Re: 933 project
Ik moet terugkomen op deze opmerking: Op de Emerald kan je de ontsteking fixeren, als hulpmiddel bij het afstellen. Dus ik zet 'em op 0, pak de stroboscoop, mik op het vliegwiel, maar geen merkteken te zien... dan maar aan de voorkant, en zo op het oog lijkt het merkteken op de poelie een graad of 15 vóór het meetpuntje te staan. Mmm... Dan maar eens kijken waar de missende tand op het trigger wheel staat ten opzichte van de sensor op TDC. Dat blijkt zo'n 145 graden te zijn. Even vergelijken met de referentiewaarde in de ECU... en die is 134!
Het lijkt er dus op dat als de ECU nu denkt op TDC te staan, het eigenlijk 145 - 134 = 11 BTDC is. Maw, je kan 11 graden optellen bij de ontstekingstabel, en dan zien de waarden er opeens een stuk normaler uit.
De tuner lijkt een fout gemaakt te hebben.
Originally posted by hammer_rites
Het lijkt er dus op dat als de ECU nu denkt op TDC te staan, het eigenlijk 145 - 134 = 11 BTDC is. Maw, je kan 11 graden optellen bij de ontstekingstabel, en dan zien de waarden er opeens een stuk normaler uit.
De tuner lijkt een fout gemaakt te hebben.
Comment