De Porsche 924 van Tom

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • q01z
    924 Freak
    • Jul 2007
    • 3217

    bij mijn 924 valt het idd ook op dat er veel echt koper is gebruikt.. en dat is ondertussen FLINK gecorrodeert..
    mede daarom werkt mijn interieurverlichting alleen als ik het schakelaartje +-5x bedien.. en doet mn achterruitverwarming het af en toe wel en af en toe niet..

    ongetwijfeld zal jij idd dezelfde dingen aantreffen.. veel verweerde dingen en een hoop TROEP overal tussen

    maar t lijkt me geen fijn klusje
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

    Comment

    • Tom
      924 Freak
      • May 2007
      • 5361

      Een van de idiote beunen die zich met mijn auto bezig hebben gehouden heeft een gaatje in de watervangbak geboord om een draad door te voeren voor de claxon, om een ander zekeringkastprobleem op te lossen. Dat gaatje zat op het laagste punt, en boven de zekeringkast. De gevolgen laten zich raden.

      Als ik die gast in mijn vingers krijg...
      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

      Comment

      • q01z
        924 Freak
        • Jul 2007
        • 3217

        poeh ik wil niet eens weten hoe jouw bekleding er daar uitziet oll:

        om precies die reden ben ik vorige week niet gaan boren toen ik een plekje zocht om een vacuumleidingkje van binnen naar het motorruim te krijgen.. (nog niet gevonden )
        Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

        Comment

        • Tom
          924 Freak
          • May 2007
          • 5361

          Als je een gat boort in het schutbord is er niks mis, zeker niet als je netjes een doorvoertule gebruikt.
          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

          Comment

          • q01z
            924 Freak
            • Jul 2007
            • 3217

            Originally posted by Tom80
            Als je een gat boort in het schutbord is er niks mis, zeker niet als je netjes een doorvoertule gebruikt.
            ach, we zullen binnenkort weer es gaan kijken..
            helaas is het idd niet echt mooi sleutelweer.. en heb ik nog niet echt de tijd gehad om ECHT wat te doen.. (beetje haastwerk steeds) ik heb m nog niet eens fatsoenlijk gewassen..

            maaruhm, maak je fotoreportage van je zekeringkastje schoonmaken?
            Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

            Comment

            • Tom
              924 Freak
              • May 2007
              • 5361

              Doe ik zeker. Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken in de collectie of ik genoeg relais heb om alles te vervangen, en overal nieuwe zekeringen indoe.

              Mijn auto is ook ongelofelijk goor, gelukkig is bruin een makkelijke kleur. oll:
              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

              Comment

              • Tom
                924 Freak
                • May 2007
                • 5361

                Re: De Porsche 924 van Tom

                De brakke elektra begint me nu echt parten te spelen... gisteren mijn auto niet kunnen starten, ook niet met de startbooster. Startmotor ging niet rond, brandstofpomp liep niet voor. Even aangesleept door mijn broer, hij liep meteen en bleef prima lopen. Naar mijn ouders gereden, nu is-ie weer morsdood.

                Komende week maar eens gaan zoeken wat nou precies het probleem is. Wel apart dat ik afgelopen week gewoon normaal kon starten en de startbooster niet nodig heb gehad, en nu het wat minder koud is de boel voor geen meter meer wil.
                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                Comment

                • q01z
                  924 Freak
                  • Jul 2007
                  • 3217

                  Re: De Porsche 924 van Tom

                  Originally posted by Tom80
                  Komende week maar eens gaan zoeken wat nou precies het probleem is. Wel apart dat ik afgelopen week gewoon normaal kon starten en de startbooster niet nodig heb gehad, en nu het wat minder koud is de boel voor geen meter meer wil.
                  het is opzich ook opeens weer een stuk vochtiger he? dus wellicht dat het daar mee te maken heeft?
                  Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                  Comment

                  • Tom
                    924 Freak
                    • May 2007
                    • 5361

                    Re: De Porsche 924 van Tom

                    Dat wel, maar in de vochtige periode voor de vorst had-ie ook geen problemen.

