Een Witte?! 924 van Tycho

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fantaman
    924 Freak
    • Oct 2008
    • 2962

    Re: Een Witte?! 924 van Tycho

    vandaag, progresie, jawel:mrgreen:
    gister avond begonnen met klepper demonteren en kleppen inslijpen, vandaag zijn we verdergaan;
    2e helft van kleppen inslijpen, klepseals vervangen, kleppen weer gemonteerd, kop en het blok schoon gemaakt, zuigerringen vervangen, cilinders gehoond, zuigers weer gemonteerd, carterpan zit er weer onder en de kop erop en tot de conclusie gekomen dat ik de nokkas weer mag loshalen, de dop komt tegen de lagerkapjes aan:doh:
    dus de kopbouten vast zetten moet nog even wachtenedface:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

    Comment

    • -Bassie-
      924 Freak
      • Oct 2008
      • 4367

      Re: Een Witte?! 924 van Tycho

      mooi tycho.

      wel de goede volgorde van de veren??
      geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

      Comment

      • Fantaman
        924 Freak
        • Oct 2008
        • 2962

        Re: Een Witte?! 924 van Tycho

        voor zo iemand als ik is het onmogelijk om het verkeerd te doen, en het werk op de verpakking nog voorgekauwt ook:thumb:
        '82 Porsche 924 50 Jahre
        roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
        '98 Subaru Impreza GT Turbo
        prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

        Comment

        • -Bassie-
          924 Freak
          • Oct 2008
          • 4367

          Re: Een Witte?! 924 van Tycho

          jah snap ik wel maar sommige mensen doen het dan nog verkeerd;-)
          geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

          Comment

          • ArvidW
            924 Gek
            • Aug 2008
            • 1035

            Re: Een Witte?! 924 van Tycho

            Nice!

            Hoe groot was de slotspeling van je oude veren en hoeveel van de nieuwe ?
            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

            Comment

            • Fantaman
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 2962

              Re: Een Witte?! 924 van Tycho

              Originally posted by ArvidW
              Nice!

              Hoe groot was de slotspeling van je oude veren en hoeveel van de nieuwe ?
              daar heb ik niet eens opgelet, wel lekker de groeven schoon gekrabt en de veren kwamen nar mijn idee verder naar buiten en das goed voor de compressie
              '82 Porsche 924 50 Jahre
              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
              '98 Subaru Impreza GT Turbo
              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

              Comment

              • Frenske
                In Memoriam | Erelid
                • Feb 2009
                • 3309

                Re: Een Witte?! 924 van Tycho

                TIP: leg de zuigers een nachtje in de remvloeistof, zijn ze brandschoon in de ochtend. De zwarte aanslag in de groeven is heel vaak lakafzetting van de motorolie. Remvloeistof werkt daar erg agressief op in.
                924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                Comment

                • captainfrasca
                  Administrator
                  • May 2007
                  • 3574

                  Re: Een Witte?! 924 van Tycho

                  Ik las net dat je je cilinders gehoond had, moeten er dan geen overmaatse zuigers in? Dat hebben ze toen wel bij mij gedaan...
                  Porsche isn't just a car, but a way of life!
                  1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                  Lees hier de regels van 924forum.nl

                  Comment

                  • -Bassie-
                    924 Freak
                    • Oct 2008
                    • 4367

                    Re: Een Witte?! 924 van Tycho

                    hoe is lees dat hij het gedaan heeft.

                    is het alleen ene hoonstift er door heen voor de hoonsporen niet opboren of zo.
                    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                    Comment

                    • captainfrasca
                      Administrator
                      • May 2007
                      • 3574

                      Re: Een Witte?! 924 van Tycho

                      Aha... Ok dat is dan duidelijk, eroverheen gelezen.
                      Porsche isn't just a car, but a way of life!
                      1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                      Lees hier de regels van 924forum.nl

                      Comment

                      • Fantaman
                        924 Freak
                        • Oct 2008
                        • 2962

