ArvidW's Porsche 924

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • klaas 924
    924 Addict
    • Jan 2009
    • 1852

    Re: ArvidW's Porsche 924

    Originally posted by ArvidW
    Yeey, APK binnen :bounce:

    Geen actiepunten op CO waarde die wat teruggeregeld moest worden

    Co waarde stond na al mijn afgestel aan de spinnenkop wat hoog, zegmaar 7%. Nu staat hij op 2.5% en geloof ik een lambda van 0.92 (ja, teveel voor apk :p)
    GEFELICITEERD met je nieuwe APK:thumb:
    think PORSCHitive

    Comment

    • -cees-
      924 Gek
      • Jan 2009
      • 1017

      Re: ArvidW's Porsche 924

      Dat zijn goede berichten :duim gefeliciteerd. Ben je daar ook weer een jaartje vanaf. :party:
      Ride with Pride
      sigpic
      924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE

      Comment

      • ArvidW
        924 Gek
        • Aug 2008
        • 1035

        Re: ArvidW's Porsche 924

        Dank je, idd weer een jaartje rondtuffen

        Ik heb waarschijnlijk een wideband lambda sensor + controller gekocht, daarmee ga ik eens goed kijken hoe "waardeloos" het CIS systeem is. Mocht het echt heel erg zijn komt er electronische brandstofinjectie op, maar eens eens goed onderzoeken



        Ik heb de auto nu 1 jaar en wil nu dit jaar eens goed gaan kijken naar een leuke vermogensupgrade voor de auto om uiteindelijk +/-140pk te hebben :-)
        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

        Comment

        • 924turbo2
          924 Freak
          • Dec 2007
          • 2956

          Re: ArvidW's Porsche 924

          Kijk Innovate, dat heb ik ook, top spul :duim
          937 racer

          Comment

          • ArvidW
            924 Gek
            • Aug 2008
            • 1035

            Re: ArvidW's Porsche 924

            Heb jij er ook zo'n o zo geil air to fuel meter bij ? Die zou ik graag erbij willen :-)

            Jij rijdt toch met je turbo gewoon nog met CIS, je gebruikt je lambda voornamelijk om motorschade te voorkomen door goed te monitoren of stel je je auto er ook echt op af ? Nooit de behoefte gehad om over te gaan naar electonische injectie of vind je dat niet nodig ?
            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

            Comment

            • 924turbo2
              924 Freak
              • Dec 2007
              • 2956

              Re: ArvidW's Porsche 924

              Originally posted by ArvidW
              Heb jij er ook zo'n o zo geil air to fuel meter bij ? Die zou ik graag erbij willen :-)

              Jij rijdt toch met je turbo gewoon nog met CIS, je gebruikt je lambda voornamelijk om motorschade te voorkomen door goed te monitoren of stel je je auto er ook echt op af ? Nooit de behoefte gehad om over te gaan naar electonische injectie of vind je dat niet nodig ?
              Ik heb er inderdaad een air/fuel meter bij. De meter is puur om te monitoren

              Om de auto af te stellen, heb ik een ander apparaat. Een turbo kan je alleen het goed mengsel afstellen tijdens het rijden/ inkomen van de turbo.

              Electronische injectie vind ik niet nodig, huidige set up voldoet prima, en er is rond de 220 pk uit te halen met een veilige turbodruk. Dus dat is zat.
              937 racer

              Comment

              • ArvidW
                924 Gek
                • Aug 2008
                • 1035

                Re: ArvidW's Porsche 924

                220pk is zeker zat ja :shocked: Zeker in een auto die geen 1100kg weegt :p

                Kun je even toelichten wat voor een "apparaat" je gebruikt, speel je ook met de systeemdruk of is de stelschroef op de luchtweger voldoende ?
                Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                Comment

                • ArvidW
                  924 Gek
                  • Aug 2008
                  • 1035

                  Re: ArvidW's Porsche 924

                  Ik heb het eventjes helemaal gehad met dat K-jettronic, heb heel het systeem nagelopen, alles gecontroleerd en schoongemaakt en daarna professioneel laten afstellen. Resultaat: Auto die zeer netjes loopt wanneer hij warm is, Auto die niet vooruit komt wanneer hij koud is (1 minuut volgas geven dan pas komt d'r power, op magische wijze loopt de motor te rijk...) , een auto die 35seconde doorgestart moet worden als hij warm is en natuurlijk een vrij fors brandstofverbruik.

