de '79 van Powerflux

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • powerflux
    924 Fan
    • Mar 2011
    • 651

    Re: de '79 van Powerflux

    helaas, dat wist ik niet. binnen nederland? welk adres? handig voor de toekomst
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

    Comment

    • Frenske
      In Memoriam | Erelid
      • Feb 2009
      • 3309

      Re: de '79 van Powerflux

      924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

      Comment

      • powerflux
        924 Fan
        • Mar 2011
        • 651

        Re: de '79 van Powerflux

        ah, dat lijken dezelfde te zijn

        Ondertussen een verzekering aangevraagd bij OVHV, papieren zouden deze week binnenkomen. yeah!
        En ik heb ook een timing/ontstekings-lamp besteld. eens kijken of dat gehik eruit te tweaken is. Ik verdenk de ontstekingstiming, CO afstelling en/of valse lucht. Niet de WUR, omdat hij met een warme motor ook hikt.
        Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
        Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
        Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
        Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

        Comment

        • powerflux
          924 Fan
          • Mar 2011
          • 651

          Re: de '79 van Powerflux

          't is geen valse lucht, heb zowat een bus remmenreiniger geleegd en dit had geen invloed op het stationair lopen. Mooi.

          ik wacht nog op de ontstekingslamp, maar heb wel iets ontdekt: de stationairschroef heeft geen invloed. helemaal dicht loopt hij net zo goed 1200 toeren stationair als helemaal open.

          Ook verdient de WUR toch een 2e blik. na een week stilstaan kostte het wel veel moeite om te starten. eenmaal warm no problems. Ik heb nog 2 WUR's dus dat is gewoon experimenteren. Dan nogmaals het rijden: zolang je onder de 1500 toeren blijft is het aardig, maar hoger zorgt voor agressief hikken - of je moet goed doorplanken, dan loopt 'ie fijn.. in combinatie met dat de stationairschroef geen invloed heeft zit ik nu te denken: zou hij teveel lucht binnen krijgen en dus bij meer toeren te arm lopen? CO omhoog schroeven zorgt ervoor dat hij stationair afslaat, maar wel beter loopt op hogere toeren.

          ..of de WUR natuurlijk
          Last edited by powerflux; 05-07-11, 21:40.
          Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
          Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
          Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
          Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

          Comment

          • -Bassie-
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 4367

            Re: de '79 van Powerflux

            aan een CO meter hangen en je hebt meer informatie.

            mijn 924 liep goed tot rond de 2500 toeren.
            alles goed afgesteld, niks hielp.
            bleek dat m`n bougie kabels verrot waren nieuw setje er op en ze liep als nooit te voren.
            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

            Comment

            • penninga
              924 Wannabe
              • Nov 2010
              • 32

              Re: de '79 van Powerflux

              Ik heb de zelfde ervaring gehad met mijn 24er. Hetzelfde wat Bassie beschrijft. Een nieuw setje kabels en 4 nieuwe bougietjes en je weet niet wat je overkomt!

              Comment

              • powerflux
                924 Fan
                • Mar 2011
                • 651

                Re: de '79 van Powerflux

                nah, die kabels zijn nog geen 20 km oud.. ik vroeg me meer af waar het in kon zitten dat de stationairschroef geen effect heeft, terwijl er geen detecteerbaar valse-lucht probleem is.
                Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                Comment

                • Jayke
                  924 Gek
                  • Feb 2010
                  • 910

                  Re: de '79 van Powerflux

                  Wellicht je KLR, deze verhoogt het stationaire toerental bij een koude motor. Als die open blijft staan blijft je stationaire toerental dus ook hoog. Aan de andere kant zou je dan nog wel veranderingen moeten krijgen als je aan de stelschroef draait...

