ArvidW's Porsche 924

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scotch
    924 Fan
    • Oct 2011
    • 350

    Re: ArvidW's Porsche 924

    2 x voor €105 of 4 x voor €250 ontloopt elkaar niet veel toch?

    Comment

    • rappendaf
      924 Fan
      • Oct 2012
      • 267

      Re: ArvidW's Porsche 924

      Hier is het 60 euro per uur voor op het circuit van zolder te mogen.Zonder banden brandstof en dergelijke .Aan de andere kant heb ik verleden week weer een boete gehad van 55 euro 7 kmu te snel op de weg met mijn volvo .Niet dat ik elke week ga rijden maar een keer of 3 a 4 per jaar zou tog fijn zijn .Ik zeg geniet van het leven het duurt maar even

      Comment

      • 924turbo2
        924 Freak
        • Dec 2007
        • 2956

        Re: ArvidW's Porsche 924

        Zandvoort is 25 euro voor 20 minuten. Dit is net mooi, een uur achter elkaar op het circuit is ook wel een beoorlijke belasting voor je auto. Ik pak twee sessies en laat de auto tussen door even een uurtje afkoelen/ bijkomen.
        937 racer

        Comment

        • rappendaf
          924 Fan
          • Oct 2012
          • 267

          Re: ArvidW's Porsche 924

          Ik ben het voledig met je eens turbo 2. 1 uur is lang en zwaar voor de kar Maar zolder is 15 minuten van hier en zandvoort 200 kilometer

          Comment

          • ArvidW
            924 Gek
            • Aug 2008
            • 1035

            Re: ArvidW's Porsche 924

            Zandvoort is voor mij ook wat ver weg (300km retour)

            60minuten rijden is voor een originele 924 echt veel te lang, na een kwartier op Zandvoort begon de remkracht van de ongeventileerde schijven en trommels al fors terug te lopen. Ik vermoed dat je na 60 minuten rijden alleen nog maar kan afremmen op de motor
            Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

            Comment

            • -Bassie-
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 4367

              Re: ArvidW's Porsche 924

              kwa remmen heb ik anders nog al weinig te klagen.

              ik reed op 1 dag 4x 30 minuten.
              dit was genoeg en erg leuk om te doen.

              heb toen net nieuwe schijven en blokken en banden er op, dus slijtage kosten vielen mee
              geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

              Comment

              • rappendaf
                924 Fan
                • Oct 2012
                • 267

                Re: ArvidW's Porsche 924

                Met wat banden rijden julie gewoon straat banden of slicks

                Comment

                • -Bassie-
                  924 Freak
                  • Oct 2008
                  • 4367

                  Ik rij met gewone straat banden op het circuit.
                  geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                  Comment

                  • ArvidW
                    924 Gek
                    • Aug 2008
                    • 1035

                    Re: ArvidW's Porsche 924

                    Dan zijn die greenstuff blokken hun geld zeker waard.

                    Mijn remsysteem is prima op orde met verse DOT4, blokken, remschoenen en een goeie hoofdremcilinder. Alsnog was na 15 minuten het beste er wel vanaf. Na half uurtje wachten remde hij weer als normaal dus de originele (VW Leon?) blokken zullen de hoge temperatuur waarschijnlijk niet zo op prijs hebben gesteld...
                    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                    Comment

                    • -Bassie-
                      924 Freak
                      • Oct 2008
                      • 4367

                      Ik heb redstuff remblokken en natuurlijk geventileerde schijven rondom.

                      Met verse dot 4 remvloeistof geen enkel probleem.
                      geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                      Comment

                      • ArvidW
                        924 Gek
                        • Aug 2008
                        • 1035

                        Re: ArvidW's Porsche 924

                        Owja, jij hebt inmiddels 5gaats onderstel. Dat remt wat anders dan de 4 gaats Kever remmen die onder mijn 924 hangen

                        Ik vermoed dat de combinatie van 4gaats remmerij en een +/-170pk compressor blok op het circuit een hele bijzondere ervaring oplevert
                        Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                        Comment

                        • ArvidW
                          924 Gek
                          • Aug 2008
                          • 1035

                          Re: ArvidW's Porsche 924

                          Zojuist de 0-100 tijd van de 924 eens getest. Met rustig op laten komen van de koppeling (1500tpm) haalde ik toch nog 0-100 in circa 7.6seconden, even snel als een 924turbo volgens het boekje. Nou is bekend dat de turbo nieuw uit de fabriek met gemak onder de 7.7s de 100 haalde dus tegen een goed onderhouden exemplaar leg ik het nog net af. Maar alsnog geen slechte tijden voor een 30jaar oude 2.0 8klepper

                          Ik ga de manier waarop je de kompressor in en uitschakelt eens aanpakken. Momenteel gaat de kompressor aan zodra je meer dan 2/3 gas geeft. Op het moment dat je van 66% naar 67% gas gaat verdubbelt het koppel bijna in 0.2seconden. Dit kan tot vrij onveilige situaties leiden in bochten en geeft niet zo veel vertrouwen om de 924 eens lekker over een klaverblad heen te jagen.

                          Ik wil nu de kompressor met de hand in gaan schakelen zodat je niet meer midden in de bocht ineens boost krijgt. Ik ga eens overleggen met mijn broer om een tiptoets aan-uit-aan bediening te maken. Een schakelaar in de versnellingspook (james bond) of in het midden console zijn niet zo praktisch, ik zit er aan te denken om de ruitenwisser hendel te gaan gebruiken. 1x kort eraan trekken = aan, nogmaals kort eraan trekken = uit. De ruitensproeier bediening verplaats ik naar een (momenteel loze) knop in het middenconsole.
                          Last edited by ArvidW; 13-12-12, 16:17.
                          Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                          Comment

                          • Dobby
                            924 Fan
                            • Oct 2012
                            • 181

                            Re: ArvidW's Porsche 924

                            Prachtig topic om te lezen! Deze blijf ik graag volgen. Ik heb alleen wel een vraagje over waarom de kompressor niet altijd meedraait. Is het altijd het geval dat een kompressor pas mee gaat doen bij een bepaalde belasting, of was dit een bewuste keuze?
                            Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.

                            Comment

                            • ArvidW
                              924 Gek
                              • Aug 2008
                              • 1035

                              Re: ArvidW's Porsche 924

                              De meeste superchargers draaien altijd mee, je gebruikt dan bij deellast een bypass klep die voorkomt dat de kompressor druk opbouwt en daarmee beperk je de toename in brandstofverbruik die een supercharger altijd geeft. Op volgas is de klep gesloten en heb je volledige druk.

                              De M62 kompressor die ik gebruik heeft een elektromagnetische koppeling. Dit geeft je de mogelijkheid om de compressor in en uit te schakelen wat als groot voordeel heeft dat bijna 95% van de tijd in een auto rijdt met hetzelfde geluid, prestaties en verbruik als een normale 924. Dit is als in dorpjes of op de snelweg rijdt wel zo prettig De kompressor is na inschakeling binnen 0.2-0.3sec op volle druk en daar kan zelfs de kleinste turbo niet tegenop, het is alleen wel vervelend als dat midden in de bocht gebeurd
                              Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

                              Comment

                              • Dobby
                                924 Fan
                                • Oct 2012
                                • 181

                                Re: ArvidW's Porsche 924

                                Helder verhaal, weer wat geleerd. En ik kan me inderdaad voorstellen dat het snelle druk opbouwen niet altijd gewenst is....
                                Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.

                                Comment

                                Working...