                  Wat een ongelofelijk t***s systeem

                  Wat heb ik geprobeerd:
                  - Spinnenkop reinigen
                  - Wur reinigen & testen
                  - Aav reinigen & testen
                  - Accumulator vervangen (niet gelukt, opgelicht en zit nu alsnog met een lekke)
                  - Koudestartinjector testen + handmatig inschakelen / inschakelen met Megajolt ontstekingsmodult
                  - Soinoid handmatig inschakelen / inschakelen met Megajolt ontstekingsmodule
                  - Brandstofpomp voor laten lopen (heeft terugslagklep)

                  Dus heb het wel zo ongeveer gehad, ik kan wel leuk geld investeren om het systeem beter te laten werken maar ik geef dat geld liever uit aan iets wat daarna ook echt goed werkt. Ik ben nu aan het kijken naar een fuel rail met injectoren en die pasmaken op het spruitstuk. Mocht dat gelukt en klaar zijn dan maak ik de overstap naar Megasquirt2 injectie. Kost wel ong 500euro aan onderdelen maar dan heb je iig wel een goed werkend regelbaar systeem....hwell:

                  (vind ik vergeleken met bijvoorbeeld een accumulator van 160euro alsnog best een koopje)
                  Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                  Comment

                  • -Bassie-
                    924 Freak
                    • Oct 2008
                    • 4367

                    Re: ArvidW's Porsche 924

                    ms koop je makkelijk voor 500 euro alleen de rest van de onderdelen niet.
                    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                    Comment

                    • ArvidW
                      924 Gek
                      • Aug 2008
                      • 1035

                      Re: ArvidW's Porsche 924

                      Een groot deel van die onderdelen heb ik al voor mijn Megajolt programmeerbare ontsteking gekocht dus dat geld is al ooit uitgegeven (en vergeet ik dus liever)

                      Lambda sensor is ook al betaald en valt dus ook buiten mijn "megasquirt" buget

                      Tel ik alles bij elkaar op dan zit ik aan 750euro voor een compleet werkende MS2 setup met alle benodigde sensoren, best veel geld Achja, je leert er wel veel van;-)
                      Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                      Comment

                      • ArvidW
                        924 Gek
                        • Aug 2008
                        • 1035

                        Re: ArvidW's Porsche 924

                        Gisteren begonnen aan het inbouwen van de LC-1 Wideband Lamda sensor.

                        Allereerst moest ik ergens netjes een statusled wegwerken voor de LC-1, die heb ik dus maar in de bovenste helft van de "er is iets goed mis" lamp gezet:



                        Ik heb gekozen voor een groene led aangezien die met dat rode glas ervoor een zwak geel-achtig licht geeft netzoals alle klokken en tellers in de auto. Een felblauwe zou zo vreemd hebben gestaan :p


                        Daarna was het een kwestie van een gat in de tunnel boren om sensor bij de uitlaat te krijgen, alle draden netjes weg te werken en de LC-1 module netjes te bevestigen achter de radio.


                        Natuurlijk kom je dan bij de radio wat beunbedrading tegen dus dat ook maar opgelost met mooie nieuwe stekkers en soldeerverbindingen.





                        En toen zag het er gelijk een heel stuk vriendelijker uit:-):




                        Vandaag en morgen de lamda sensor in de downpipe bouwen, ben benieuwd of ik de bouten beetje los kan krijgen :whistle:

                        Owja, ik heb de LC-1 ook nog aangesloten op mijn Megajolt ontstekingsmodule dus nu kan ik in 1 programma en toerental, belasting, ontstekingsmoment en lambdawaarde aflezen. Stuk handiger dan elke keer die seriele kabel wisselen als je lambda wilt uitlezen
                        Last edited by ArvidW; 18-01-11, 16:47.
                        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                        Comment

                        • M.B.H.
                          924 Freak
                          • Feb 2008
                          • 6043

                          Re: ArvidW's Porsche 924

                          we blijven het volgen ;-)leuke oplossing van de let positie:thumb:
                          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                          Comment

                          • LWB
                            924 Freak
                            • Dec 2007
                            • 3388

                            Re: ArvidW's Porsche 924

                            fraai werk en oplossing!
                            groet,
                            Laurens
                            924 2.0 mj1984


                            Lees hier de regels van 924forum.nl

                            Comment

                            • Bcreative
                              924 Gek
                              • May 2008
                              • 1232

                              Re: ArvidW's Porsche 924

                              Het betere werk!:thumb:

                              Comment

                              • ArvidW
                                924 Gek
                                • Aug 2008
                                • 1035

                                Re: ArvidW's Porsche 924

                                Danku danku :grin:

                                Zojuist downpipe losgehaald en dat ging erg gemakkelijk, mijn dank is groot aan de vorige eigenaar die RVS moeren heeft gebruikt !

                                Sensor zit er al op gemonteerd maar het verloopstuk moet nog worden afgelast (krijg ik met elektrodes echt niet gasdicht) vanavond even handige kennis opzoeken :-)





                                Sensor staat ongeveer onder een hoek van 20graden om de transaxle niet te raken, in ieder geval recht genoeg op om vochtophoping tegen te gaan. Heb hem stukje na de Y-splitsing gemonteerd zodat uitlaatgassen van beide pijpen nog kunnen "mengen"
                                Last edited by ArvidW; 18-01-11, 16:46.
                                Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                                Comment

                                Working...