                    Vandaag nog maar weer eens proberen te starten, zal eens met de spuitbus WD40 en een schuurpapiertje onder het dashboard duiken.
                    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                    Comment

                    • Tom
                      924 Freak
                      • May 2007
                      • 5361

                      Re: De Porsche 924 van Tom

                      Dat levert vooralsnog niets op.

                      Wel zo'n mooi 1:18 model van de 924 gehaald vandaag, maar er zit geen 1:18 sleepkabel bij. oll:
                      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                      Comment

                      • q01z
                        924 Freak
                        • Jul 2007
                        • 3217

                        Re: De Porsche 924 van Tom

                        Originally posted by Tom80
                        Dat levert vooralsnog niets op.

                        Wel zo'n mooi 1:18 model van de 924 gehaald vandaag, maar er zit geen 1:18 sleepkabel bij. oll:
                        Minichamps?
                        die zijn mooi!
                        misschien kan je de bekabeling van het model overzetten op je echte?

                        maar ik mag hieruit opmaken dat hij nog steeds niet uit zichzelf wil starten?
                        Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                        Comment

                        • Ropor
                          924 Fan
                          • Jun 2007
                          • 162

                          Re: De Porsche 924 van Tom

                          Ik had dit deel van het forum al een tijdje niet gelezen maar ik zie nu dat Tom en ik met enkele problemen op 1 lijn zitten.
                          Het probleem met het acculampje en de extreem snel lege accu heb ik ook last van. Ik dank jullie daarom allen alvast voor de mogelijke oplossingen!

                          Nou Tom, Het lijkt erop dat je 924 niet echt veel zin heeft om je van A naar B te brengen, hoe goed je hem ook onderhoudt.
                          Het is te hopen dat de problemen een beetje over zijn als je de bedrading heb gecontroleerd.
                          924, 1984

                          Comment

                          • Tom
                            924 Freak
                            • May 2007
                            • 5361

                            Re: De Porsche 924 van Tom

                            Dat model is inderdaad van Minichamps en WAANZINNIG mooi. Ik kan er uren naar kijken, elk detail is perfect weergegeven. Ik ben erg blij dat Minichamps zo'n mooi model van onze auto's heeft gemaakt, er zijn veel (model)autoliefhebbers die al jaren tevergeefs wachten op een model van hun auto. Ik had overigens bijna ook de Polizei-versie gekocht, die is ook prachtig. Wie weet, ooit.
                            Ik heb vandaag trouwens ook een leuk rood 1:43-model van een 924 (turbo) gekocht voor iets meer dan 6 euro. Als iemand van dit forum er ook eentje wil hebben kan ik er nog een halen, deze week namelijk wat extra korting (scheelt niet veel maar alles is meegenomen). Ik kan 'm meenemen naar een meeting.

                            Wat het niet starten van mijn auto betreft: ik ga morgen in het licht even met een spuitbus WD40 onder mijn dashboard liggen, kijken of ik het op kan lossen. Zo niet, dan laat ik me door mijn vader aanslepen (ik logeer bij mijn ouders) en rijd ik naar huis om daar met een multimeter verder te kijken. Als-ie gesleept wordt, loopt-ie binnen 25 meter.
                            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                            Comment

                            • q01z
                              924 Freak
                              • Jul 2007
                              • 3217

                              Re: De Porsche 924 van Tom

                              doe mij die maar! (die 1:43 dus )

                              thuis laten lopen en blijven meten op alles waar je op kan meten?
                              alleen hopen dat je m niet perongeluk af laat slaan halverwege
                              Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                              Comment

                              • Tom
                                924 Freak
                                • May 2007
                                • 5361

                                Re: De Porsche 924 van Tom

                                Ik zal er een extra voor je meenemen; David kan bevestigen dat het een erg leuk model is.

                                Meestal start-ie wel weer als-ie net zo'n stuk heeft gelopen.
                                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                                Comment

                                Working...