De 50 jahre edition van Captainfrasca!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 924turbo2
    924 Freak
    • Dec 2007
    • 2956

    Re: Project Porka van Captainfrasca!!

    Goed bezig geweest !

    Ben benieuwd naar de foto's.
    937 racer

    Comment

    • ShroudedVeil
      924 Addict
      • Aug 2008
      • 2365

      Re: Project Porka van Captainfrasca!!

      Gaaf David. !!!

      Charlotte ook meegeholpen ?
      When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

      Comment

      • replica
        924 Gek
        • Jun 2009
        • 717

        Re: Project Porka van Captainfrasca!!

        Ik ben benieuwd :p

        Comment

        • Piet
          924 Fan
          • Mar 2009
          • 139

          Re: Project Porka van Captainfrasca!!

          Goed gedaan David en wat een bikkel is Charlotte en dat allemaal in 1 dag
          knap hoor , moet die hiervoor nu ook nog uitgelijnd worden?
          De voorremmen doe je die ook en de koppeling heb je die ook nog mee gepakt?dat kan niet allemaal in 1 dag toch?
          Gr. Piet

          Comment

          • -Bassie-
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 4367

            Re: Project Porka van Captainfrasca!!

            jah hier voor moet uitgelijnd worden aangezien je je fusee stukken los haalt.
            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

            Comment

            • captainfrasca
              Administrator
              • May 2007
              • 3574

              Re: Project Porka van Captainfrasca!!

              Het jaar is weer om dus ik heb weer een APK lijstje!

              Bestuurdersstoel los (kleine moeite)
              Bestuurdersgordel beschadigd ( ik heb mijn twijffels hierover)
              Bedrading accu-startmotor slordig (is reeds opgelost)
              Handrem werkt niet (niet zo raar, nieuwe handremkabel is binnen)
              Accu staat los (draadeind verrot, dat wordt wat lastiger)
              Brandstofleidingen op de cilinderkop staan los (vreemd is al 10 jaar zo en nu afkeur?)
              Schokdemper LV lek / zweet (misschien AC) (nieuwe staan klaar in de verse veerpoten)
              Gat in einddemper, flens gescheurd ( ach ik heb een andere in de schuur, nog geen half jaar oud)
              Uitlaat lekt op aansluiting einddemper - middendemper

              Klein bescheiden lijstje, middagje knutselen.

              Alleen vertrouw ik de wiellagers niet zo die in mijn nieuwe onderstel zitten, ze gaan steeds meer kabaal maken en er zit flink wat speling op de achterwielen.

              Het geluid is in ieder geval dat van een versleten lager. Het komt zodra je het gas loslaat en verdwijnd als je gas geeft, ook is het aanwezig met een constant toerental en begint zo rond de 80 km/u. De auto vibreerd dan ook, voelt niet prettig in ieder geval.

              Weet iemand of de achterwiellagers van een Turbo dezelfde zijn als die van een NA? volgens PET wel. Maar toch ff voor de zekerheid! Want ik heb namelijk nog 2 setjes voor de NA liggen, dat scheelt dan weer!
              Porsche isn't just a car, but a way of life!
              1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
              Lees hier de regels van 924forum.nl

              Comment

              • -Bassie-
                924 Freak
                • Oct 2008
                • 4367

                Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                wel na vervangen schokbrekers netjes uitlijnen he

                Artikel 5.2.9 brandstofsystemen
                1. Alle onderdelen van brandstofsystemen van personenauto’s moeten veilig zijn en deugdelijk zijn bevestigd. Indien sprake is van corrosie is het bepaalde in aanvullende permanente eisen, hoofdstuk 1, titel 2, afdelingen 1, 2 en 3 van toepassing.

                Visuele controle van alle aanwezige brandstofsystemen, waarbij de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt.

                en accu moet je even kijken sommige bedrijven kunnen van die bussen met draad er in knijpen net als een popnagel. kan je hem makkelijk vast zetten.

                gordel mag niet gerafeld zijn.

