De Porsche 924 van Tom

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom
    924 Freak
    • May 2007
    • 5361

    #16
    Of het herrie is of een mooi geluid ligt aan mijn motor (ratelt-ie hard dan kan ik het niet echt mooi vinden) en aan of ik moe ben of niet. Na een lange dag is wat stilte best welkom.
    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

    Comment

    • Meneer aard
      924 Gek
      • Sep 2007
      • 1129

      #17
      Op den duur heb ik ook behoefte aan wat een stillere auto. Vandaar dat ik ook ga kijken voor een daily driver (toyota MR2, toyota avensis, BMW 318i).

      Aangezien ik nu full time werk en al de hele dag @ wagen zit (vrachtwagen). Wil ik niet zo stuiterend naar huis rijden

      Zal vanavond incl foto materiaal mijn waslijst aan shit ophoesten van mijn 924.

      Comment

      • Tom
        924 Freak
        • May 2007
        • 5361

        #18
        Leuk, ik hoop dat iedereen hier zo'n topic over zijn auto begint...

        Behoorlijk brede selectie auto's trouwens.
        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

        Comment

        • Tom
          924 Freak
          • May 2007
          • 5361

          #19
          Een poging om terug te halen wat er met de crash verdwenen is....

          Toen ik de auto kocht, stond er flink wat water in de ruimte achter het linker achterwiel. Niet vreemd, het rubber van de achterklep was volkomen aan flarden. Nieuw rubber bij de dealer gehaald en vervangen- geen enkel verschil. Wel sloot de boel inmiddels niet zo lekker meer en schoot één slotpin tijdens het rijden geregeld uit de vergrendeling. Helaas zat de verstelling zo vastgeroest dat de boel afbrak bij een verstelpoging. Toen maar voorlopig de (nieuwe) pin vastgezet met een contramoer.

          De slangetjes voor de afvoer van de vergrendeling zaten vol met meuk , dus die heb ik even met de compressor doorgeblazen. Toen bleek dat iemand geen compressor had maar wel een boor, en afwateringsgaatjes in de slothuizen had geboord waardoor ze afwaterden in de kofferbak. Deze gaatjes dichtgekit, maar helaas bleef er water binnenkomen. De laatste verdachte is de (ingedroogde) kit achter de achterlichten. In de tussentijd heb ik wel een gaatje geboord in het plaatwerk achter het linker achterwiel, zodat eventueel lekwater er makkelijk uit kan. De kit moet nog vervangen worden.
          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

          Comment

          • Tom
            924 Freak
            • May 2007
            • 5361

            #20
            Update: vanaf dinsdag aanstaande mag ik gaan genieten van het geluid van dit:



            Ik ben erg benieuwd!
            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

            Comment

            • Meneer aard
              924 Gek
              • Sep 2007
              • 1129

              #21
              Ben ook benieuwd. Ik wil iig er bij mij een sebring onder gooien.

              Maar die van jou zal wel wat donkerder/ metaalachtiger klinken.

              Comment

              • Tom
                924 Freak
                • May 2007
                • 5361

                #22
                Metaalachtiger niet, denk ik... maar ze beloven een 'mooi diepdonkerbruin geluid', dus ik ben benieuwd.
                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                Comment

                • hammer_rites
                  924 Gek
                  • Jul 2007
                  • 999

                  #23
                  Toen ik bij eps mijn uitlaat liet maken vroegen ze wat voor wensen ik qua geluid had. "Maakt me niks uit" zei ik, "zolang ik maar aan de geluidsnorm op Zandvoort voldoe".

                  Dus werden het 2 dempers, en een beschaafd geluid. Of zelf een beetje wimpy. Maar zonder bekleding en geluidsdempend materiaal is het nog steeds een pokkeherrie binnen

                  Comment

                  • Tom
                    924 Freak
                    • May 2007
                    • 5361

                    #24
                    Gelukkig zijn ze daar qua geluid aan de conservatieve kant, ik heb de afgelopen weken gemerkt hoe vermoeiend herrie in je auto is als je flink wat kilometers maakt.
                    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                    Comment

                    • hammer_rites
                      924 Gek
                      • Jul 2007
                      • 999

                      #25
                      Ik heb wel wat kritiek op eps over hoe ze mijn uitlaat hebben gemaakt.

                      Ik had aangegeven dat het om een race-motor ging, en het enige dat telt is prestaties, maar dan wel binnen de perken van de wet (gemeente zandvoort)

                      Maar helaas hebben ze de bochten in mijn uitlaat op de goedkope manier gebogen, dus met knikken in de bochten. Beetje jammer dus....

                      Ik heb ze daar later over teruggebeld, en ze willen de buigingen vervangen door fatsoenlijke bochten, zonder extra kosten.

                      Dat is wel netjes van ze, maar ze hebben blijkbaar niet de juiste vragen gesteld toen ik ze vroeg om een uitlaat te maken.

                      Comment

                      • Tom
                        924 Freak
                        • May 2007
                        • 5361

                        #26
                        Ze hebben onlangs een doornbuigbank aangeschaft. Bij de Audi van mijn broer is alles met lasbochten gedaan, ook een keurige oplossing.
                        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                        Comment

                        • hammer_rites
                          924 Gek
                          • Jul 2007
                          • 999

                          #27
                          Originally posted by Tom80
                          Ze hebben onlangs een doornbuigbank aangeschaft. Bij de Audi van mijn broer is alles met lasbochten gedaan, ook een keurige oplossing.
                          Aha, dat is leuk nieuws.

                          Wat betreft lassen van bochten: Ik heb me een keer laten vertellen dat als je dat echt goed wilt doen, je lucht (of co2, in ieder geval een gas) door de te lassen pijp blaast, zodat de binnenkant van de las "aerodynamisch" wordt.

                          Comment

                          • Tom
                            924 Freak
                            • May 2007
                            • 5361

                            #28
                            Klinkt logisch.

                            Bij de Audi van mijn broer was alleen de winst in vermogen nu al zo duidelijk merkbaar dat een dergelijke behandeling me voornamelijk zinvol lijkt om de laatste beetjes eruit te slepen, niet voor huis-tuin-en-keukengebruik.

                            Mijn uitlaat wordt overigens niet op maat gemaakt, er komen standaard componenten onder.
                            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                            Comment

                            • Meneer aard
                              924 Gek
                              • Sep 2007
                              • 1129

                              #29
                              Grotere uitlaat pijpen en stukken die uit 1 stuk zijn gemaakt (lees eerst stukjes onder de auto lassen, daarna 3d inlezen + laten buigen ) heb je veel meer baat bij een turbo geblazen motor.

                              Dan kan die turbo lekker opspoelen zonder enige restricties van dempers.

                              Comment

                              • hammer_rites
                                924 Gek
                                • Jul 2007
                                • 999

                                #30
                                Originally posted by Meneer aard
                                Grotere uitlaat pijpen en stukken die uit 1 stuk zijn gemaakt (lees eerst stukjes onder de auto lassen, daarna 3d inlezen + laten buigen ) heb je veel meer baat bij een turbo geblazen motor.
                                Bij een atmosferische motor moet je zeker niet te groot gaan, maar een goed gedimensioneerde uitlaat, uiteraard zonder obstructies zoals dichtgeknepen bochten of dikke klonten metaal, is wel degelijk zeer belangrijk.

                                Je lijkt te zeggen dat een uitlaat bij een niet-geblazen motor er niet toe doet, en dat is natuurlijk niet waar.

                                Comment

                                Working...