De Porsche 924 van Tom

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom
    924 Freak
    • May 2007
    • 5361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Ik had het nog voorzichtig gedaan. WD40 erop, losschrikken... hielp niet, het was meteen krak. Na een half uur prutsen met griptangen heb ik dat maar opgegeven, niet genoeg ruimte en niet genoeg restmateriaal om de tang op te zetten.
    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

    Comment

    • Tom
      924 Freak
      • May 2007
      • 5361

      Re: De Porsche 924 van Tom

      Laatste update: de koelvloeistoftemperatuur blijft keurig in het midden staan, hoelang je dan ook in de file staat. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren in de zomer, als het wat warmer wordt. Het koelvloeistofpeil blijft ook netjes.

      Ik heb ongeveer een jaar gereden met maar drie in plaats van vier ruitensproeierstraaltjes op mijn ruit. De boel doorblazen met perslucht hielp niet, maar afgelopen zondag onderweg naar de meeting deden ze het ineens alle vier weer en sindsdien blijft alles goed werken.

      De kachelschuiven stonden op de vervanglijst omdat de middelste schuif (voor de temperatuur) was afgebroken en steeds het frontpaneeltje eraf drukte. Tenminste, dat dacht ik... tot ik eens goed ging kijken. Toen bleek dat de schuif alleen uit zijn voorste geleiding was gekomen (net achter het frontpaneeltje). Even wat gepast geweld en de boel zat weer in elkaar. Die schuif gaat wel wat zwaar, ik zal de kachelkraan eens checken en eventueel de bowdenkabel inspuiten met WD40.

      De nieuwe imitatie aeroblade-wissers bevallen prima. Lekker stil, wissen mooi strak en blijven goed op de ruit liggen.
      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

      Comment

      • Radiant
        924 Fan
        • Nov 2008
        • 198

        Re: De Porsche 924 van Tom

        Ja, flatblades zijn goed :mrgreen:
        Wij hebben ze ook op S, daar moet alleen nog even de wissermotortjes van gefixed worden ops:
        M'n Ibiza had ze standaard voor en heb achter speciaal de wisserarm vervangen om daar ook een AeroTwin op te krijgen :mrgreen: (en het ziet er 10x beter uit)
        1986 Porsche 924S 2.5 rood
        2008 Seat Ibiza 1.4 zilver

        NEE, mijn auto heeft GEEN Audi motor!

        Comment

        • Tom
          924 Freak
          • May 2007
          • 5361

          Re: De Porsche 924 van Tom

          Ik ben zeer tevreden over de nieuwe wissers. Stil, wissen strak en blijven goed liggen. Alleen de wisser aan de bestuurderskant drukt niet overal goed op de ruit, ik heb het idee dat de veer in de wisserarm lam is. Misschien maar eens een setje nieuwe wisserarmen scoren.

          Vanavond ga ik weer eens een rondje massapunten schoonmaken. De laadstroom is nog steeds niet wat-ie moet zijn.
          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

          Comment

          • Fantaman
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 2962

            Re: De Porsche 924 van Tom

            nou heb het maandag avond mee gemaakt, alles boven 120 is net od het blad de ruit niet meer raakt
            heb wel een spoiler op de arm zitten, eens kijken of een spoiler op het blad wil helpen ops:

            ben wel benieut hoe die aerotwins staan op een 924 :mrgreen:
            '82 Porsche 924 50 Jahre
            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
            '98 Subaru Impreza GT Turbo
            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

            Comment

            • Tom
              924 Freak
              • May 2007
              • 5361

              Re: De Porsche 924 van Tom

              Ik zal er morgen eens een foto van maken.

              Damn, de onderste bout van mijn ruitensproeiertankje is lam. Ik krijg het tankje er niet uit zodat ik niet bij het massapunt kom. Wel wat andere punten schoongemaakt, maar helaas nog geen meetbare verbetering.
              Wel het rubberen blokje tussen mijn richtingaanwijzer en verstraler gemonteerd. Redelijk beroerde constructie, trouwens.
              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

              Comment

              • Meneer aard
                924 Gek
                • Sep 2007
                • 1129

                Re: De Porsche 924 van Tom

                Tom, het heeft geen zin om elke keer in de weer te gaan met een schuurpapier en wd40/contact spray.

                Ga op een zaterdag, gewoon aansluitingen vervangen door verse, hanteer het soldeerappraat en een setje nieuwe electra aansluitingen en je bent van het hele gesodemieter af. Ik spreek uit ervaring, en ik had het vele malen eerder moeten doen. Geen geklooi meer, netjes nieuw. Want elke keer dat je gaat schuren schuur je een bescherm laag eraf waardoor het 3 dubbel zo snel oxideert. Vervang rotte kabels, knip kroonsteentjes er tussen uit en soldeer ze netjes aan elkaar.
                Het is gewoon een gebed zonder einde als je niet drastisch de zooi gaat vervangen. Ik zie jou volgend jaar nog de schuurpapier methode hanteren.

