De Porsche 924 van Tom

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fantaman
    924 Freak
    • Oct 2008
    • 2962

    Re: De Porsche 924 van Tom

    mijne 81er, september, dus modeljaar 82 heeft nog een schuif, mijn 83er een draai knopje
    conclusie, vanaf modeljaar 83 oll:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

    Comment

    • Tom
      924 Freak
      • May 2007
      • 5361

      Re: De Porsche 924 van Tom

      Vanavond mijn middenconsole uitelkaar gehaald en begonnen met vervangen van de kachelschuiven. Toen ik de hele boel los had liggen, bleek dat mijn vervangende schuiven een breuk in het frame hadden. Helaas bleek de superlijm ingedroogd en de winkels dicht, dus ik heb de boel weer terug gezet. Nog even sluiting veroorzaakt dus weer lol gemaakt met die takke-zekeringen, wel alle contacten schoongemaakt. Dat leverde meteen een volt extra op de laadstroommeter en een halve bar op de oliedrukmeter op.

      Ook maar even de relais gecheckt onder het motto 'als er eentje roestig is, zal de rest niet veel beter zijn'. Dat viel mee.

      De aanjager blijft nog steeds permanent lopen op maximum. Lekstroom is afwisselend 5 mA of 300 mA, volkomen onduidelijk waar dat in zit.

      Kan iemand die het dashboard uit zijn auto heeft liggen foto's maken voor me van de massapunten daarachter?
      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

      Comment

      • q01z
        924 Freak
        • Jul 2007
        • 3217

        Re: De Porsche 924 van Tom

        Tom, achter je zekeringen omhoog kijken en dan hard vloeken

        daar dus
        Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

        Comment

        • Tom
          924 Freak
          • May 2007
          • 5361

          Re: De Porsche 924 van Tom

          Damn, daar is niet bij te komen...
          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

          Comment

          • q01z
            924 Freak
            • Jul 2007
            • 3217

            Re: De Porsche 924 van Tom

            Originally posted by Tom
            Damn, daar is niet bij te komen...
            ik ben het vergeten te doen toen mn stoel eruit was.. dan kan je gewoon languit op je rug gaan liggen.. en dan nog, kan je er absoluut niet bij
            Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

            Comment

            • Tom
              924 Freak
              • May 2007
              • 5361

              Re: De Porsche 924 van Tom

              Joepie.

              Dank je, ik ga me er vast op verheugen.
              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

              Comment

              • -Bassie-
                924 Freak
                • Oct 2008
                • 4367

                Re: De Porsche 924 van Tom

                bij mijn auto oefenen met die min punt tom?

                geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                Comment

                • Tom
                  924 Freak
                  • May 2007
                  • 5361

                  Re: De Porsche 924 van Tom

                  Eentje lijkt me al meer dan genoeg, eigenlijk...
                  924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                  Comment

                  • -Bassie-
                    924 Freak
                    • Oct 2008
                    • 4367

                    Re: De Porsche 924 van Tom

                    was te proberen he.

                    auto staat nu gewoon klaar voor het starten :wave!

                    als ik sleutel om draai is het starten lopen.

                    en uitdraaien werkt ook
                    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                    Comment

                    • -Bassie-
                      924 Freak
                      • Oct 2008
                      • 4367

                      Re: De Porsche 924 van Tom

                      tom weet jij nog dat we het toen over die oude radio hadden??

                      als ik hem nog vind als we straks gaan opruimen als de 924 klaar is mag je hem hebben als je het leuk vind.

                      deze zat er toen bij die 850:

                      geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                      Comment

                      • Tom
                        924 Freak
                        • May 2007
                        • 5361

                        Re: De Porsche 924 van Tom

                        Zeker een leuke radio, al was het alleen maar voor in mijn verzameling(etje).
                        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                        Comment

                        • -Bassie-
                          924 Freak
                          • Oct 2008
                          • 4367

                          Re: De Porsche 924 van Tom

                          als mijn 924 daar weg is kan die van m`n vader z`n hoekje uit en dan kan ik volledig bij die stelling en dan ga ik alles maar eens uitzoeken :wink:
                          geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                          Comment

                          • Tom
                            924 Freak
                            • May 2007
                            • 5361

                            Re: De Porsche 924 van Tom

                            Avondje bezig geweest.

