De 50 jahre edition van Captainfrasca!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • captainfrasca
    Administrator
    • May 2007
    • 3574

    Re: Project Porka van Captainfrasca!!

    Ik ben er waarschijnlijk achter waarom de wiellagers ook zo snel versleten waren aan de achterzijde.

    De centrale kroonmoer die op de as geschroefd zit zaten gewoon handvast gedraaid, waardoor er dus enorm veel speling op het geheel zat, ik heb ze gister maar flink vast gedraaid nu is de speling in ieder geval weg....

    Nu moet ik in ieder geval nog de hevel voor de handrem weer ergens op de kop zien te tikken.

    Vandaag ga ik in de DHZ garage mijn uitlaat, draagarm LV met nieuwe rubbers en fusee en mijn voorste veerpoten vervangen. En dan morgenochtend gelijk naar de uitlijnboer!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl

    Comment

    • M.B.H.
      924 Freak
      • Feb 2008
      • 6043

      Re: Project Porka van Captainfrasca!!

      Originally posted by captainfrasca
      Ik ben er waarschijnlijk achter waarom de wiellagers ook zo snel versleten waren aan de achterzijde.

      De centrale kroonmoer die op de as geschroefd zit zaten gewoon handvast gedraaid, waardoor er dus enorm veel speling op het geheel zat, ik heb ze gister maar flink vast gedraaid nu is de speling in ieder geval weg....

      Nu moet ik in ieder geval nog de hevel voor de handrem weer ergens op de kop zien te tikken.

      Vandaag ga ik in de DHZ garage mijn uitlaat, draagarm LV met nieuwe rubbers en fusee en mijn voorste veerpoten vervangen. En dan morgenochtend gelijk naar de uitlijnboer!
      Dat zijn geen halve dingen het gaat vast goedkomen met Porka
      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

      Comment

      • Space
        924 Fan
        • Feb 2008
        • 617

        Re: Project Porka van Captainfrasca!!

        Originally posted by captainfrasca
        De centrale kroonmoer die op de as geschroefd zit zaten gewoon handvast gedraaid, waardoor er dus enorm veel speling op het geheel zat, ik heb ze gister maar flink vast gedraaid nu is de speling in ieder geval weg....
        Zonde, is in ieder geval ten koste gegaan van een stukje levensduur. Ik heb tot 3 maal toe gehad dat bedrijven ze niet of niet goed vast hadden gezet met in 1 geval zelfs loslopen tot gevolg (toen zat er niet eens een splitpen in; een paar meter doorrijden en wiel zou er met trommel en al afgekomen zijn).

        Tegenwoordig moeten ze der afblijven van mij en als het niet anders kan huur ik een momentsleutel van 1 meter ter controle of ze wel minimaal op 350nm vast zitten. Zeker bij de 924S zit er niet eens meer een splitpen doorheen, maar betreft het een zelfborgende moer voor eenmalig gebruik (maar wie vervangt die telkens? niemand).

        Suc6 met je klussen!
        S power!

        Comment

        • 924turbo2
          924 Freak
          • Dec 2007
          • 2956

          Re: Project Porka van Captainfrasca!!

          Ik had nog tegen je gezegd, haal alle moeren nog even na ;-)

          Die hevel is wel gek, zat dat niet erbij in het doosje ? Of zou dat nog ergens aan de oude handremkabel hebben gezeten die in de vuilnis bak is gegaan edface:

          Ik zou het niet nieuw gaan kopen, er zijn zat 944's gesloopt, misschien even een advertentie op marktplaats of 944 forum ? Je kan ook Harry even mailen, volgens mij halen die altijd juist de handrem van de racers af.

          Ik mis trouwens de foto's !!
          937 racer

          Comment

          • ShroudedVeil
            924 Addict
            • Aug 2008
            • 2365

            Re: Project Porka van Captainfrasca!!

            Heb je je Porka al gespoten David?
            When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

            Comment

            • captainfrasca
              Administrator
              • May 2007
              • 3574

              Re: Project Porka van Captainfrasca!!

