
Het volgende onderwerp wordt het achterraam met de spoiler, daarvan laat het glas los. Ik ga dat weer proberen vast te maken, want ik vind een achterraam mét spoiler een stuk mooier staan.
Je zou het heel voorzichtig met een föhn kunnen proberen om de plooien glad te krijgen. Wel voorzichtig zijn want voor je het weet ga je te ver! Ik heb zo ook de plooien in de destijds opnieuw beklede stoelgang de 993 glad gekregen. De bekleder had hey me voorgedaan. Hij liet ook zien wat er gebeurt als de föhn te heet is of dat je de föhn te lang op één plek houdt. Dat wil je niet!!!!
Tegenvaller van het blok! Hebben ze ook gezegd wat er moest gebeuren? Als het alleen een kop revisie betreft nog wel de moeite om te doen denk ik. Evt her en der nog wat offertes aanvragen of zelf de- en montage te doen. Als het blok er al uit is, biedt dat wel mogelijkheden. ZIjn op zich sterke blokken....
Zie wat je bedoeld met de achterbank. idd even met warmte of stomen aan de slag, trek je het een heel stuk gladder mee!
Op dit forum staat trouwens wel eea geschreven over het opnieuw inkitten van het glas. Is wel een werkje, maar goed te doen volgens mij!
Ja, blok viel niet mee. Aan de andere kant zijn het gewoon blokken van 40+ jaar oud, die ook kwalitatief minder zijn dan nieuwere blokken. Komt ook bij dat ik een revisieboer heb gekozen die het graag goed doet.
Revisie kwam neer op nieuwe klep geleiders, kleppen inslijpen, kop vlakken, cilinders verbussen etc.
Prijs is fair voor de hoeveelheid werk, het is gewoon veel werk.
Tegelijkertijd, ik kan het geld missen, wil graag dat het goed is en wil dit hoofstuk ook afronden. Dus denk dat ik ermee doorga. Pin het wel met de ogen dicht ;')
Qua raam zal ik eens zoeken. Wel al het e.a. Kunnen vinden op internationale fora. De uitdaging is even dat ie onder loslaat, maae boven goed vast zit. Weet dus nog niet of ik het glas helemaal los ga halen.... If it ain't broke, don't fix it.
De bekende zaken voor de kop dus. Cylinders ook erbij... hmm, dan snap ik dat je zegt het wordt wel veel....
Maar inderdaad, geld overmaken en niet meer over nadenken werkt prima - als je het kunt missen inderdaad.
Ben je wel weer voor héél lang er vanaf!
De revisieboer is inmiddels begonnen aan het blok, dus daar zit schot in. Hoop het dan in de komende weken op te halen en af te bouwen, dan ben ik voor het seizoen helemaal klaar.
Ondertussen ben ik verder gegaan met de 'oude' velgen, ik had het idee om de buitenkant blank alu te maken en dan de binnenkant zwart te laten, daarna nog een keer in de blanke lak te zetten.
Halverwege
After
Ik ben wel blij met het resultaat. Heb nu 1.5 wiel gehad. Binnenkort dan ook even speciale blanke lak kopen die direct op metaal kan.
Dat ziet er toch netjes uit? Prima. Ik zie op de eerste foto rechts naast het wiel een professionele verfspuit liggen. Goed gereedschap is het halve werk hè!
Weinig updates te delen, ze zijn begonnen met de revisie, maar dat is even afwachten. Ik wil de velgen in de blanke lak zetten, maar ook dat is even wachten op warmer weer.
Ondertussen ben ik voorzichtig maar begonnen wat delen van de motor te spuiten, dat kan ook met wat lagere temperaturen. Vandaag heb ik de pulleys even goud gespoten.
Binnenkort wat beugeltjes, de distributiekap en motorsteun mat zwart spuiten.
Comment