De Porsche 924 van Tom

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom
    924 Freak
    • May 2007
    • 5361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Dat is waar, ik ben zoveel bezig geweest met elektra en mechaniek dat de auto er nog steeds beroerd uitziet en dat motiveert niet. Levert ook niet bepaald positieve commentaren op, maar ikzelf heb liever een auto die technisch 100% is en er wat minder uitziet dan andersom. Hij is (afkloppen!) wel betrouwbaar op het moment, da's al een forse winst.

    Strakplamuren is niet zo mijn ding. Ik houd van plaatwerken, kan uren zitten knoeien en kloppen tot ik de boel perfect strak heb (en ik heb zo in het verleden met veel geduld ook heel wat plaatwerk gered). Plamuur mag dan niet meer dan een afwerking zijn, een minuscuul laagje om het helemaal strak te krijgen. Nou is dit voorscherm eigenlijk niet meer strak te krijgen (helemaal uit vorm, ik vraag me af wat ermee gedaan is) maar als ik een ander scherm koop en laat spuiten zit ik met één prachtig glanzend strak scherm waardoor de rest van de auto nóg lelijker lijkt.
    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

    Comment

    • ReMo
      924 Fan
      • Jan 2008
      • 640

      Re: De Porsche 924 van Tom

      Positieve reacties zijn leuk. Maar het is jou 924 en jij moet er blij mee zijn. En je hebt gelijk een mooie 924 die nooit van de plek komt omdat hij technisch niet in orde is geeft minder plezier. Overigens vind ik die van jou er mooi uit zien Tom. :duim

      Comment

      • Space
        924 Fan
        • Feb 2008
        • 617

        Re: De Porsche 924 van Tom

        Bij een 924(S) draait het alleen maar om techniek. Buitenkant is totaal niet belangrijk; das alleen maar mooi meegenomen verder niks. De rechterzijkant is bij mij totaal niet strak, linksachter een dikke deuk. Ja jammer, ik heb er geen geld voor om dat te laten fixen, alles gaat naar de techniek. Misschien een keertje bij meneer de Haas.

        Dat alles gewoon perfect werkt, betrouwbaar is, strak rijdt, etc. Dat is het mooiste. Strak interieur vind ik ook nog wel fijn. Maar f*ck die buitenkant hoor; zo kun je hem lekker zonder zorgen overal parkeren. :wink:
        S power!

        Comment

        • Tom
          924 Freak
          • May 2007
          • 5361

          Re: De Porsche 924 van Tom

          Da's issue twee. Ik woon naast een garage, als mijn buren netjes met hun auto's zouden doen zat ik nog met de klanten van de garage die hun auto's maar overal neerpleuren en hun portieren in je lak drukken. Nou zat mijn auto al vol deukjes toen ik 'm kocht, maar het worden er snel meer. Laat ik 'm strak maken voor veel geld, dan ziet-ie er binnen een maand weer niet uit. Dat doet-ie nu ook niet, maar dan heeft het me ook nog 2000 euro gekost. Een garage hier is niet te vinden of stervensduur (en onpraktisch ver uit de buurt), voor een jaar garagehuur kan ik 'm laten strak maken en spuiten.

          Wat de reacties van anderen betreft: ik maak me daar ook niet zo druk om, maar er zijn genoeg mensen die denken dat je als liefhebber niet wilt rijden in een auto die niet volkomen strak is. Dat uitleggen wordt op den duur wat vervelend.
          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

          Comment

          • Dd7
            924 Wannabe
            • Dec 2008
            • 45

            Re: De Porsche 924 van Tom

            tja, alleen visuele gebreken zijn vaak duurder dan technische gebreken (klop, klop voordat er iets erg duurs kapot gaat.)
            Wat betreft de bedrading wat ik soms zie.... BENDE. bedrading zelf meestal orgineel alleen op zo een manier vastgemaakt
            dat het snel problemen geeft (verkeerde stekkerverbindingen, zelf een keer gezien dat de verwarming met bananenstekker vastzat!)
            meestal bij elektrische problemen bij oude auto's zijn de stekkers vervangen en de massapunten mooi maken meestal een
            opossing voor een probleem. Over het algemeen is het erg eenvoudige techniek dat erin zit (mooi, kan er ook niet veel kapot!)

            ..... tja ik let meestal op of elektrische bedradingen er nog mooi uit zien, toch mijn hobby .....
            ik vind het alleen zonde als ik echt kaaiwerk zie. Zelf een beginnener hoeft niet te kaaien (denk ik :eek: )
            meestal wordt het wel beter als je telkens probeert alles strak probeert te maken ben ik achter gekomen na een aantal eigen problemen.

