De Porsche 924 van Tom

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ReMo
    924 Fan
    • Jan 2008
    • 640

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Volgens mij had ik hetzelfde probleem destijds. Er zitten twee bruine draden op één van de schiufregelaars. Die had ik toen omgewisseld. Dat had als resultaat dat hij maar bleeft draaien.

    Is het overigens niet mogelijk omde bediening uit een 83ér te plaatsen? Lijkt mijeen wat betere constructie dan de oude.

    Comment

    • ShroudedVeil
      924 Addict
      • Aug 2008
      • 2365

      Re: De Porsche 924 van Tom

      Volgens mij was dat wel mogelijk

      En toen had jij zeker ook een lekstroompje gevonden?
      When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

      Comment

      • Tom
        924 Freak
        • May 2007
        • 5361

        Re: De Porsche 924 van Tom

        Originally posted by ReMo
        Volgens mij had ik hetzelfde probleem destijds. Er zitten twee bruine draden op één van de schiufregelaars. Die had ik toen omgewisseld. Dat had als resultaat dat hij maar bleeft draaien.
        Die draden zijn bij mij niet los geweest, het zit 'm ook duidelijk in de middelste schuif die ergens sluiting maakt. Als je de verwarming op vol heet of vol koud zet, is de aanjager gewoon uit.

        Originally posted by ReMo
        Is het overigens niet mogelijk omde bediening uit een 83ér te plaatsen? Lijkt mijeen wat betere constructie dan de oude.
        Dat zal op zich best kunnen, maar ik houd het liever origineel. Het heeft ook goed gewerkt, dus het moet weer goed kunnen werken...

        Overigens vannacht de massaschakelaar vast laten zitten, geen startproblemen vanmorgen.
        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

        Comment

        • Bcreative
          924 Gek
          • May 2008
          • 1232

          Re: De Porsche 924 van Tom

          Originally posted by Tom
          Originally posted by ReMo
          Volgens mij had ik hetzelfde probleem destijds. Er zitten twee bruine draden op één van de schiufregelaars. Die had ik toen omgewisseld. Dat had als resultaat dat hij maar bleeft draaien.
          Die draden zijn bij mij niet los geweest, het zit 'm ook duidelijk in de middelste schuif die ergens sluiting maakt. Als je de verwarming op vol heet of vol koud zet, is de aanjager gewoon uit.

          Originally posted by ReMo
          Is het overigens niet mogelijk omde bediening uit een 83ér te plaatsen? Lijkt mijeen wat betere constructie dan de oude.
          Dat zal op zich best kunnen, maar ik houd het liever origineel. Het heeft ook goed gewerkt, dus het moet weer goed kunnen werken...

          Overigens vannacht de massaschakelaar vast laten zitten, geen startproblemen vanmorgen.
          Dit soort dingen blijft volgens mij altijd lastig en vaak vaag....
          Ben benieuwd naar je foto's (en verhaal?) van je teller. :grin:

          Comment

          • Tom
            924 Freak
            • May 2007
            • 5361

            Re: De Porsche 924 van Tom

            Bij deze. Niet veel verhaal.

            Het 'glas' krijg je van de tellers af door voorzichtig met een plat schroevendraaiertje te wrikken aan de achterkant van de ring die om het glas en het huis gefelsd is. Weersta de verleiding om 'm flink ver open te buigen anders vervormt de voorkant van de ring ook.

            Onderop de teller zitten twee schroefjes, als je die losmaakt kan het mechanisme eruit.



            Het mechanisme zit verborgen achter de tellerplaat. Als je die eraf wilt hebben, moet de wijzer los. Probleem: dit moet absoluut rechtstandig om het asje niet te verbuigen en hij moet in exact dezelfde positie terug gezet worden, anders krijg je een grote tellerafwijking.
            Ik heb het er niet op gewaagd maar zal het nog een keer proberen met een teller die toch stuk is.



            Het radertje links in beeld is vaak stuk of slipt op het asje, waardoor de teller niet loopt. Dit is zelf te vervangen, maar lastig te vinden.

            Hier een externe link naar een uitleg over reparatie van VDO-tellers.
            924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

            Comment

            • replica
              924 Gek
              • Jun 2009
              • 717

              Re: De Porsche 924 van Tom

              Ook een niet mis project zie ik :duim

              Het is idd een ziekte van de porsche 924 tellers ..... de plastic van het tandwieltje verduurd en barst hierdoor.
              Ik heb er ooit eentje hersteld met een paar druppeltjes Super lijm.
              Gewoon op de barst laten druppelen een dagje laten staan en vervolgens voor hem te monteren testen met een boormachine op lage toeren >op je tellen aan te sluiten en dan draaien maar :blij

              Als hij meedraait is het de moeite waart en het is niet zo veel werl moest hij stuk gaan om een nieuwe te plaatsen.
              Om interne of afbraak vindt je de ganse tellers vaak voor een laag prijsje

              Comment

              • Tom
                924 Freak
                • May 2007
                • 5361

                Re: De Porsche 924 van Tom

                Ja, maar die werken meestal ook niet meer...

