Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
Hier is het 60 euro per uur voor op het circuit van zolder te mogen.Zonder banden brandstof en dergelijke .Aan de andere kant heb ik verleden week weer een boete gehad van 55 euro 7 kmu te snel op de weg met mijn volvo .Niet dat ik elke week ga rijden maar een keer of 3 a 4 per jaar zou tog fijn zijn .Ik zeg geniet van het leven het duurt maar even
Zandvoort is 25 euro voor 20 minuten. Dit is net mooi, een uur achter elkaar op het circuit is ook wel een beoorlijke belasting voor je auto. Ik pak twee sessies en laat de auto tussen door even een uurtje afkoelen/ bijkomen.
Zandvoort is voor mij ook wat ver weg (300km retour)
60minuten rijden is voor een originele 924 echt veel te lang, na een kwartier op Zandvoort begon de remkracht van de ongeventileerde schijven en trommels al fors terug te lopen. Ik vermoed dat je na 60 minuten rijden alleen nog maar kan afremmen op de motor
Dan zijn die greenstuff blokken hun geld zeker waard.
Mijn remsysteem is prima op orde met verse DOT4, blokken, remschoenen en een goeie hoofdremcilinder. Alsnog was na 15 minuten het beste er wel vanaf. Na half uurtje wachten remde hij weer als normaal dus de originele (VW Leon?) blokken zullen de hoge temperatuur waarschijnlijk niet zo op prijs hebben gesteld...
Zojuist de 0-100 tijd van de 924 eens getest. Met rustig op laten komen van de koppeling (1500tpm) haalde ik toch nog 0-100 in circa 7.6seconden, even snel als een 924turbo volgens het boekje. Nou is bekend dat de turbo nieuw uit de fabriek met gemak onder de 7.7s de 100 haalde dus tegen een goed onderhouden exemplaar leg ik het nog net af. Maar alsnog geen slechte tijden voor een 30jaar oude 2.0 8klepper
Ik ga de manier waarop je de kompressor in en uitschakelt eens aanpakken. Momenteel gaat de kompressor aan zodra je meer dan 2/3 gas geeft. Op het moment dat je van 66% naar 67% gas gaat verdubbelt het koppel bijna in 0.2seconden. Dit kan tot vrij onveilige situaties leiden in bochten en geeft niet zo veel vertrouwen om de 924 eens lekker over een klaverblad heen te jagen.
Ik wil nu de kompressor met de hand in gaan schakelen zodat je niet meer midden in de bocht ineens boost krijgt. Ik ga eens overleggen met mijn broer om een tiptoets aan-uit-aan bediening te maken. Een schakelaar in de versnellingspook (james bond) of in het midden console zijn niet zo praktisch, ik zit er aan te denken om de ruitenwisser hendel te gaan gebruiken. 1x kort eraan trekken = aan, nogmaals kort eraan trekken = uit. De ruitensproeier bediening verplaats ik naar een (momenteel loze) knop in het middenconsole.
Prachtig topic om te lezen! Deze blijf ik graag volgen. Ik heb alleen wel een vraagje over waarom de kompressor niet altijd meedraait. Is het altijd het geval dat een kompressor pas mee gaat doen bij een bepaalde belasting, of was dit een bewuste keuze?
De meeste superchargers draaien altijd mee, je gebruikt dan bij deellast een bypass klep die voorkomt dat de kompressor druk opbouwt en daarmee beperk je de toename in brandstofverbruik die een supercharger altijd geeft. Op volgas is de klep gesloten en heb je volledige druk.
De M62 kompressor die ik gebruik heeft een elektromagnetische koppeling. Dit geeft je de mogelijkheid om de compressor in en uit te schakelen wat als groot voordeel heeft dat bijna 95% van de tijd in een auto rijdt met hetzelfde geluid, prestaties en verbruik als een normale 924. Dit is als in dorpjes of op de snelweg rijdt wel zo prettig De kompressor is na inschakeling binnen 0.2-0.3sec op volle druk en daar kan zelfs de kleinste turbo niet tegenop, het is alleen wel vervelend als dat midden in de bocht gebeurd
Comment