                  Comment

                  • Frenske
                    In Memoriam | Erelid
                    • Feb 2009
                    • 3309

                    Re: de '79 van Powerflux

                    hoe heb je dat eventuele vacuumlek gecontroleerd?
                    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                    Comment

                    • powerflux
                      924 Fan
                      • Mar 2011
                      • 651

                      Re: de '79 van Powerflux

                      Originally posted by powerflux
                      't is geen valse lucht, heb zowat een bus remmenreiniger geleegd en dit had geen invloed op het stationair lopen. Mooi.
                      dus met remmenreiniger rond koppelstukken en langs vacuum- en luchtslangen spuiten. als de loop veranderd heb je een lek.
                      Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                      Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                      Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                      Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                      Comment

                      • Frenske
                        In Memoriam | Erelid
                        • Feb 2009
                        • 3309

                        Re: de '79 van Powerflux

                        dan maak de slang van de rembekrachter maar direct op het spruitstuk vast, dus dat T-stuk eruit ..... Denk dat daar je probleem zit.
                        924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                        Comment

                        • powerflux
                          924 Fan
                          • Mar 2011
                          • 651

                          Re: de '79 van Powerflux

                          Originally posted by Frenske
                          dan maak de slang van de rembekrachter maar direct op het spruitstuk vast, dus dat T-stuk eruit ..... Denk dat daar je probleem zit.
                          en je gaat door voor de koelkast, nee: je krijgt die koelkast gewoon direct
                          ik heb de bekrachtiger nu direct op het spruitstuk zitten en kan nu richting de 500 of zelfs 400 toeren stationair. Dat hij zo laag nog loopt is altijd een positieve indicatie, maar ik heb hem weer rond de 900 afgesteld. Ook heb ik de timing met een lamp afgesteld op 10 btdc (wat eerst ook niet ging) en het schokkend lopen is bijna opgelost! nu begint het stotteren pas bij 4500 toeren ipv zoals eerst bij 1500. normaal rijden is dus mogelijk *hoera* maar klaar is het nog niet.

                          helaas was het APK-keuringsstation om de hoek dicht, dus CO afstellen is nog niet gelukt. ik heb het idee dat hij super rijk staat momenteel, want de stationairschroef moest wel 4 of 5 slagen open voor hij weer rond de 900 liep.

                          dan heb ik weer wat nieuwe issues
                          - de remmen voor blijven slepen, met irritant piep-geluid. ik denk dat ik de hele remmerij moet gaan vervangen (schijven, klauwen en blokkken). dit is immers APK afkeur
                          - ruitensproeiertjes zijn verstopt (zo gefixt natuurlijk)

                          en de vraag van vandaag:
                          1) klopt het dat de koppeling pas vrij hoog pakt?
                          2) is de distributie-beschermkap verplicht voor de APK?
                          Last edited by powerflux; 03-08-11, 15:11.
                          Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                          Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                          Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                          Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                          Comment

                          • Frenske
                            In Memoriam | Erelid
                            • Feb 2009
                            • 3309

                            Re: de '79 van Powerflux

                            hmm, is die koelkast al gevuld met gerstenat? ......

                            heb nog deugdelijke schijven en blokken liggen, zitten ook nog de wiellagers in. Remklauw gewoon reviseren met een setje en alles weer goed gangbaar maken, als je interresse hebt, pb maar eens ....
                            924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                            Comment

                            • Fantaman
                              924 Freak
                              • Oct 2008
                              • 2962

                              Re: de '79 van Powerflux

                              Originally posted by powerflux
                              en de vraag van vandaag:
                              1) klopt het dat de koppeling pas vrij hoog pakt?
                              2) is de distributie-beschermkap verplicht voor de APK?
                              1) ja mijne zit ook vrij hoog en dat is met goeie koppelingsplaat, oftewel nog lang lang niet versleten.
                              2) nee, mijne zit er ook niet op
                              '82 Porsche 924 50 Jahre
                              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                              '98 Subaru Impreza GT Turbo
                              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                              Comment

                              • powerflux
                                924 Fan
                                • Mar 2011
                                • 651

                                Re: de '79 van Powerflux

                                ok, dan is het gewoon een kwestie van wennen denk ik. hij slipt namelijk (gelukkig) niet. begint vrij vroeg te pakken, maar het moment dat hij pas echt 100% pakt is dus hoog.

                                van die distributiekap is ook mooi, ik wil de riem namelijk vervangen maar het komt me beter uit eerst APK te doen en dan de riem gewoon voor de deur te doen ipv waar hij nu gestald staat.

                                Frenske, ik ga je binnenkort een PB sturen
                                Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                                Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
                                Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
                                Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]

                                Comment

                                Working...