Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Hij moest het ook even opzoeken, stond in het grote APK-boek voor auto's <-1986. Hoe dan ook, hij loopt super op 1,3% en het verbruik ligt stukken lager. Ik zou niet weten waarom je voor een standaard auto 4,5% nodig zou hebben...
Vandaag weer even een nuttig dagje gehad. Ik had van marktplaats een partijtje 924-onderdelen gekocht in mijn eigen woonplaats, daar zat ook een middenconsole met metertjes bij. Het was toch mooi weer dus ik ben maar even aan het sleutelen gegaan.
De claxon deed het alweer niet (irritant als je twee keer in een rit gesneden wordt), de gebruikte hoorn die ik gemonteerd had was inmiddels ook overleden. Een andere uit de voorraad getrokken en gemonteerd en ditmaal beide hoorns aangesloten. Dat werkt weer, hoewel ik uiteindelijk eens iets op de wat brakke connectors moet bedenken. Mijn bestuurdersstoel stond ook niet zo vast meer, bij nader onderzoek bleek een boutje zich losgewerkt te hebben. De boutjes waarmee de stoel vastzit zijn vrij kort en een beetje roestig, dus maar eens vervangen door vier langere geharde kraagbouten. Ook de stoel zit weer lekker vast dus.
Toen de middenconsole. Demontage was een eitje, twee schroefjes los en je kunt 'm er zo uittillen. Alle connectors losgemaakt en er toen achtergekomen dat de 'nieuwe' console van een '78er was en dat de aansluitingen op de metertjes en het waarschuwingslampje voor remdruk anders waren. Die dus maar even uitgewisseld met mijn eigen meters en lampje (jammer, want nu ben ik nog niet van die iets roestige randjes om de meters en de kras op het glas van de oliedrukmeter af) en het extra gemonteerde alarmschakelaartje (de reden waarom ik mijn console wilde wisselen) eruit gehaald. De bedrading daarvan was al losgeknipt toen het alarm eruitgehaald is, verder viel het mee met de beunerij achter de console. De hele boel weer teruggezet, alles werkt weer en ik ben een paar rammels en het lelijke schakelaartje kwijt. Ik wilde eigenlijk ook meteen de kachelschuiven vervangen, maar toen ik de bevestigingsschroeven loshad zat daar nog geen beweging in. Blijkbaar moet je daarvoor de halve console slopen, dus dat heb ik maar even laten zitten.
Vier klussen in een middag, niet slecht... ik had helaas geen camera bij me en de accu van mijn telefoon was bijna leeg, dus weinig foto's. Ik zal ze binnenkort even van de telefoon afhalen en plaatsen.
Een vervolg op het nieuwe brandstofpomp-CO-verbruikverhaal: vandaag voor het eerst weer de tank gevuld. De eerste 100 km hiervan nog in de slurpstand gereden en heel veel in de file gezeten, maar toch 1:8. Dat gaat helemaal goed komen, dus!
Met een stukje 200 blazen en flink wat filerijden zit ik nog steeds op een alleszins redelijk verbruik.
Lekker stukje gereden vandaag, de grootste afstand sinds ik de 924 heb (op de rit naar EPS toe, dan) en de auto heeft zich keurig gehouden. Je merkt wel dat de oliedruk wat terugloopt als je een flink stuk wat harder hebt gereden (sinds de console vervangen is, staat de oliedrukmeter niet meer meestal op het maximum). Als ik vaker forse ritten zou maken, lijkt een oliekoeler me geen overbodige luxe.
Dankzijn Martin is de ranzige versleten pookhoes van dode dino's vervangen door een stukje vakwerk gemaakt van dode koeien. Ziet er stukken strakker uit, prettig om weer een lelijk ding uit het interieur kwijt te zijn.
Comment