De Porsche 924 van Tom

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom
    924 Freak
    • May 2007
    • 5361

    #76
    Dank je. Zou 'm wel eens kunnen zijn, ook het remdrukcontrolelampje in de middenconsole werkt niet meer sinds het alarm is uitgebouwd. Zal binnenkort de boel eens openmaken en kijken of ik losse draden zie hangen of dat misschien gewoon de lampjes achter de kachelschuiven stuk zijn...
    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

    Comment

    • Meneer aard
      924 Gek
      • Sep 2007
      • 1129

      #77
      Ik heb er geen lampjes in zitten, jah 1 los groen lampje maar die verlicht meer de sigaretten aansteker dan wat aders. Bij mij zit echt de lampjes (denk ledjes) verwerkt in de schuif-unit. Ik heb ergens pics maar zal ze straks of morgen online gooien.

      Comment

      • Tom
        924 Freak
        • May 2007
        • 5361

        #78
        Even voor de duidelijkheid: er is niets mis met mijn kachelradiateur, het dalende vloeistofpeil en de koelvloeistoflucht waren afkomstig van mijn lekkende radiateur. Alles is opgelost, vanavond in de file geen beetje koelvloeistof meer geroken.

        Scheelt weer een klusje.
        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

        Comment

        • q01z
          924 Freak
          • Jul 2007
          • 3217

          #79
          Originally posted by Tom80
          Even voor de duidelijkheid: er is niets mis met mijn kachelradiateur, het dalende vloeistofpeil en de koelvloeistoflucht waren afkomstig van mijn lekkende radiateur. Alles is opgelost, vanavond in de file geen beetje koelvloeistof meer geroken.

          Scheelt weer een klusje.
          poeh! jij blij!

          ik heb dit weekend voor het eerst ff gezien hoe het dashboard van een 924 erin zit.. en heb wel een vermoedde wat het resultaat is als het erin/eruit gehaald wordt! (qua scheuren)
          Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

          Comment

          • Tom
            924 Freak
            • May 2007
            • 5361

            #80
            Moet ook lukken zonder scheuren, maar leuk is anders waarschijnlijk... bij de Audi 80 model 1987 ben je 8 uur bezig met deze klus. Zal bij de 924 niet veel beter worden, vermoed ik.
            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

            Comment

            • Tom
              924 Freak
              • May 2007
              • 5361

              #81
              De droge periode was van korte duur, ook deze radiateur lekt en niet zo zuinig ook. Gelukkig is-ie nog steeds wat minder lek dan mijn oude radiateur, die morgen naar het bedrijf gaat wat 'm moet reviseren... in de tussentijd maar rondrijden met een tankje water achterin en regelmatig bijvullen.
              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

              Comment

              • Meneer aard
                924 Gek
                • Sep 2007
                • 1129

                #82
                Lekt ie op dat aangewezen plekje Tom? Want ik heb hem er zo uitgehaald en weggezet.

                Als de temperatuur = druk te hoog werd ging ie bij mij druppen ter ongv grote van een thee lepeltje. Elke keer als ik bij mijn wagen terug kwam lag ern een klein plasje koelvloeistof toen.

                Maar je zou hem evt kunnen solderen, goed kaal maken.

                Comment

                • Tom
                  924 Freak
                  • May 2007
                  • 5361

                  #83
                  Rechtsonder ergens, ik kan niet zien of het aan de voor- of achterkant is. Er komt wel iets meer dan een theelepeltje uit, ongeveer een liter per dag.

                  Solderen is een optie, maar solderen met een vlam hoort niet tot mijn talenten...
                  924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                  Comment

                  • Meneer aard
                    924 Gek
                    • Sep 2007
                    • 1129

                    #84
                    Het is niet zo heel moeilijk, gewoon eerst goed schuren en vervolgens met een s39 ontvetter ofiets dergelijks erop gaan. Brandertje pakken beetje heet stoken, tin toevoegen en laten stollen.

                    Comment

                    • Ropor
                      924 Fan
                      • Jun 2007
                      • 162

                      #85
                      Solderen is inderdaad niet zo moeilijk, gewoon precies doen wat meneer aard zegt, dan moet het lukken!!
                      924, 1984

                      Comment

                      • Tom
                        924 Freak
                        • May 2007
                        • 5361

                        #86
                        Dat zal ik dan eens gaan proberen als de gereviseerde originele radiateur er weer inzit, hoef ik ook niet bang te zijn dat ik iets verknal...
                        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                        Comment

                        • Tom
                          924 Freak
                          • May 2007
                          • 5361

                          #87
                          Gisteren stil komen te staan. Auto geparkeerd, weer gestart, startmotor ging rond tot de accu leeg was en daarna hielp ook starthulp niet meer. Aangesleept, auto liep meteen toen ik de koppeling liet opkomen.
                          Naar huis gereden, geen problemen meer.

                          Volgende morgen: niet meer starten. Startbooster leeggestart, niet aanslaan. Samen met een vriend gecheckt. Bedrading van de startmotor niet helemaal jofel meer, beetje aan gerommeld waarna de startmotor stukken enthousiaster rondging maar nog steeds niet lopen. Brandstofpomp deed niks, dood? Dat leek me sterk, want hij zoemde wel maar hield niet in.
                          Zekeringen en relais gecheckt- veel oxidatie. Even rommelen met het brandstofpomprelais en hey presto- starten en lopen.

                          Goed, weer een probleem gelocaliseerd.
                          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                          Comment

                          • Meneer aard
                            924 Gek
                            • Sep 2007
                            • 1129

                            #88
                            Tom,

                            Zet de auto op bokken of op een krik en kijk met een kritisch oog naar de bedrading van de accu naar de startmotor en de dynamo.

                            Dit kan brandgevaar opleveren, bij mijn is de dynamo + draad tegen het uitlaatspruistuk gekomen waardoor er een storing (gelukkig) op trad en alle meters uit vielen voor pak weg 3 seconden. Controleer dit en vervang het zo nodig!

                            Leg de kabels ook weg van het spruitstuk, maar als het goed is horen daar hitteschildjes voor te zitten.

                            Succes ermee.

                            Comment

                            • Tom
                              924 Freak
                              • May 2007
                              • 5361

                              #89
                              Sterker nog: ik moet morgenavond iemand regelen om me aan te slepen zodat ik naar de werkplaats kan rijden, dan kan ik de hele boel netjes op de brug repareren. Vanmorgen namelijk geen sjoege van de startmotor, accu gedemonteerd en een dagje aan de lader gelegd. Vanavond weer gemonteerd, nog steeds niks.

                              Dat wordt een dagje genieten van het OV.

                              Er zit nog een hitteschild op het spruitstuk trouwens, maar niet lang meer. Morgen even demonteren en opnieuw -goed- bevestigen.
                              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                              Comment

                              • q01z
                                924 Freak
                                • Jul 2007
                                • 3217

                                #90
                                dat klinkt alsof je accu in ieder geval dood is, maar dat had je zelf denk ook wel bedacht..
                                Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                                Comment

                                Working...