              Neuh nog niet.... Het geld is op, en ik werk op het moment niet veel omdat er weinig werk is bij Connexxion....... dus het handeltje ligt wat stil op het moment...
              Porsche isn't just a car, but a way of life!
              1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
              Lees hier de regels van 924forum.nl

              Comment

              • Cor 944
                924 Fan
                • Dec 2007
                • 692

                Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                Originally posted by captainfrasca
                Neuh nog niet.... Het geld is op, en ik werk op het moment niet veel omdat er weinig werk is bij Connexxion....... dus het handeltje ligt wat stil op het moment...
                dan moet je anwb wegenwachter worden.
                werk zat en verdiensten zijn goed tot uitstekend.:whistle:

                maar dan moet je natuurlijk wel verstand van auto's hebben.;-)

                Comment

                • Frenske
                  In Memoriam | Erelid
                  • Feb 2009
                  • 3309

                  Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                  Originally posted by Cor 944

                  maar dan moet je natuurlijk wel verstand van auto's hebben.;-)
                  shit, geen baan voor mij. ..... alhoewel... met dit weer werk je je natuurlijk een bult
                  924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                  Comment

                  • ShroudedVeil
                    924 Addict
                    • Aug 2008
                    • 2365

                    Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                    Inderdaad, lijkt dat je niets David?

                    Lijkt mij ook leuk werk, alleen kan ik het niet haha
                    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

                    Comment

                    • captainfrasca
                      Administrator
                      • May 2007
                      • 3574

                      Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                      Mja, maar ik blijf liever buschauffeur, en ik denk dat je ook wel een opleiding moet hebben in de autotechniek!
                      Porsche isn't just a car, but a way of life!
                      1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                      Lees hier de regels van 924forum.nl

                      Comment

                      • captainfrasca
                        Administrator
                        • May 2007
                        • 3574

                        Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                        Aangezien het vandaag mooi weer is, wilde ik maar eens lekker aan de Porsche gaan rommelen, na weken van stilstaan maar eens ff wat leven in de motor brengen.

                        Na 3 slagen starten, vond ik niet slecht. Maar al gauw rook ik een brandstoflucht.... Heb ik een giga lekkage bij de achterbrug. Aaarrrghhhh........

                        Maar een ff kijken welke leiding lekt. En binnenkort maar eens de boel gaan vervangen. Tzit me niet mee met de Porka de laatste tijd........
                        Porsche isn't just a car, but a way of life!
                        1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                        Lees hier de regels van 924forum.nl

                        Comment

                        • captainfrasca
                          Administrator
                          • May 2007
                          • 3574

                          Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                          Net ff gekeken, en werd niet vrolijk.

                          Ik had gehoopt dat het door mij zelf gebeunde rubberenslang misschien lek was, maar het is helaas de benzineretourlijding. Die heb ik gelukkig wel nieuw liggen. Maar die is helaas niet te monteren met de achterbrug eronder.

                          Rijdbaar is ie nu ook niet de brandstof spuit een mooie nevel, en veel ook nog......

                          Iemand misschien tips hoe de achterbrug te verwijderen is?
                          Porsche isn't just a car, but a way of life!
                          1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                          Lees hier de regels van 924forum.nl

                          Comment

                          • Frenske
                            In Memoriam | Erelid
                            • Feb 2009
                            • 3309

                            Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                            je kunt natuurlijk de leiding in twee delen en met een knelfitting weer aan elkaar maken. is tenslotte geen klein klusje, de achterwielophanging compleet verwijderen ....
                            924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

                            Comment

                            • -Bassie-
                              924 Freak
                              • Oct 2008
                              • 4367

                              Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                              dat is vervelend.

                              maar je had toch nog van die leidingen liggen?

                              anders misschien het zelfde doen als arvidw doen gewoon met koper leidingen.

                              oeps niet goed gelezen.

                              ik heb wel een boek waar het in staat denk ik.

                              trouwens ga zaterdag ook eens kijken hoe de achterkant kaal moet.
                              Last edited by -Bassie-; 20-03-11, 17:18.
                              geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                              Comment

                              • Fantaman
                                924 Freak
                                • Oct 2008
                                • 2962

                                Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                                bij de witte was de achteras er in een poep en een sgeet uit, wel even de assen, remslangen en handrem kabels los halen
                                '82 Porsche 924 50 Jahre
                                roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                                '98 Subaru Impreza GT Turbo
                                prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                                Comment

                                Working...