De Porsche 924 van Tom

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom
    924 Freak
    • May 2007
    • 5361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Bekabeling ziet er prima uit, onlangs gecheckt en gerepareerd. Er was maar één kabelschoentje slecht, dat heb ik vervangen. Alles doorgemeten, werkt prima.
    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

    Comment

    • Meneer aard
      924 Gek
      • Sep 2007
      • 1129

      Re: De Porsche 924 van Tom

      hmmm..Accu ook in orde? Anders ff accu en dynamo laten doormeten weet je waar je aan toe bent.

      Comment

      • Tom
        924 Freak
        • May 2007
        • 5361

        Re: De Porsche 924 van Tom

        Accu is onbekend, die heeft wat opdonders gehad. De dynamo is erg moe, daarom had ik al een andere gekocht.

        De anticondensspray lijkt aardig te werken.
        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

        Comment

        • Meneer aard
          924 Gek
          • Sep 2007
          • 1129

          Re: De Porsche 924 van Tom

          Ja voor hoelang Vaak is dat maar een red middeltje condensspray. Kun je beter met spiritus werken. Gebruik zelf (gemak dient de mens) gewoon van Sonax die ruitenreiniger (groen grij is dat) werkt perfect. Weinig condens en ramen worden niet zo snel vettig.

          Als je accu paar klappen heeft gehad, kan dat ook een oorzaak zijn. Vooral als er een cel naar de klote is kan je dat aardig merken. Gewoon nieuwe Varta accu plaatsen (63ah werkt prima) + dynamo reviseren en je bent weer klaar voor de winter. Wat je ook al vervangen heb (ook een voorkomend probleem) is de rubbers van je dynamo steun..Anders blijf je aan het stellen haha/

          Comment

          • Tom
            924 Freak
            • May 2007
            • 5361

            Re: De Porsche 924 van Tom

            Nee, die staan inderdaad op de lijst om vervangen te worden.
            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

            Comment

            • Ik-rij-belastingvrij
              924 Gek
              • Dec 2007
              • 1216

              Re: De Porsche 924 van Tom

              Vandaar dat de spanning van m'n V-snaar weer een stuk minder is
              Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
              Porsche 924S, 1989.

              Comment

              • Tom
                924 Freak
                • May 2007
                • 5361

                Re: De Porsche 924 van Tom

                Dankzij Martin heb ik nu een mooi en prettig vasthoudend leren stuurwiel. De 'nieuwe' stuurschakelaar pakte niet zo goed uit- de niet werkende interval is er niet mee opgelost en op de terugweg had ik tot mijn schrik geen dimlicht meer. De zekeringen zijn heel, dus ik ga maar weer mijn oude schakelaar monteren en hopen dat het daarmee opgelost is.
                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                Comment

                • Meneer aard
                  924 Gek
                  • Sep 2007
                  • 1129

                  Re: De Porsche 924 van Tom

                  Tom,

                  als de connecties etc kloppen, maak ff je schakelaar open. Bij Space was dit ook het geval, was het contact bolletje dusdanig weg gesleten dat ie hierdoor de polen niet meer door verbond. Tijdelijk opgelost toen met druppeltje tin.

                  Comment

                  • Tom
                    924 Freak
                    • May 2007
                    • 5361

                    Re: De Porsche 924 van Tom

                    Wel vreemd dat dit altijd goed heeft gewerkt tot ik de stuurkolomschakelaar verving...
                    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                    Comment

                    • Meneer aard
                      924 Gek
                      • Sep 2007
                      • 1129

                      Re: De Porsche 924 van Tom

                      Die electronica is gewoon raar..Ik had mijn ruitenwissermotor gedemonteerd om hem schoon te maken + nieuw vet (hoe halen fabrikanten het in hun harses om dat extra taaie troep te gebruiken wat eerder ophoopt dan smeert). Bijkomstig voordeel was dat me voltmeter nu ongeacht verbruiker strak op bijna 14 volt staat..Echt raar.

                      Maar mss slechte massa verbinding van jou gebeuren Tom? Meet anders eens door...Meten is weten.

                      Comment

                      • Tom
                        924 Freak
                        • May 2007
                        • 5361

                        Re: De Porsche 924 van Tom

                        Morgen bij daglicht zal ik even kijken. Ik hoop dat ik nog ergens een schakelaar heb, overmorgen moet de verlichting gewoon weer werken.
                        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                        Comment

                        • Meneer aard
                          924 Gek
                          • Sep 2007
                          • 1129

                          Re: De Porsche 924 van Tom

                          Zeg Tom, Hoe goed doen die prima bandjes het van jou of is dat meer glijden dan rijden :mrgreen:

                          Comment

                          • Tom
                            924 Freak
                            • May 2007
                            • 5361

                            Re: De Porsche 924 van Tom

                            Ik heb het maar niet echt uitgeprobeerd, heeeeeeel rustig gereden. Op nat wegdek is het al link, op sneeuw wil ik het niet weten...
                            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                            Comment

                            • M.B.H.
                              924 Freak
                              • Feb 2008
                              • 6043

                              Re: De Porsche 924 van Tom

                              Originally posted by Tom80
                              Dankzij Martin heb ik nu een mooi en prettig vasthoudend leren stuurwiel. De 'nieuwe' stuurschakelaar pakte niet zo goed uit- de niet werkende interval is er niet mee opgelost en op de terugweg had ik tot mijn schrik geen dimlicht meer. De zekeringen zijn heel, dus ik ga maar weer mijn oude schakelaar monteren en hopen dat het daarmee opgelost is.
                              Dat zijn geen grappen tom ( het kan ook een van de steekblokken zijn met een slecht kontakt naar de schakelaar ( groot / klein-licht schakelaar werkte toen ik hem van de auto afgehaald heb . Succes Martin ( maar niet goed hij kan Altijd terug :wink: )
                              924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                              Comment

                              • Tom
                                924 Freak
                                • May 2007
                                • 5361

                                Re: De Porsche 924 van Tom

                                Losse contacten gechecked, niets gevonden. Schakelaar weer terug gewisseld, licht doet het weer.

                                Helaas, nog steeds geen interval op de wissers maar licht is iets belangrijker. Ik zag wel dat een contact aan de wisserkant van mijn eigen schakelaar redelijk groen uitgeslagen was. Dat zou ook wel eens het geval kunnen zijn in de connector en dat verklaart misschien de defecte intervalstand. Als ik meer tijd heb, ga ik het nog wel eens uit elkaar halen en zien of de theorie klopt.

                                Nu staat alleen het stuurwiel nog schuiner, dus die moet ik vanavond even terug zetten.
                                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                                Comment

                                Working...