De Porsche 924 van Tom

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • captainfrasca
    Administrator
    • May 2007
    • 3574

    #46
    't zal het weer zijn.... denk ik...
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl

    Comment

    • Tom
      924 Freak
      • May 2007
      • 5361

      #47
      Vermoed ik ook.
      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

      Comment

      • Tom
        924 Freak
        • May 2007
        • 5361

        #48
        Goed, zijn we weer... in de file vanavond een snuif koelvloeistof binnengekregen. Motor was niet te warm, maar toen zag ik ineens dat de kachelschuif nog op warm stond. Lekke kachelradiateur of -slang, dus...

        Lastige klus? Dashboard helemaal eruit?
        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

        Comment

        • q01z
          924 Freak
          • Jul 2007
          • 3217

          #49
          poeh, das altijd irritant!

          ik weet niet hoe dat bij een 924 zit.. maar het zijn meestal niet de makkelijkste klusjes

          sterkte! zomers zou ik gezegt hebben; lus die slangen even door, tis toch warm! maar met de winter in het voorruitzicht zal je dr toch aan moeten!

          overigens;
          als je van de gehele vervanging foto's maakt en een beschrijving, is dat voor andere 924 eigenaars de volgende keer erg makkelijk! (wij hebben bij de AXclub bijna een volledige instructie voor alle mogelijke onderhoud)

          succes!
          Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

          Comment

          • Tom
            924 Freak
            • May 2007
            • 5361

            #50
            Die foto's komen er wel...

            Slangen doorlussen gaat niet gebeuren, ik heb nu al problemen met het ontwasemen van de voorruit 's morgens. Ik zal eerst eens kijken in de Haynes of het hele dashboard eruit moet, ik zit ook met een klein tijdprobleempje.
            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

            Comment

            • captainfrasca
              Administrator
              • May 2007
              • 3574

              #51
              Das, idd wat minder, wat ik wel zeker weet is dat het op een k*t plek zit, ik gok ook zo dat het dashboard er wel uit moet wil je er een beetje fatsoenlijk bij komen
              Porsche isn't just a car, but a way of life!
              1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
              Lees hier de regels van 924forum.nl

              Comment

              • Tom
                924 Freak
                • May 2007
                • 5361

                #52
                Daar heb ik lekker de tijd voor... niet. Nou ja, gelukkig kan ik de kachel uitzetten om van de lekkage af te zijn.
                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                Comment

                • Meneer aard
                  924 Gek
                  • Sep 2007
                  • 1129

                  #53
                  Tom, Stook die wagen eerst warm (het interieur) met een elec kacheltje ofsow. De kachel is vrij moeilijk te demonteren. Maar check eerst eens je slangklemmen.

                  Je kunt tijdelijk wel ff een visuele inspectie uitvoeren met een looplamp..Koelvloeistof laat toch een soort residu achter.

                  Comment

                  • Tom
                    924 Freak
                    • May 2007
                    • 5361

                    #54
                    Ja, maar dan zul je toch een deel van het dashboard moeten demonteren...

                    Oh, vanmorgen ontdekt dat er weer de een of andere idioot met inparkeren een stuk lak van mijn voorbumper heeft meegenomen. Die zag er al niet fraai uit, maar nu zit er straks weer een bijgewerkte plek op.
                    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                    Comment

                    • Tom
                      924 Freak
                      • May 2007
                      • 5361

                      #55
                      Startprobleem, continued...

                      Het is me inmiddels duidelijk dat de 924 een auto is die niet bepaald beter wordt van relatief korte ritten en fileverkeer. De postieve bij-effecten van de rit naar Groningen zijn weer uitgewerkt, zowel het koude als het warme startprobleem is terug.

                      Ik merkte overigens de laatste tijd dat de auto na een nacht staan weer niet wilde starten, de startmotor bleef dood en als-ie dan uiteindelijk wilde draaien klonk het alsof de accu aan het overlijden was. Dit is een vier maanden oude accu, de zwaarste die erin past. Laadstroommeter staat bij verlichting uit over de 13 V, dus de dynamo lijkt me in orde. Nou kreeg ik 'm van de week een keer helemaal niet meer aan de praat, dus maar eens wat gewaagd en de startbooster gepakt. Hoppa, starten en lopen. Toch maar weer eens laadstroom meten met de multimeter over de accupolen in plaats van te vertrouwen op de instrumenten?
                      924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                      Comment

                      • Meneer aard
                        924 Gek
                        • Sep 2007
                        • 1129

                        #56
                        De volt meter is maar een indicatie die ongeveer klopt. Bij mij geeft ie met warme motor 1 volt te weinig aan in tegenstelling tot wanneer je aan de accu meet.

                        Denk ook dat die motoren extreem vervuilen met korte ritten en file verkeer waardoor je regelmatig een leuke roet pluim de uitlaat moet douwen (wel eens gehad ja na wat file werk).

                        Hoe staat het met de bekabeling gesteld van en naar de accu/dynamo? Ik heb mijn kabel vervangen van de startmotor naar de dynamo ding was helemaal toasted. Ook even de weerstand doormeten en tijdens het meten even flink met de kabel bewegen om kabelbreuken uit te sluiten.

                        Comment

                        • Ropor
                          924 Fan
                          • Jun 2007
                          • 162

                          #57
                          Ik heb af en toe ook m'n twijfels bij de voltmeter. Deze blijf ik wel altijd goed in de gaten houden.
                          Een 4 maanden oude accu geeft echt geen problemen. Ik zou toch ook gauw denken aan (een) slechte kabel(s).

                          Over filerijden gesproken, ik ben hier (helaas) compleet mee eens dat je auto er niet van opknapt. Mijn auto doet het nog steeds niet na 4 weken geleden een keertje 1,5 uur in de file te hebben gestaan :cry:
                          924, 1984

                          Comment

                          • captainfrasca
                            Administrator
                            • May 2007
                            • 3574

                            #58
                            Tja, ik kan tegenwoordig accu's doormeten bij kwikfit (ook door ze te belasten) Ben er achter gekomen dat mijn, niet zo oude accu ook niet zo best zou zijn, maar ja, ik heb totaal geen startproblemen, warm of koud...
                            Porsche isn't just a car, but a way of life!
                            1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                            Lees hier de regels van 924forum.nl

                            Comment

                            • Meneer aard
                              924 Gek
                              • Sep 2007
                              • 1129

                              #59
                              Ik heb al diverse malen met mijn beestje in de file gestaan..Kachel sowieso op vol met dit weer + stukje raam open en de temp blijft netjes. Ook als de fan in kickt zie ik de temp netjes terug zakken tot onder het 1e streepje.

                              Nergens problems mee en met hoge toeren heeft die van mij ook helemaal geen problemen..Ding klimt als een dolle naar de 6k En het geluid :-D

                              Comment

                              • Tom
                                924 Freak
                                • May 2007
                                • 5361

                                #60
                                Bij mij komt de temperatuurmeter tijdens filerijden tot de helft... kachel hoeft niet meer aan, niet dat daar trouwens veel warmte uitkomt.

                                En mijn woon-werkverkeer is 20 km, meestal een uur of langer rijden. Op bedrijfstemperatuur komt-ie dus wel.
                                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                                Comment

                                Working...