                        Re: Een Witte?! 924 van Tycho

                        nouja even een hoon erdoor betekent alleen dat er wat ''krassen'' in de cilinderwand komen waar dan olie in blijft zitten voor de smering van de zuiger.
                        wanneer je de cilinder gaat opboren naar een overmaat dan doen ze altijd het laatste stukje met de hoon, ik werd ookal veels te vaak gewaarschuwen dat ik niet te lang moest doen, wat ik ook niet van plan was trouwens


                        @frenske: remvloeistof is heel agressief spul en het zal ook heel goed werken maar voel me nou ook niet helemaal lekker bij het idee dat mijn zuigers er een nacht inliggen:shocked:
                        een colega verkoper had het over cola in het koelsysteem om de roest eruit te krijgen maar dat ga ik dus ook nooit doen:loco:


                        ik kwam er vandaag wel achter dat de stroboscooplamp pleitos is, dus dan maar hopen dat ik weer de oude instelling terug kan vinden bij monteren:doh:
                        '82 Porsche 924 50 Jahre
                        roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                        '98 Subaru Impreza GT Turbo
                        prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                        Comment

                        • Fantaman
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 2962

                          Re: Een Witte?! 924 van Tycho

                          fijn dagje vandaag, begon goed met keeringen vervangen, thermosstaathuis weer gemonteerd met nieuwe slang tusssen de waterpomp. achterkan van het blok ook weeg dicht gebouwt, inlaatspruitstuk erop, peilstok weer gemonteerd met vloeibarepakking(zal er niet meer overheen klotsen nu :mrgreen: )
                          nu begon de ellende, heb een trieste poging gedaan om kleppen te stellen maar na 30 minuten had de 1 cilinder nog steeds een negatieve speling, had ik me inbus sleutel gebroken en op nieuwe een stukje aan gebogen maar het lukte nog niet en werd het behoorlijk zat, denk ik duw de injectors wel terug op hun plek, mol gelijk de seal:mad2:
                          dus heb maar de handoek in de ring gegooit opgeruimt en op de brommer naar huis door de regen, zelfs mijn t-shirt was nat:frusty:

                          denk dat de 924 nog niet gaat rijden voor de meeting:ikweer
                          '82 Porsche 924 50 Jahre
                          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                          '98 Subaru Impreza GT Turbo
                          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                          Comment

                          • Fantaman
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 2962

                            Re: Een Witte?! 924 van Tycho

                            het goeie nieuws is dat de motor weer op z'n plekkie, waar ie thuis hoort, is
                            achterste krukaskeering heb ik vervangen en tevens zit nu het vliegwiel ook weer goed, kleppenstellen ging vandaag wel goed:whistle:
                            maar ik heb volgende week nog genoeg te doen, dus maar hopen dat ie voor 5en op eigenkracht naar buiten rijdt:loco:
                            '82 Porsche 924 50 Jahre
                            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                            '98 Subaru Impreza GT Turbo
                            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                            Comment

                            • Fantaman
                              924 Freak
                              • Oct 2008
                              • 2962

                              Re: Een Witte?! 924 van Tycho

                              nou, zaterdag liep de motor weer maar helaas lekte hij ook olie:Cry:
                              MAAR ik kwam er vandaag achter dat de pakking van het onstekingshuis verkeerd zatedface:, dus even goed gedaan weer vast onteking weer op z'n plek en voila
                              nu heb ik nog een stobo lamp nodig om de onsteking op 10 graden af te stellen maar het goede nieuws is dat ie vandaag weer mee naar huis mocht, is wel weer even wennen nu ik de hele tijd in Volvo's rond rij, meeste met een rappe turbo blok en dan is het ook net of ik geen rembekrachtiger heb in de 924, maarrr hij rijd goed en start weer op 4 cilnders:heh:
                              '82 Porsche 924 50 Jahre
                              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                              '98 Subaru Impreza GT Turbo
                              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                              Comment

                              • M.B.H.
                                924 Freak
                                • Feb 2008
                                • 6043

                                Re: Een Witte?! 924 van Tycho

                                Wel dat zijn goede berichten en nu nog een ApK tje erop ???:loco:
                                924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                                Comment

                                Working...