            Comment

            • Tom
              924 Freak
              • May 2007
              • 5361

              Re: De Porsche 924 van Tom

              De ergste knoeierij is er bij mij nu uit, alleen het alarm was echt beroerd gemonteerd. Verder is er niets extra in de auto gemonteerd en niets uitgebreid, ik moet alleen nog een keer de bedrading voor de radio helemaal netjes maken en zien dat ik die extra draad voor de claxon weer op de originele manier overbodig maak.
              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

              Comment

              • LWB
                924 Freak
                • Dec 2007
                • 3388

                Re: De Porsche 924 van Tom

                mechanisch komt uiteraard op de 1e plek.
                weet niet hoeveel Km je per jaar rijdt Tom maar met een 924 als dagelijks v.v.middel blijf je helaas niet vrij van de mech. toestand....
                en mensen die deuken in een ander z'n auto butsen :grrr :grrr :grrr .... respectloos.
                groet,
                Laurens
                924 2.0 mj1984


                Lees hier de regels van 924forum.nl

                Comment

                • Tom
                  924 Freak
                  • May 2007
                  • 5361

                  Re: De Porsche 924 van Tom

                  Afgelopen jaar 32.000 km gereden...
                  924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                  Comment

                  • LWB
                    924 Freak
                    • Dec 2007
                    • 3388

                    Re: De Porsche 924 van Tom

                    da's meer dan genoeg in een 24....
                    groet,
                    Laurens
                    924 2.0 mj1984


                    Lees hier de regels van 924forum.nl

                    Comment

                    • Pas
                      924 Fan
                      • Jan 2009
                      • 561

                      Re: De Porsche 924 van Tom

                      Originally posted by Tom
                      Afgelopen jaar 32.000 km gereden...
                      Sinds Februari al 9000km gereden :mrgreen:
                      Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.

                      Comment

                      • Tom
                        924 Freak
                        • May 2007
                        • 5361

                        Re: De Porsche 924 van Tom

                        Dat is ook niet mis.
                        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                        Comment

                        • LWB
                          924 Freak
                          • Dec 2007
                          • 3388

                          Re: De Porsche 924 van Tom

                          ik mag al blij zijn als ik 3000 in een jaar haal :wink:
                          groet,
                          Laurens
                          924 2.0 mj1984


                          Lees hier de regels van 924forum.nl

                          Comment

                          • Tom
                            924 Freak
                            • May 2007
                            • 5361

                            Re: De Porsche 924 van Tom

                            Dat is op zich genoeg om de auto niet slechter te laten worden door stilstand en om er plezier van te hebben.
                            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                            Comment

                            • Tom
                              924 Freak
                              • May 2007
                              • 5361

                              Re: De Porsche 924 van Tom

                              Vanavond ontdekt wat er mis is met de kachelaanjager, als je de schuif naar links doet gaat de aanjager andersom draaien. Zit er een massapunt achter de console? Volgende week krijg ik hulp van iemand die beter is in auto-elektra dan ik (ik kom niet verder dan draden volgen en met de multimeter checken waar 12 V op staat).

                              Verder in het kader van nutteloze karweitjes de auto maar eens een poetsbeurt gegeven, een halve spuitbus WD40 leeggespoten op de bussen van de achterophanging in een zinloze poging het gepiep weg te krijgen (volgende week een nieuwe poging met teflonspray) en onder het mom van 'kun je nou echt niks beters bedenken?' het afgesleten symbooltje op de sigarettenaansteker met witte verf weer opgefrist. Dat is met afstand het meest zinloze klusje wat ik ooit aan die auto heb gedaan, maar je gaat je wel eens ergens aan zitten ergeren als je een uur in de file kunt kiezen tussen kijken naar de achterkant van een Niksan Deprimera of naar je interieur...

                              Morgen foto's.
                              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                              Comment

                              • Bcreative
                                924 Gek
                                • May 2008
                                • 1232

                                Re: De Porsche 924 van Tom

                                Originally posted by Tom
                                Vanavond ontdekt wat er mis is met de kachelaanjager, als je de schuif naar links doet gaat de aanjager andersom draaien. Zit er een massapunt achter de console? Volgende week krijg ik hulp van iemand die beter is in auto-elektra dan ik (ik kom niet verder dan draden volgen en met de multimeter checken waar 12 V op staat).

                                Verder in het kader van nutteloze karweitjes de auto maar eens een poetsbeurt gegeven, een halve spuitbus WD40 leeggespoten op de bussen van de achterophanging in een zinloze poging het gepiep weg te krijgen (volgende week een nieuwe poging met teflonspray) en onder het mom van 'kun je nou echt niks beters bedenken?' het afgesleten symbooltje op de sigarettenaansteker met witte verf weer opgefrist. Dat is met afstand het meest zinloze klusje wat ik ooit aan die auto heb gedaan, maar je gaat je wel eens ergens aan zitten ergeren als je een uur in de file kunt kiezen tussen kijken naar de achterkant van een Niksan Deprimera of naar je interieur...

                                Morgen foto's.
                                Die klusjes moeten ook gebeuren, Tom! :wink:
                                Kom maar op met die foto's! :-D
                                :-D :-D :-D :-D :-D :-D

                                Comment

                                Working...