                Comment

                • Tom
                  924 Freak
                  • May 2007
                  • 5361

                  Re: De Porsche 924 van Tom

                  Hmmm, ik heb vandaag maar één punt gehad wat ik al eerder heb schoongemaakt en dat maakte totaal geen verschil. De rest had ik nog niet gedaan, waren niet de belangrijkste punten maar meer onder het motto 'alle beetjes helpen'. De kabelschoentjes zagen er overigens nog prima uit, ik heb wel wat roestige boutjes en parkers vervangen.

                  Als de verbindingen nou zo brak blijven, zal ik hier en daar wat nieuwe kabelschoentjes aanzetten.
                  924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                  Comment

                  • Tom
                    924 Freak
                    • May 2007
                    • 5361

                    Re: De Porsche 924 van Tom

                    Mijn stelling dat je veel onderdelen beter nieuw dan gebruikt kunt kopen, is vandaag bevestigd doordat de recent gemonteerde bovenste koelwaterslang (gebruikt, want niet meer nieuw te leveren) een flink lek heeft opgelopen en het grootste deel van de koelvloeistof heeft uitgekotst. Gelukkig niet alles, de motor is niet oververhit geraakt en ik kon nog gewoon thuiskomen.

                    Dat wordt voorlopig dus maar weer de aftermarket slang monteren die erop zat (zonder aftapplug).
                    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                    Comment

                    • LWB
                      924 Freak
                      • Dec 2007
                      • 3388

                      Re: De Porsche 924 van Tom

                      nieuw nog te koop bij PorscheShop UK en de pond staat lekker laag....
                      groet,
                      Laurens
                      924 2.0 mj1984


                      Lees hier de regels van 924forum.nl

                      Comment

                      • Tom
                        924 Freak
                        • May 2007
                        • 5361

                        Re: De Porsche 924 van Tom

                        Dank je, ik zal eens kijken...
                        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                        Comment

                        • Tom
                          924 Freak
                          • May 2007
                          • 5361

                          Re: De Porsche 924 van Tom

                          Mijn auto heeft het na de laatste reparaties een paar weken prima gedaan. Uitstekend starten, kachel lekker warm en de motor ook (maar niet te warm). Twee weken geleden was de accu leeg na een weekend stilstaan. Startbooster erop, rijden en de hele week geen problemen meer gehad. Tot dit weekend, maandag niet meer starten. Dat ging zo door, als ik in de lunchpauze startte was het meteen lopen maar 's avonds mocht de startbooster weer aan het werk.
                          Vanavond dus maar eens de multimeter op de accu. Heee, 300 mA lekstroom! Zekeringen eruit getrokken (wat een takkewerk trouwens!), geen verandering. Hmmm, waarom is dat relais zo warm?

                          ...OK, probleem gevonden. Het relais voor de achterruitverwarming zat vast en bleef stroom trekken. Niet vreemd, als je zag hoe beroerd dat ding eruit zag. Nou is de aansluiting van de bedrading bij de achterklep toch afgebroken, dus relais eruit en lekspanning bijna nul.



                          Waaruit maar weer blijkt dat een startprobleem bij zo'n oude auto vaak uit meerdere problemen bestaat; in mijn geval slechte bedrading bij de startmotor en dynamo, slechte massapunten, slechte massa van de dynamo, een rotte accu, een alarm wat dwars zat, een hangend relais en een versleten startmotor. Eens kijken of we daar de komende tijd nog wat aan kunnen toevoegen, ik doe geen uitspraken meer over opgeloste problemen.

                          Hij start wel weer erg lekker...
                          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                          Comment

                          • ReMo
                            924 Fan
                            • Jan 2008
                            • 640

                            Re: De Porsche 924 van Tom

                            Das goed nieuws. En zo blijven we met zijn allen lekker bezig. Maar soms vraag je je toch wel eens af ................ waar doe je het voor?

                            Is het ene probleem over meldt het volgende probleem zich weer aan. :grin:

                            Hopelijk blijft hij nu voorlopig lekker starten Tom.

                            Comment

                            • Tom
                              924 Freak
                              • May 2007
                              • 5361

                              Re: De Porsche 924 van Tom

                              Yup, ik werd er vrij moe van. Als ik niet zelf kon sleutelen had ik het ding in Enumatil langs de kant van de weg gedumpt (al dan niet in de fik) en een Toyota gekocht.

                              Het is op zich niet vervelend om je auto steeds beter te maken en alle versleten onderdelen te vervangen, maar wel als je elke keer moet sleutelen omdat je anders niet meer kunt rijden.

                              Ik hoop ook dat het hiermee voorgoed opgelost is...
                              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                              Comment

                              • ReMo
                                924 Fan
                                • Jan 2008
                                • 640

                                Re: De Porsche 924 van Tom

                                Moet wel zeggen dat ik met het vervangen van de brandstofpomp gebruik heb gemaakt van de garage van mijn broer. En dat is perfect. Dat hoeft het niet in een keer af als het niet lukt. Lekker droog noem maar op.

                                Dat is wel mijn droom, ik zou dan ook veel gemakkelijker een klus aanpakken of preventief iets gaan doen.

                                Comment

                                Working...