Als dit je eerste bezoek is, neem dan de veelgestelde vragen FAQ even door. Klik daarvoor op de bovenstaande link 'FAQ'. Het is mogelijk dat je je moet registreren voor je berichten kunt plaatsen: klik op 'Registreer' om door te gaan. Om berichten te bekijken, selecteer je het forum dat je wilt bezoeken uit de onderstaande lijst.
Let op!
Het gebruik van externe links is beperkt. Je moet eerst 10 berichten op het forum geplaatst hebben wil je van deze beperking af.
ca 70 pleuri, incluus verzenden en twee kniefittingen
924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!
Als je een brug gebruikt kan je alles vast laten zitten en alleen de 4 bouten van je achteras los maken en het geheel iets laten Zakken tot je ruimte genoeg heb
Ik heb op het 944 forum wel eens gelezen dat je de leidingen over de as kan schuiven als hij vast zit ik heb dat toen ook bekeken maar Zelf denk ik dat dat niet kan
Je kan idd ook koper of kunststof gebruiken die kan je er zo overheen schuiven
sigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
al is de leiding al had ging ik op zoek naar een die mij netjes een koppeling kon maken daar waar ik hem wou hebben. Liet de achteras er onderzitten...
De oude leidingen waren bij mij rond die torsieas verrot. De leidingen zijn toen doorgezaagt (wel ff lege tank of goed afknijpen) en langs dezelfde route de nieuwe rubberen slagen laten lopen. Het is wel even klooien de leidingen daar weg te krijgen. Deze over de leiding heen geschoven waar ze weer goed waren, slangeklem erop.
Het werkt zonder problemen zo.
edit: Dit heb ik gedaan zonder iets los te halen natuurlijk.
Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.
De orginele leidingen zijn volgens mij best duur in iedergeval die van een 944 wel kwam op iets van 545 euro en dan was zelfs een deel niet meer leverbaar
Van een 944 is de vervanging van de leiding in 2 stukken 4 stukken voor heen en terug ik zou voor koper of kunststof gaan ben je echt een stuk goedkoper uit moet je wel het stukje vlak bij je band wel extra beschermen
sigpic
porsche 924 martini 1977
porsche 924 50 Jahre edition 1982
BMW X3 3.0 high exclusieve
Ik heb één deel nieuw liggen, daar heb ik inderdaad ook veel geld voor betaald een paar jaar geleden, dus ik wil het nu ook gewoon goed doen, als ik die leiding er niet op zet dan is het zonde van het geld wat ik erin heb gestoken...
Maar goed, als alles goed gaat heb ik binnenkort in Kraggenburg een sleutelruimte, daar kan ik dan lekker aan de slag!
Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition! Lees hier de regels van 924forum.nl
David, ik heb 3 jaar geleden ook mijn brandstof leidingen compleet vervangen. Zowel retour als aanvoer. Gebruik geen standaard koper leidingen welke hier verderop ergens stond wat leuk is voor airco`s e.d. Maar je kunt beter een koper/nikkel legering gebruiken aka CuNF leiding. Is wat sterker en corrodeert ook minder snel.
Ik heb de leidingen vervangen met de achteras onder de auto, gewoon dmv extra aansluiting gaat perfect. Geen knelfitting maar gewoon een wartel met een busje er tussen (zelfde systeem als rem). Je kan ook gewoon bij de hyrdaliek boer een slang laten persen met een wartel eraan wat stock vanaf je pomp naar de leiding zit. Boven de versnellingsbak is wel even pielen.
Neem ook gelijk alle rubberen slangen mee.
Ik heb uiteindelijk gewoon een rubbere slang gebruikt, tis een beetje beun maar ik heb voor nu ff geen andere mogelijkheid.
Verder heb ik vandaag een nieuwe draagarm LV geplaatst inclusief alle rubbers en fuseekogel en de stuurkogel is ook verwisseld.
Morgen of overmorgen ga ik nieuwe schokbrekers monteren.
RA moet een nieuw lager in gezien deze kennelijk niet ingevet was? Hopelijk eind van de week of wie weet eerder een nieuwe apk!
Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition! Lees hier de regels van 924forum.nl
Zeker spannend! Zeker na een half jaar stilstaan, maar ik heb er volle vertrouwen in dat na de klusjes waarmee ik nu mee bezig ben het helemaal in orde komt.
Het struikelblok is nu gewoon de handrem en het rechter achterwiellager, als alles goed gaat zijn de onderdelen vrijdag binnen en dat heb ik dik een week de tijd om het in orde te brengen of laten brengen....
Porsche isn't just a car, but a way of life! 1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition! Lees hier de regels van 924forum.nl
Tja, alles is in zoverre in orde, ik moet alleen nog wat kleine dingetjes doen, maar ja mijn rooster en het weer werken nog niet echt mee, helaas.
De handremschoen RA was in ieder geval te klein die er in zat, nu zitten er dus nieuwe op en alles loopt perfect.
Wiellager heb ik vorige week ook vervangen. Daar ben ik inmiddels zo handig in dat het al met al een uurtje geduurd heeft op straat....
Comment