                Je hebt trouwens geen boormachine nodig, heb ik gisteren gemerkt. Schroevendraaier achterin steken en een paar keer aan draaien, dan zie je of het werkt.
                924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                Comment

                • replica
                  924 Gek
                  • Jun 2009
                  • 717

                  Re: De Porsche 924 van Tom

                  ja het werkt natuurlijk niet altijd, vandaar eerst testen ;o)
                  En ja met een schoevendraaier gaat het ook, maar maak je niet zoveel toeren....
                  En is de test minder betrouwbaar :wink:
                  Vandaar met boormaschine denk ik dat het een iets betere test is..... :mrgreen:

                  Maar jij hebt ook wel serieus veel werk gehad aan die van jou hé, maar ja wat wil je ook, het zijn oldtimers hé oll:

                  En heel mooie uitlaat overigens..... dat is pas afwerking....

                  Comment

                  • Tom
                    924 Freak
                    • May 2007
                    • 5361

                    Re: De Porsche 924 van Tom

                    Tja, mijn broer had vroeger een MGB GT voor woon-werkverkeer, toen heb ik geleerd dat een oldtimer voor dagelijks gebruik veel sleutelen betekent. Daar houd je dus rekening mee, het rijplezier is ook stukken groter.

                    Dit weekend de auto maar eens gewassen voor de meeting, ik hoop dat het de komende week niet teveel gaat regenen...
                    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                    Comment

                    • ReMo
                      924 Fan
                      • Jan 2008
                      • 640

                      Re: De Porsche 924 van Tom

                      Meer rijplezier heb je zeker. Maar ik moet wel bekenen dat ik dat ook heb met onze "daily driver". Tijden lang hebben we een Audi 80 (B4) 2.0 liter automaat gehad. Heerlijke auto, nooit reparaties. Maar je viel gewoon in slaap tijdens het rijden. Saaier bestaat er volgens mij echt niet. Zelfs het dashboard was saai.

                      Daarna een e36 touring gekocht (helaas wel een vier cylinder). Maar daar beleef ik wel meer rijplezier in. Misschien heeft het ook wel te maken met de achterwiel aandrijving.

                      Had met voorwiel aandrijving altijd; bochtje gas los. Nu is het bochtje; gas erop. :euh

                      Comment

                      • Tom
                        924 Freak
                        • May 2007
                        • 5361

                        Re: De Porsche 924 van Tom

                        Ik heb afgelopen weekend weer een stukje gereden in mijn 80 van '86, ik geloof niet meer dat ik daaraan kan wennen. Wel een hoop ruimte, maar geef mij het onderstel van de 924 maar.
                        924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                        Comment

                        • q01z
                          924 Freak
                          • Jul 2007
                          • 3217

                          Re: De Porsche 924 van Tom

                          dat wordt 1 auto minder in je wagenpark Tom
                          Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                          Comment

                          • Bcreative
                            924 Gek
                            • May 2008
                            • 1232

                            Re: De Porsche 924 van Tom

                            Originally posted by Tom
                            Bij deze. Niet veel verhaal.

                            Het 'glas' krijg je van de tellers af door voorzichtig met een plat schroevendraaiertje te wrikken aan de achterkant van de ring die om het glas en het huis gefelsd is. Weersta de verleiding om 'm flink ver open te buigen anders vervormt de voorkant van de ring ook.

                            Onderop de teller zitten twee schroefjes, als je die losmaakt kan het mechanisme eruit.

                            [attachment=1:34hftu9u]DSCN1749b.jpg[/attachment:34hftu9u]

                            Het mechanisme zit verborgen achter de tellerplaat. Als je die eraf wilt hebben, moet de wijzer los. Probleem: dit moet absoluut rechtstandig om het asje niet te verbuigen en hij moet in exact dezelfde positie terug gezet worden, anders krijg je een grote tellerafwijking.
                            Ik heb het er niet op gewaagd maar zal het nog een keer proberen met een teller die toch stuk is.

                            [attachment=0:34hftu9u]DSCN1752b.jpg[/attachment:34hftu9u]

                            Het radertje links in beeld is vaak stuk of slipt op het asje, waardoor de teller niet loopt. Dit is zelf te vervangen, maar lastig te vinden.

                            Hier een externe link naar een uitleg over reparatie van VDO-tellers.
                            Kijk, toch goed verhaal! Thanks! :grin:
                            Oh en trouwens, volgens mij blijft 't mooi (en warm, pfoeh..) weer deze week.
                            Hé als je 'm toch niet meer zo vindt, die 80, waarom verkoop je 'm niet. Scheelt weer ruimte en zorgen! :grin:

                            Comment

                            • Tom
                              924 Freak
                              • May 2007
                              • 5361

                              Re: De Porsche 924 van Tom

                              Levert niets meer op...
                              924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                              Comment

                              • Bcreative
                                924 Gek
                                • May 2008
                                • 1232

                                Re: De Porsche 924 van Tom

                                Originally posted by Tom
                                Levert niets meer op...
                                Ook niet voor een liefhebber? Jij bent toch goed thuis in de Audi-scene?
                                En een paar honderd Eurootjes is toch weer een zooitje onderdelen voor je 924...

                                Comment

                                Working...