                De gordels moeten deugdelijk zijn bevestigd en mogen niet zijn beschadigd. Het pluizen van de gordel wordt niet gezien als een beschadiging. Indien er sprake is van corrosie is het bepaalde in aanvullende permanente eisen, hoofdstuk 1, titel 2, afdelingen 1, 2 en 3 van toepassing.
                geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                Comment

                • captainfrasca
                  Administrator
                  • May 2007
                  • 3574

                  Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                  Originally posted by -Bassie-
                  wel na vervangen schokbrekers netjes uitlijnen he

                  Artikel 5.2.9 brandstofsystemen
                  1. Alle onderdelen van brandstofsystemen van personenauto’s moeten veilig zijn en deugdelijk zijn bevestigd. Indien sprake is van corrosie is het bepaalde in aanvullende permanente eisen, hoofdstuk 1, titel 2, afdelingen 1, 2 en 3 van toepassing.

                  Visuele controle van alle aanwezige brandstofsystemen, waarbij de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt.

                  en accu moet je even kijken sommige bedrijven kunnen van die bussen met draad er in knijpen net als een popnagel. kan je hem makkelijk vast zetten.

                  gordel mag niet gerafeld zijn.

                  De gordels moeten deugdelijk zijn bevestigd en mogen niet zijn beschadigd. Het pluizen van de gordel wordt niet gezien als een beschadiging. Indien er sprake is van corrosie is het bepaalde in aanvullende permanente eisen, hoofdstuk 1, titel 2, afdelingen 1, 2 en 3 van toepassing.
                  Hij moet zowiezo uitgelijnd worden, na de vervanging van het gehele onderstel!

                  Het brandstof systeem zit nog gewoon deugdelijk hoor, alleen niet op de manier af fabriek.

                  De staat van de gordel is de bekende aansteker opzich nog wel goed, maar of je dat ook echt wil? Mailtje is al richting Martin!
                  Porsche isn't just a car, but a way of life!
                  1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                  Lees hier de regels van 924forum.nl

                  Comment

                  • 924turbo2
                    924 Freak
                    • Dec 2007
                    • 2956

                    Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                    Wiellagers zijn gelijk aan 944 type 1. Volgens mij is de draagarm van een 924 inderdaad ook gelijk, dus die zal ook hetzelfde lager hebben. Kever gebruiekn ook dit lager, dus bij een kever specialist ben je waarscijnlijk het goedkoopste uit.

                    Succes !
                    937 racer

                    Comment

                    • markp
                      924 Fan
                      • Jul 2010
                      • 123

                      Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                      Zitten de achterwiellagers eigenlijk vastgeperst?

                      Comment

                      • -Bassie-
                        924 Freak
                        • Oct 2008
                        • 4367

                        Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                        Nee zijn met een hamer er zo uit te tikken.
                        geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

                        Comment

                        • jimfrey944
                          Administrator
                          • Jan 2008
                          • 4534

                          Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                          om ze er weer in te slaan heb ik de nieuwe in de vriezer gelecht worden ze iets kleiner van
                          werkte priema
                          sigpic

                          porsche 924 martini 1977
                          porsche 924 50 Jahre edition 1982
                          BMW X3 3.0 high exclusieve

                          Comment

                          • Fantaman
                            924 Freak
                            • Oct 2008
                            • 2962

                            Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                            ik had geen moeite om met een hamer en drevel de lagers eruit en in te slaan
                            '82 Porsche 924 50 Jahre
                            roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                            '98 Subaru Impreza GT Turbo
                            prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                            Comment

                            • captainfrasca
                              Administrator
                              • May 2007
                              • 3574

                              Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                              Vandaag eindelijk begonnen met het monteren van de handremkabel nadat ik het busje wat ik nodig had van martin had gekregen.

                              Dus vol goede moed begonnen, schijf eraf e.d.

                              Mist de handremhevel, arrggghhhhhhhhhh....

                              Wordt toch wel een duur karweitje zo achteraf aangezien die hevel dik 70 euro kost bijelkaar!!!
                              Porsche isn't just a car, but a way of life!
                              1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
                              Lees hier de regels van 924forum.nl

                              Comment

                              • Fantaman
                                924 Freak
                                • Oct 2008
                                • 2962

                                Re: Project Porka van Captainfrasca!!

                                ai das balen
                                '82 Porsche 924 50 Jahre
                                roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                                '98 Subaru Impreza GT Turbo
                                prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                                Comment

                                Working...