                            Het relais van de achterruitverwarming wat ik eruit gehaald had heb ik vanavond maar eens naast de voorraad reservedelen gehouden. Een simpel vierpolig schakelrelais, dus zo te vervangen. Ander relais gevonden (van de firma Bosch, dus ook niet zo'n goedkoop prutsding zoals erin zat) en gemonteerd. Hmmm, nu begint de koelvin van de radiateur ineens te lopen. Conclusie: de layout van het zekeringenkastje van een '83er (= mijn instructieboekje) is anders dan van een '81er. De oververhitting is hiermee ook meteen verklaard.

                            De permanent draaiende aanjager: die deed het niet toen ik vorige week de kachel aanzette om de oververhitte motor wat af te koelen. Conclusie: het zit in de schuiven. Nou had ik net mijn 'nieuwe' schuiven gelijmd en niet genoeg tijd om mijn hele middenconsole te demonteren, dus ik heb net zolang met de kachelschuiven geprutst tot alles weer werkte zoals het moet. Voor het eerst de hele weg niet hoeven luisteren naar de aanjager op volle sterkte, da's best prettig. Ik heb zo'n idee dat de lekstroom hier ook in zit, heb nog even geprobeerd om het zekeringenkastje te demonteren om het massapunt te bekijken maar er zit niet genoeg speling op de kabelboom om 'm ook daadwerkelijk naar voren te trekken. Enfin, als de aanjager niet meer altijd blaast en er is geen lekstroom, dan is er ook niks mis met het massapunt. Er was in die omgeving in ieder geval geen zichtbare schade van lekkage.
                            Nu even moed verzamelen om de middenconsole te demonteren en de schuiven te vervangen.

                            De niet werkende kilometer- en dagteller: ik had bij een partijtje onderdelen ook twee tellers gekocht. Een daarvan was net zo dood als mijn huidige maar de andere doet het! Nu nog ergens een handleiding vinden om de teller op een toepasselijke stand te zetten, dan ga ik 'm monteren. Ik heb ook foto's van de gedemonteerde teller gemaakt, zal ze morgen even plaatsen.

                            Dit weekend ga ik vermoedelijk de console vervangen.
                            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                            Comment

                            • M.B.H.
                              924 Freak
                              • Feb 2008
                              • 6043

                              Re: De Porsche 924 van Tom

                              Wat ik lees over je aanjager /ventilator van je kachel,
                              die konstand op hoge snelheid loopt.
                              dan denk ik dat de stap-snelheid met een schuif bij jou geregeld word,
                              en niet met een draai knop :!: ( als dat zo is : )
                              Zou de radio stabeliteids beugel wel eens door je radio-
                              bedrading omhoog geduwd kunnen worden ,
                              met als gevolg dat deze onder tegen de schuif aan komt van de verwarming.
                              Deze krijgt massa en wala je ventilator gaat op hoge snelheid draaien ops:
                              niet goed opgelet bij het moteren van de radio :
                              924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                              Comment

                              • Tom
                                924 Freak
                                • May 2007
                                • 5361

                                Re: De Porsche 924 van Tom

                                Daar was ik ook bang voor, maar dat kun je zo checken. Bij het monteren van de radio heb ik de bedrading omlaag getrokken, die zit er niet tussen... Ik vermoed dat de schuiven krom zijn, de kachelkraan zat een tijd geleden namelijk erg vast en toen is de schuif uit het frame geschoten.
                                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                                Comment

                                Working...